Brons en een gebroken autoruit voor IJsbrand Chardon

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Brons en een gebroken autoruit voor IJsbrand Chardon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-08 09:06

http://www.ad.nl/denhaag/sport/article1987482.ece
ad.nl

Balend kwam IJsbrand Chardon gistermorgen thuis in Den Hoorn van de wereldbekerfinale vierspannen in het Duitse Leipzig. Een bronzen medaille was niet wat de topfavoriet verwacht had van de afsluiting van het indoorseizoen. „Ik ging vol voor de winst en mijn paarden waren in bloedvorm," bekende een teleurgestelde Chardon gistermiddag.

Als snelste menner plaatste de voormalig wereldkampioen en wereldbekerwinnaar zich zondag voor de winstronde, waarin hij echter zijn meerdere moest erkennen in de Duitser Christoph Sandmann. Ook de Fransman Benjamin Aillaud bleef Chardon nog voor. Sandmann won uiteindelijk in een tijd die dertien seconden langzamer was dan de winnende tijd van Chardon in de kwalificaties.

„Onverklaarbaar,” reageerde Chardon gistermiddag. „Ik was samen met de Australiër Boyd Exell de favoriet, maar wij maakten beide drie fouten. Mijn eerste fout was pure pech, voor de andere twee heb ik nu nog geen verklaring.”

De eindwinst van de thuisrijder was opmerkelijk te noemen, Sandmann startte in Leipzig met een wildcard. Hoewel zijn zege na afloop als sensationeel werd betiteld, wilde Chardon zo ver niet gaan. „Sandmann werd al eens derde in Aken bij de Wereldruiterspelen. Ik had niet gedacht dat hij in Leipzig zou winnen, maar hij was wel iemand om rekening mee te houden.”

Zijn eigen falen weet Chardon aan een pechdag. „Ik startte scherp en geconcentreerd, maar met twee onverklaarbare fouten mocht het dit keer gewoon niet lukken om te winnen.”

Ook na afloop van de wedstrijd kende de menner de nodige pech. „Twee dagen voor de finale had ik een nieuwe auto gekocht. We wilden in Leipzig naar huis rijden toen mijn zoon de deur van de auto dichtgooide, terwijl de sleutels nog in de auto lagen. Tot 9 uur ’s avonds is een Duitse sleutelservice bezig geweest de deur te openen. Toen dat niet lukte, heb ik zelf maar een ruitje ingetikt. Flink balen natuurlijk.”

Vandaag staat voor Chardon geen baaldag op het programma, maar een lunch met prinses Maxima in het Haagse paleis Noordeinde. Daar is hij samen met andere topsporters en enkele hoogleraren en professoren uitgenodigd op basis van zijn prestaties in 2007. Daarna begint al weer de voorbereiding op het outdoor-seizoen.

Chardon: „Op 6 september is het WK voor eigen publiek in Beesd. Daar kijk ik enorm naar uit.”

Verwante artikelen:
[VN] Sterke start IJsbrand Chardon in wereldbekerfinale
[VN] Slechts brons voor IJsbrand Chardon tijdens WB-finale

diesel83

Re: Brons en een gebroken autoruit voor IJsbrand Chardon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 10:50

Dat is zeker balen zeg voor chardon. Maar hij heeft al zo vaak gewonnen en nu wint een keer een ander die het goed heeft gedaan. Volgende keer beter chardon.

groetjes tamara

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 11:48

Inderdaad, voor hem misschien niet zijn doel maar winnen lukt niet altijd. Het is en blijft gelukkig een wedstrijd en ja dan rolt er weleens wat. De anderen hebben het zelfde dus... Volgende keer weer nieuwe kansen....voor iedereen. Pech had zeker Koos die een paard over de streng had en wat door de jury niet gezien werd dus die mag wat mij betreft echt teleurgesteld zijn...

dyaco

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 11:52

Natuurlijk is het balen maar ja zo is de sport he !
Vind het ook wel leuk dat een ander een keer iets wint nu blijft het tenmiste ook een uitdaging.
En brons is toch ook helemaal niet slecht !

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 12:36

Das inderdaad minder.
Maar een nieuwe auto heeft als beveiliging dat de deuren niet dicht gaan als de sleutels erin zitten.

En tjah, die ruit heeft die zelf kapot gemaakt Clown

Carmen2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 14:31

ja dat is inderdaad zwaar balen..
en sundancer dat heeft onze auto ook dus beetje raar, nouja misschien maakte die bronzen medaille het weer een beetje goed !! Lachen

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 15:22

Nou IJs er zijn ergere dingen in de wereld dan een bronzen medaille winnen en een kapotte autoruit Clown
Ik waardeer je winnaarsmentaliteit, maar af en toe is een beetje relativeren echt niet verkeerd.....

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 21:23

Brons is toch ook hartstikke goed, maarja hij wil gewoon echt winnen... En tja die kapotte achterruit is ook beetje eigen schuld Clown

lageveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 22:28

Hiep hiep hoera voor mijn buurman ! Lachen

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 00:51

Haha wat een "optimist"he die Ijsbrand!Lijkt me het zonnetje in huis zo'n wedstrijd!! Vork

sambagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 01:33

PERENBOOMPIE schreef:
Haha wat een "optimist"he die Ijsbrand!Lijkt me het zonnetje in huis zo'n wedstrijd!! Vork

weinig gezelligs aan als die niet gewonnen heeft inderdaad!

maar goed hij mag ook wel een beetje balen, hij heeft er hard voor getraind

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 14:49

Ja maar dat iedereen niet alleen Chardon....hij is wat dat betreft niet zo gezelli, ook de beste verliezen. That's Life

femkje_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 16:25

Geniaal Haha! !!

Maarja, het is ook wel balen, als iedereen verwacht dat je wint (en jijzelf misschien ook)
en je wint NIET...

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 18:01

Ja kunt zoveel willen maar het blijft een wedstrijd en ieder heeft in principe net zoveel kans.
De een misschien wat meer als de ander, maar een foutje is zo gemaakt en dan helaas Pech.... volgende keer beter....
Ja toch, wil ook zoveel en dat gaat ook niet altijd op.

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 20:14

sambagirl schreef:
PERENBOOMPIE schreef:

weinig gezelligs aan als die niet gewonnen heeft inderdaad!

maar goed hij mag ook wel een beetje balen, hij heeft er hard voor getraind

Dus die andere deelnemers hebben minder hard getraind?? Nors opkijken

sambagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 00:12

Waar staat dat ik zeg dat de anderen niet hard hebben getraind?

Je kan geloof nergens meer op Bokt gewoon een normale zin neerzetten of hij wordt op een andere manier uitgelegd dan dat je bedoelt, zo kan je overal wel iets achter zoeken.

Als ik neerzet dat hij wel mag balen omdat hij er hard voor heeft getraind, bedoel ik dit ook zo en zeg ik dus niet dat de rest van de wereld niet hard traint

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 01:43

sambagirl schreef:

Je kan geloof nergens meer op Bokt gewoon een normale zin neerzetten of hij wordt op een andere manier uitgelegd dan dat je bedoelt, zo kan je overal wel iets achter zoeken.

Als ik neerzet dat hij wel mag balen omdat hij er hard voor heeft getraind, bedoel ik dit ook zo en zeg ik dus niet dat de rest van de wereld niet hard traint

Komt wel zo over,er zijn meer deelnemers dan Ijsbrand,dus zal het voor hun ook weleens balen zijn wanneer ze niet 1ste zijn,Ijsbrand moet zich eens volwassen gaan gedragen ipv als een puber,ik ken bij ons op stal pubers die hun verlies nog beter verwerken dan zo'n volwassen kerel,tof om hem te zien rijden en respect daarvoor,maar qua persoonlijkheid is hij toch niet ontwikkeld en gedraagd zich als een verwende puber die boos wordt wanneer het niet gaat zoals hij wil!
Hij heeft dan niet door dat hij zichzelf nogal voor schut zet en achter z'n rug uitgelachen wordt door zijn eigen gedrag,maarja is zijn probleem,zou weleens goed zijn dat 1 van zijn naasten hem daar eens op zouden attenderen,durven ze niet denk ik,of hij is te arrogant om er naar te luisteren.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 01:55

Is die auto - op het inslaan van een ruit na - wel inbraakveilig Haha!

sambagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 20:53

PERENBOOMPIE schreef:
sambagirl schreef:

Komt wel zo over,er zijn meer deelnemers dan Ijsbrand,dus zal het voor hun ook weleens balen zijn wanneer ze niet 1ste zijn,Ijsbrand moet zich eens volwassen gaan gedragen ipv als een puber,ik ken bij ons op stal pubers die hun verlies nog beter verwerken dan zo'n volwassen kerel,tof om hem te zien rijden en respect daarvoor,maar qua persoonlijkheid is hij toch niet ontwikkeld en gedraagd zich als een verwende puber die boos wordt wanneer het niet gaat zoals hij wil!
Hij heeft dan niet door dat hij zichzelf nogal voor schut zet en achter z'n rug uitgelachen wordt door zijn eigen gedrag,maarja is zijn probleem,zou weleens goed zijn dat 1 van zijn naasten hem daar eens op zouden attenderen,durven ze niet denk ik,of hij is te arrogant om er naar te luisteren.

Wat je nu zegt Perenboompie is heel wat anders dan wat je gisteren zei. In mijn 1e reactie zeg ik ook dat die lekker gezellig is als die niet gewonnen heeft. Dus hetzelfde waar jij op doelt, waarom leg je mij dan de woorden in de mond dat ik vind dat anderen niet hard trainen?

En laat Ysbrand lekker zo reageren, zegt meer over hem dan over de anderen hoor, ik ga hem daar niet in verdedigen want als die wint draait de wereld om hem, wint die niet, is de wereld te klein en is er geen land mee te bezeilen, inderdaad best zielig als je zo bent, dus daar zijn we het over eens!

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 22:05

Mmmm wij zijn ooit getuigen geweest in 2004 dat ie niet op het ere podium wilde.......2 de was moeilijk te verwerken. Jammer inderdaad dat iemand zo
kan reageren. Maar wat dat betreft zal dat nooit veranderen en ben bang dat z'n zoontje dadelijk ook niet meer beter weet.....

Rascha

Woonplaats: Equi-N-icE, hèt koelprodukt voor paarden en hun benen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 18:17

Wat heeft zijn zoontje hier nu weer mee te maken??
Laat dat kind gewoon kind zijn!!

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 21:30

Het gaat niet perse om zijn zoontje, maar Chardon heeft gewoon niet zo'n goed verliezers gevoel en ik bedoel hiermee te zeggen hopelijk neemt zijn zoontje dat niet op deze manier over. Hopelijk gaat ie met verliezen sportiever om. Meer niet.....