Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Zinzi_jewel schreef:pfff
heb al t een en ander gelezen over dit geval ... zou erg jammer zijn als t gelders paard als ras verloren zou gaan , als type zijn er genoeg ?
ik heb n ahoy x alegro ( niet zuiver gelders hoeveel precies heb ik nog niet uitgezocht ) ze heeft n gelders veulenboek en gaat deze zomer dan ook mee naar didam , als ze daar goed door komt en dan bedoel ik echt goed dan wil ik haar laten dekken , dit seizoen en anders volgend jaar
wie weet mij te vertellen hoeveel gelders bloed zintje wel voert , ahoy is officeel in eerste instantie ook als tuig paard goedgekeurd en later in t gelders boek opgenomen voor de dekdienst
dus tja in hoevere ben ik trotse eigenaar van Zintje ( gelderse merrie ??? )
Esther28 schreef:Das niet zo mooi, best alarmerend.
Was dit ook niet het geval bij de Groningers een x aantal jaar geleden?
_xManadisx_ schreef:Wat zijn de hengsten die nu nog over zijn?
Ik ken er 2:
Elegant
Koss
Spaikey schreef:_xManadisx_ schreef:Wat zijn de hengsten die nu nog over zijn?
Ik ken er 2:
Elegant
Koss
Parcival
Ahoy
Sirius
Bazuin
Laurentz
Galant
Rubus B
En vast nog wel wat meer alleen kom zo niet op de namen. Weet alleen niet zeker of ze nog allemaal leven.
Ik ben ook in het bezit van een gelderse merrie. Een zwart veulen uit 2007. Heike van de Hoogheide.
marjoleinft schreef:ik heb ook een gelderse merrie , reampla d
maar als ze de gelderlanders overeind willen houden dan mogen ze eerst de dekkosten wel omlaag gooien.
ik wil ook wel fokken met die van mij maar ik kan geen 2500 euro dekkosten betalen.