Thieme wil regels voor dieren op de tv

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110972
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Thieme wil regels voor dieren op de tv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-08 12:14

http://www.agd.nl/1044964/Nieuws/Artike ... -op-tv.htm
agd.nl


Marianne Thieme (Partij voor de Dieren) wil dat er richtlijnen komen om te voorkomen dat dieren te pas en te onpas opdraven in televisieprogramma's.

Het Kamerlid wees er vandaag voor BNR Nieuwsradio op dat ze wil onderzoeken of het wel is toegestaan dieren zo te exploiteren. Net als kinderen zouden dieren in dit geval moeten worden beschermd, vindt ze. Het zou volgens haar een taak van de overheid kunnen zijn om hier vooral bij de publieke omroepen paal en perk aan te stellen.

Thieme vindt dat bijvoorbeeld in het programma van Paul de Leeuw veel gebruik wordt gemaakt van dieren. "Dieren ervaren heel veel stress, worden op een verkeerde manier gehanteerd en worden vaak ook belachelijk gemaakt.''

cjb
Berichten: 694
Geregistreerd: 28-04-06

Re: Thieme wil regels voor dieren op de tv

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 12:28

Volgens mij is er maar 1 die zich belachelijk maakt met z'n voorstel.
Volgende week vindt ze dat paarden niet gemaakt zijn om mensen te vervoeren. Maar om te grazen. Krijgen we scharrelpaarden.

Flaaf
Berichten: 857
Geregistreerd: 25-06-07

Re: Thieme wil regels voor dieren op de tv

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 12:36

wat mankeert dat mens? Zouden er mensen zijn die hier mee eens zijn? kom op , waar zijn we mee bezig..
Laatst bijgewerkt door Flaaf op 25-01-08 12:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Lennox

Berichten: 1092
Geregistreerd: 07-07-05

Re: Thieme wil regels voor dieren op de tv

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 12:36

Ik heb de laatste tijd ook een beetje het idee dat ze aan het doorslaan is. Ze had toch een tijdje terug ook zo'n opmerking over scheten die koeien laten die te belastend zijn voor het milieu? En dat koeien maar weg moesten ofzo. En nu zeg ik het korter door de bocht dan dat het gezegd is hoor. Natuurlijk heeft zo'n dier last van stress in een studio als ie dat niet gewend is, dat zou ik zelf ook hebben Haha!. Prima zo'n partij voor de dieren (ik zou er zelf nooit op stemmen maar dat terzijde), maar zorg in vredesnaam wel dat je niet doorslaat anders wordt je nooit serieus genomen.

jwbos

Berichten: 334
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Den Bommel

Re: Thieme wil regels voor dieren op de tv

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 12:52

Wat een gez#$% weer zeg. Het wordt echt te triest in nederland Boos!

Roos_s

Berichten: 3500
Geregistreerd: 19-12-05
Woonplaats: A'hoek

Re: Thieme wil regels voor dieren op de tv

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 12:57

Slapen heeft dat mens niet iets beter te verzinnen Slapen

LiNdA1986
Berichten: 12826
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Zwijndrecht

Re: Thieme wil regels voor dieren op de tv

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 13:42

Jemig, wat een onzin, er moeten gewoon strengere regels komen wat betreft de aanschaf van dieren, dan los je al veel meer problemen op.

Mistic

Berichten: 4380
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Thieme wil regels voor dieren op de tv

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 13:47

Citaat:
Kinderen tot 7 jaar: Voor één en hetzelfde kind kan, tot het kind 7 jaar is, elk jaar vier keer en bij serieproducties acht keer een ontheffing worden verleend. Kinderen moeten zowel voor, tijdens als na de voorstelling door een deskundige worden begeleid. Per dag mag maximaal vier uur worden gewerkt tussen 08.00 uur en 19.00 uur.

Voor kinderen tussen 7 en 13 jaar kan de Arbeidsinspectie een ontheffing verlenen voor maximaal 12 optredens per jaar. Een kind mag hooguit 3 keer in één week aan een uitvoering meewerken. Zowel voor, tijdens en na de uitvoering moeten de kinderen door een deskundige worden begeleid. Er mag tussen 08.00 uur en 23.00 uur maximaal 4 uur gewerkt worden.

Alleen wanneer het gaat om serieproducties kan een ontheffing voor 24 optredens per jaar worden verleend. Het kind mag dan niet meer dan 7 uur per dag en 12 uur per week werken. Het kind mag tot uiterlijk 23.00 uur optreden en moet daarna minimaal 14 uur rust hebben.

Voor kinderen ouder dan 13 jaar zijn de regels wat soepeler.

Uitgebreide informatie over deze wet is te vinden op de website van de arbeidsinspectie, te bereiken via http://www.arbeidsinspectie.nl.


Vervang kinderen voor dieren en je hebt Thieme's regels ROFL

Nee even serieus, we kunnen ook doorslaan.
Volgens mij doen we er al erg veel aan dat die dieren het in show's of programma's goed hebben. Slecht verzorgde dieren of gestresste dieren op tv zorgen sowieso al voor veel kritiek, dat risico nemen de meeste mensen toch niet omdat het kijkcijfers zal schelen.

Pilgrim

Berichten: 856
Geregistreerd: 14-07-06

Re: Thieme wil regels voor dieren op de tv

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 13:49

Ik HOU van Marianne! Weer een goed punt van deze fantastische vrouw! Die dieren hebben zó veel stress, bouwlampen, herrie enzovoort om zich heen of worden belachelijk gemaakt voor een grapje.... Héél goed!
Go Marianne!

Anne_GTI

Berichten: 18215
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Thieme wil regels voor dieren op de tv

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 14:09

Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat ze verzint dat honden ook niet meer alleen gehouden mogen worden, hengsten niet meer gecastreerd mogen worden, dekens en hoefijzers verboden worden en niemand meer op een paard mag zitten....

Eigenlijk zou ze tijdens de zomervakantie eens een maand mee moeten lopen met een hoefsmid om de benen op te tillen. Eens kijken of ze dan met normale ideeën kan komen als ze een paar keer een klap heeft gehad van een onopgevoede knol.

Elisabeth007
Berichten: 161
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Eiland Tholen

Re: Thieme wil regels voor dieren op de tv

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 14:32

ja... totdat ze zegt dat paardrijden zielig is, dan is ze niet zo leuk meer hoor!!!!!!
oke dat sommige dingen verbeterd moeten worden ( dieren die geslacht moeten worden) daar ben ik het wel mee eens. maar dat ze moet niet doorgaans slaan.

Anoniem

Re: Thieme wil regels voor dieren op de tv

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 14:35

als ik soms zie hóe de dieren op tv komen, ja dat is wel stressen voor een dier, (een hond in een overvolle studio, met mensen die roepen en klappen, hond in de stress) dan snap ik het wel, als de mensen nou gewoon rustig blijven, en niet teveel lawaai maken, dan is het al een stuk minder stressen voor een dier..

Roos_s

Berichten: 3500
Geregistreerd: 19-12-05
Woonplaats: A'hoek

Re: Thieme wil regels voor dieren op de tv

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 14:41

hopen bij de volgende verkiezingen dat die partij weer helemaal geschrapt wordt!!! pfff zie dr echt voor aan dat ze paardrijden gaat verbieden, wat dat is toch ooo zo zielig als die stress en in het wild worden te ook niet bereden, ze zijn slecht voor milieu.. blabla domme muts

il0nkii
Berichten: 199
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Nijkerk

Re: Thieme wil regels voor dieren op de tv

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 14:42

Volgens mij valt dit allemaal reuze mee, als er bij paul de leeuw een hond in het publiek zit is het meestal wel een ristige hond. Welk baasje gaat nouw een hond mee nemen die de hele avond zit te blaffen en te trekken? Waarscheinlijk word die hond dan wel uit het publiek gehaalt.
En voor de rest komen die dieren 5 sec langs sjoefen en dan zijn ze ook weer weg!
Vind dit allemaal erg overdreven. Als een hond naar de dierenarts moet heeft dat beest volgens mij meer stres!

Flaaf
Berichten: 857
Geregistreerd: 25-06-07

Re: Thieme wil regels voor dieren op de tv

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 15:20

Ze heeft toch al een keer gezegt dat paardrijden zielig is?

Simbaa
Berichten: 3966
Geregistreerd: 17-12-04

Re: Thieme wil regels voor dieren op de tv

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 15:25

Wat een raar verhaal weer.
Zo'n hond bij Paul de Leeuw zal zich echt niet uitgelachen voelen hoor!
Dat dieren in bescherming genomen moeten worden, vind ik meer dan terecht, maar je kan ook overdrijven.
Ik heb liever dat er tijd in opgehokte kalveren wordt gestoken, in plaats van gezeur over uitgelachen honden! Lachen

Cowgirl

Berichten: 23770
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Re: Thieme wil regels voor dieren op de tv

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 16:38

hoe zit het dan met paarden op een groot concours? dat is niet stressvol? En het vervoeren van die dieren naar bv Sydney! Of peking!. dat mens moet nu maar eens ophouden. Ik vind dat er over het algemeen heel netjes wordt omgesprongen met dieren op tv. En volgens mij zijn daar al regels aan verbonden.

Senja_x
Berichten: 398
Geregistreerd: 24-11-05

Re: Thieme wil regels voor dieren op de tv

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 17:38

Ik vind een scharrel kip niet kunnen in deze tijd. Ze zit niet meer veilig in haar hok maar loopt buiten en moet constant oppassen dat er geen buizerd over vliegt die haar ziet als een lekker kippetje. Ik vind dat wij mensen de verantwoording hebben die beesten binnen te houden.

LOL net zo dom dit stukje en toch zo waar.

Thieme moet gewoon eens een psychiatrische kliniek bezoeken. Ze heeft nog nooit gewerkt in haar leven omdat dat niet bij haar persoontje past zegt ze. Daarbij is ze zo geschift dat ze dieren met mensen verward en stelt ze mensen die met de bedoeling van het dieren welzijn te bevorderen en op haar gestemd hebben enorm teleur met die raaskalkerij die ze doet.

CharleyT
Berichten: 4028
Geregistreerd: 12-03-06

Re: Thieme wil regels voor dieren op de tv

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 19:38

Cayenne schreef:
http://www.agd.nl/1044964/Nieuws/Artike ... -op-tv.htm
agd.nl


Marianne Thieme (Partij voor de Dieren) wil dat er richtlijnen komen om te voorkomen dat dieren te pas en te onpas opdraven in televisieprogramma's.

Het Kamerlid wees er vandaag voor BNR Nieuwsradio op dat ze wil onderzoeken of het wel is toegestaan dieren zo te exploiteren. Net als kinderen zouden dieren in dit geval moeten worden beschermd, vindt ze. Het zou volgens haar een taak van de overheid kunnen zijn om hier vooral bij de publieke omroepen paal en perk aan te stellen.

Thieme vindt dat bijvoorbeeld in het programma van Paul de Leeuw veel gebruik wordt gemaakt van dieren. "Dieren ervaren heel veel stress, worden op een verkeerde manier gehanteerd en worden vaak ook belachelijk gemaakt.''


Ohjee, daaaaaaaaaaaaaaaaaaar iiiiiissssssssssss Ze weer. Ons diervriendelijke kamerlid die de regering telkenmale doet sidderen met haar relevante, inhoudelijke goed onderbouwde vragenexplosies over alles wat maar hoe dan ook aan Dier gelinkt kan worden. Je wordt er zo moe van, get a life woman.

paddy01
Berichten: 9
Geregistreerd: 30-07-07

Re: Thieme wil regels voor dieren op de tv

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 21:36

Roos_s schreef:
hopen bij de volgende verkiezingen dat die partij weer helemaal geschrapt wordt!!! pfff zie dr echt voor aan dat ze paardrijden gaat verbieden, wat dat is toch ooo zo zielig als die stress en in het wild worden te ook niet bereden, ze zijn slecht voor milieu.. blabla domme muts


jullie overdrijven wel vind ik hoor, ik ben blij dat er een marianne thieme is met haar partij, wordt er tenminste ook nog eens naar dieren gekeken, in dit land want respect voor dieren wordt steeds minder in nederland. Ik vind de acties van marianne meer inhoude dan dat de zogenaamde paardenliefhebbers op excursie gaan naar een paardenslachterij van zo'n aardige man(stond pa seen heel artikel op bokt) kijk dat snap IK nou niet alls Paarden EN dierenliefhebber!!

Flaaf
Berichten: 857
Geregistreerd: 25-06-07

Re: Thieme wil regels voor dieren op de tv

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 22:46

paddy01 schreef:
jullie overdrijven wel vind ik hoor, ik ben blij dat er een marianne thieme is met haar partij, wordt er tenminste ook nog eens naar dieren gekeken, in dit land want respect voor dieren wordt steeds minder in nederland. Ik vind de acties van marianne meer inhoude dan dat de zogenaamde paardenliefhebbers op excursie gaan naar een paardenslachterij van zo'n aardige man(stond pa seen heel artikel op bokt) kijk dat snap IK nou niet alls Paarden EN dierenliefhebber!!



Wil dat dan meteen zeggen dat die mensen die op excursie zouden gaan ''liefhebbers'' van het slachten zijn? Ik denk eerder dat deze mensen willen weten hoe dat er aan toe gaat en of ze een goede beslissing nemen als ze hun paard naar de slacht zouden doen. In mijn ogen veel inhoudelijker dan die acties van mevrouw Thieme.

Fitch

Berichten: 1242
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Aan de gracht

Re: Thieme wil regels voor dieren op de tv

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 23:28

Ik ben het volkomen eens met Marianne. En ik ben lid van de PvdD. Leve Marianne! Dieren op tv zijn inderdaad zielig. Ze ervaren meestal veel stress. Zijn het slachtoffer van de mens, die graag wat amusement wil. Kan ook zonder dieren.

Pensionnetje
Berichten: 1821
Geregistreerd: 23-07-07
Woonplaats: De mesthoop

Re: Thieme wil regels voor dieren op de tv

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 00:38

Even als rasechte dieren liefhebber reageren.

Zéér veel dieren hebben uberhaubt nog bestaansrecht dankzij de mens.
Als wij niet duizenden jaren geleden hadden besloten honden, katten, konijnen, paarden, ezels, koeien, varkens, geiten etc als landbouw cq gezelschapdier te gaan houden dan waren we ze allemaal allang met pijl en boog tot uitsterven gedreven en opgepeuzeld hetzij door de mens of andere rovers.

Mens en dier hebben een lang bestaand samenspel en dit is niet meer uit te bannen. Ze zijn van elkaar afhankelijk geworden. Het feit dat een dier eens in zijn leven op tv komt doet geen afbreuk aan zijn levens kwaliteit. Die stress komen ze wel weer te boven. Het gaat om dieren die iedere dag weer in de ellende zitten. Thieme begint nu echt te ver door te draven en ze gaat me behoorlijk ergeren. Je kan ook gaan muggeziften, miereneuken, koeieneren etc...

(ohnee dat mag natuurlijk ook niet meer.... Haha! )

Koe Mag deze koe hier nog wel of is het te laat op de avond?

Senja_x
Berichten: 398
Geregistreerd: 24-11-05

Re: Thieme wil regels voor dieren op de tv

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 01:31

[/quote] jullie overdrijven wel vind ik hoor, ik ben blij dat er een marianne thieme is met haar partij, wordt er tenminste ook nog eens naar dieren gekeken, in dit land want respect voor dieren wordt steeds minder in nederland. Ik vind de acties van marianne meer inhoude dan dat de zogenaamde paardenliefhebbers op excursie gaan naar een paardenslachterij van zo'n aardige man(stond pa seen heel artikel op bokt) kijk dat snap IK nou niet alls Paarden EN dierenliefhebber!![/quote]

Sorry dat ik het zeg maar dat van de excursie is een heel nuttige bezigheid. Wie niet openstaat voor ideeën die is kortzichtig. Weet je wel hoe moeilijk de keuze is om je paard naar zijn einde te brengen? heb je enig idee hoe moeilijk de keuze is voor een individu.

Wat zou jij doen als je paard moet worden afgemaakt en de mogelijkheid bestaat dat die een doodstrijd moet aangaan tegen het vergif dat jij in zijn aderen wil laten lopen. Ben jij dan zo humaan? ben jij dan zo een dierenliefhebber. Ik ga voor jou geen antwoord geven op die vraag die zou je zelf moeten beantwoorden. Ik hoop alleen niet dat jij dat ooit mee maakt want ik heb het wel een keer meegemaakt dat een dier, waar ik ontzettend veel van hield, de doodstrijd aanging tegen de injectie. Ik kan je vertellen dat het dan dun door de darmen loopt en je het nooit meer vergeet.

Die zogenaamde dierenliefde schiet te ver door en ondanks dat je het goed bedoelt geef je een dier niet dat einde dat je wil. Dieren hebben het vertrouwen gegeven aan mensen en wij hebben de power en het vermogen daarover te beslissen. Ik mag hopen dat je voor je eigen dier de goede keuze maakt op het moment dat je die keuze moet maken en door kortzichtig te zeggen dat de slachterij een ondiervriendelijke is te kort door de bocht.

Thieme met haar enge clubje laat niet eens wat van haar horen als het om echt dierenleed gaat. Ik ken tal van verhalen dat mevrouw niet thuis gaf als het om echt dierenleed gaat. Nee Thieme wil de werkelijkheid niet zien en ook geen discussie aangaan met andere mensen die met wetenschappelijke bewijzen komen dat ze het bij het verkeerde einde heeft. Mevrouw rende keihard weg naar haar jagende bioboer. Weet je wat ze eens moet doen gaan werken en de echte wereld bekijken ze heeft nog nooit een baan gehad want ze vond het te min voor haar persoontje. Hoe serieus moet je zo een type nemen ik denk zeker niet serieus

Black_White

Berichten: 1612
Geregistreerd: 19-02-05
Woonplaats: Utrecht

Re: Thieme wil regels voor dieren op de tv

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 15:40

Marianne is echt grappig.

Van dieren houden is prima, ze beschermen ook, maar je kunt ook overdrijven. Ik vind die mariaan echt zo'n figuurtje die keihard roept maar er geen bal verstand van heeft. Net zoals dat dierentuinen niet meer goed zijn voor de dieren en te veel stress oproept. Ze zou de zorgvuldige programma's dankbaar moeten zijn, daardoor leven er nog een hoop diersoorten.

Een dier moet met respect behandeld worden, dat ben ik het volledig met haar eens, maar als we straks niet eens meer onze trouwe viervoeter op de foto mogen zetten omdat ze er volgens die tuthola gestressd van raken dan krijgt ze dat echt wel te horen.

Gelukkig is ze maar een joker voor de rest van de regering (die overigens voor meerendeel ook idioot is), en zal er weinig van haar ideetjes terecht komen.