Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
marquez1 schreef:Hee in Losser nog wel, ik heb wel een idee over welk weiland het gaat. Ik heb er nog niks van gehoord, en woon nog wel in een dorp![]()
De weilandjes daar zijn onderloopgebieden. De Dinkel treed buiten zijn oevers als het heel hard en langdurig regent. Het water is hier alleen wel heeeel snel gestegen. Het is binnen 2 dagen van niks naar een heel hoog waterpeil gegaan, zo hoog dat meerdere straten waren afgesloten omdat het water daar overheen ging.
Als het over de man gaat over wie ik denk dat het gaat, dan valt de "mishandeling" nog wel mee. Hij heeft ook schaapjes en hij verzorgt ze normaal gesproken heel goed, hebben een schuilstalletje enz. Kan een samenloop van omstandigheden zijn. Misschien was die man wel ziek of slecht ter been (gezien zijn leeftijd niet geheel ondenkbaar) en had hij niet gedacht dat het waterpeil zo snel zou stijgen.
geerke schreef:dat heb je als je 7 meter onder de zeespiegel zit
geerke schreef:dat heb je als je 7 meter onder de zeespiegel zit
rowo schreef:Je weet idd de reden niet waarom die beestjes daar nog liepen. En vaak (ik ken er iig genoeg) doen er nogal makkelijk over als het weiland onder water staat, vooral de oudere generatie.
Neemt niet weg dat het sneu is, maar mishandeling vind ik idd ook wel erg overdreven.