Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
arno8 schreef:Oftewel: als je plannen hebt om je paard ooit naar de slacht te brengen, mag je een hoop medicijnen niet gebruiken (offcieel dan).
Voor mij een reden erbij om mijn paard niet naar de slacht te brengen.
draumpje schreef:Daar ben ik hélemaal mee eens! De gezondheid tijdens hun leven gaat voor. Hopelijk geldt dat voor álle eigenaren van een paard!ik ga mijn paard in ieder geval niets onthouden omdat het dan niet meer geschikt is om biefstuk en stoofvlees van te maken
Citaat:Als eigenaar moet u in het paspoort aangeven op de daarvoor bestemde pagina of op de pagina opmerkingen, welke bestemming uw paard heeft (een beetje wrang zou je zeggen): "bestemming voor de slacht" of "bestemming niet voor de slacht"= "gezelschapsdier".
Denk daar alvast over na, want dierenartsen moeten voortaan bij paarden met bestemming slacht het medicijngebruik in het paspoort noteren. Daarbij mogen bij paarden die "niet bestemd zijn voor de slacht" ook diergeneesmiddelen gebruikt worden die niet geregistreerd zijn voor het gebruik bij paarden, maar betere behandelmogelijkheden geven.
Cayenne schreef:De lijst is van belang voor alle paarden die ooit in het slachthuis terecht komen. Voor paarden met eindbestemming destructie of crematorium geldt deze lijst niet. Deze categorie paarden krijgt in het paspoort de aantekening: niet geschikt voor menselijke consumptie.