Udenhouter wil 7500 euro van de gemeente voor overlast

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Udenhouter wil 7500 euro van de gemeente voor overlast

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-08 09:48

http://www.brabantsdagblad.nl/regios/ti ... 507324.ece
brabantsdagblad.nl

H. Schapendonk uit Udenhout wil dat de gemeente Tilburg de kosten vergoedt, die hij vorig jaar, voorafgaande aan de gildedag, heeft gemaakt om zijn wedstrijdpaarden te 'evacueren'. De dieren staan normaal gesproken op een perceel naast het terrein aan de Kreitenmolenstraat, waar op 26 augustus vorig jaar voor het eerst het feest van schuttersgilde Sint Joris werd gehouden.

Hij heeft ze elders ondergebracht omdat het evenement de paarden te veel stress zou opleveren.

Kosten, volgens Schapendonk: 7500 euro.

Gisteren stond de inwoner van Udenhout tegenover een afgevaardigde van de gemeente Tilburg bij de bestuursrechter in Breda. Volgens de inwoner van Udenhout heeft de gemeente ten onrechte toestemming gegeven voor de gildedag. Hoewel het evenement al lang en breed achter de rug is, wil Schapendonk van de rechter weten of de gemeente juist heeft gehandeld bij het ongegrond verklaren van zijn bezwaren.

Ter zitting bleek dat te elfder ure nog een schadeclaim door hem was ingediend. Omdat deze claim te laat kwam, is de zaak aangehouden. De gemeente gaat bekijken of ze de kosten van Schapendonk kan en wil vergoeden. Als dat zo is, komt er geen nieuwe zitting meer.

De gemeente concludeerde na het eerste bezwaar van Schapendonk dat met enkele aanpassingen het feest gewoon doorgang kon vinden. Zo plaatste het gilde de schietbanen zo ver mogelijk van de paarden om de dieren te ontzien. Enkele dagen voor aanvang probeerde Schapendonk echter nog door middel van een voorlopige voorziening de komst van het feest tegen te houden. Die werd ingetrokken, vanwege de geringe kans dat de rechter daadwerkelijk een streep door de gildedag zou zetten.

Volgens het schuttersgilde zelf is Schapendonk 'een notoire dwarsligger'. Ook voor de KPJ is hij een bekende klager. Zo was het festival 'Udenhout onder Zeil' eerder mikpunt van Schapendonk's woede. Inmiddels is voor dit evenement een ander onderkomen gevonden.

SANEX

Re: Udenhouter wil 7500 euro van de gemeente voor overlast

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 09:57

7500 euro om paarden tijdelijk ergens anders onder te brengen ? Hoeveel paarden ging het dan om, want dat is een behoorlijk bedrag... De kosten die ik me kan bedenken zijn vervoer en stalling, maar dan moet je een bult paarden hebben wil je op 7500 euro terecht komen dacht ik...

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 10:08

Inderdaad, klinkt een beetje vaag ook.
Ik ben ook wel erg benieuwd naar de opbouw van die 7500 euro.
Maar als ik zie dat hij een bekende is... Tja, (oude) zeurs heb je in NL genoeg.

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 10:24

Naar mijn weten heeft hij iets van 5-6 paarden staan.

Maar dan zal die mischien ook wel de kosten van zijn vrachtwagen hebben gerekend dan ding slurpt. ROFL

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 10:41

Die man is zo'n jankerd, staat erom bekend in het dorp... 7500 euro lijkt me ook wel een beetje een belachelijk bedrag voor een dagje vehuizen voor de gilde. Overigens is het zijn eigen beslissing dat hij de paarden verhuisde, het moest niet...
Met Udenhout onder Zeil ligt hij ook altijd dwars inderdaad.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 16:41

Ik vind het een heel fiks bedrag om je paarden voor onder te brengen... Ik ben eigenlijk heel benieuwd naar de onderbouwing Lachen Als hij, zoals eerder gezegt, 6 paarden heeft en het gemiddelde pension kost 300 euro in de omgeving, dan kan ie ze 4 maanden stallen, gemakkelijk. In principe hebben die paarden maar maximaal 3 dagen ergens anders gestaan... Dat zijn aardig wat strobalen geweest dan.

Daarbij dient hij zijn bezwaar te laat in, komt de gemeente hem al tegenmoet door de schietbanen zover mogelijk te plaatsen en heeft iedereen wel een paard in de buurt staan... De schuttersfeesten in mijn geboortedorp waren ook midden tussen de weilanden, geloof maar niet dat men (en wij) de dieren weghaalden...

Ik vind het een erg vaag verhaal en ergens mag ik hopen dat de gemeente hier niet aan tegemoet komt. Zonde van het belastinggeld...

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 16:46

Sylvia alleen zijn vrachtwagen starten kost al 1000euro.
Dus heen en weer 4x starten 4000euro...

het is zoiets met oplegger er nog achter
Afbeelding

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 17:43

God oh, god... 7500 euro..
Ik heb er 3 en als die drie een dagje ergens anders moeten staan dan kost mij dat hoogstens 50 euro.
Dus als je er 6 hebt kost dat 100 euro...

T'is wel een dramaqueen die Schapendonk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 17:52

Moderatoropmerking:
Ik heb een aantal zinloze oneliners verwijderd die alleen uit smiley's of sfeerbedervende kreten bestonden. Dat soort reacties zijn niet de bedoeling op nieuws Lachen

Pannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 21:43

echt he wat een zeikerd...rondom zijn huis mag echt niets gebeuren! mijn broer is voorzitter van de KPJ en heb ook echt al menig verhaal gehoord. dit is wat je noemt mierenneuken.. bah

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 23:18

Maar waar wordt Udenhout onder Zeil eigenlijk gehouden dan, omdat er in het bericht staat dat de locatie daarvoor verplaatst is?
Het is inderdaad wel een echte zeikerd, 7500 euro, kom op zeg..

Pannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 18:43

op t industrie terrein, voorbij schapendonk bij de rotonde links (loon op zand..moet ook bekend zijn in udenhout Knipoog )

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 18:48

wat een mauwerd zeg jeetje.

die wagen ken ik volgensmij,
wel een gave truck zeg!!!
komt die niet van van erp ?

maareh ontopic, wat een gigantische onzin, het lijkt mij normaal dat de gemeente een kleine onkostenvergoeding geeft, maar wat deze man vraagt slaat nergenst op!

Pannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 18:56

en het is dus niet eens de eerste keer dat ie zo'n absurd bedrag vraagt. ligt altijd overhoop met de gemeente!

Lucky48

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 20:20

Ik vraag me af of hij zijn paarden wérkelijk verplaatst heeft??

Bovendien: waar heeft hij z'n paarden gelaten met het vuurwerk tijdens oud en nieuw? - dat knalde wel 'n beetje harder!

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 20:25

nou dat is dus duidelijk, die heeft de gouden koets gehuurd om zijn paarden veilig te stellen.....

Wat doet hij met die beestjes eigenlijk met oud en nieuw? Zielig verhaal, kan je beter je wedstrijd paarden eens een goede training in "vreemde zaken"geven, is goedkoper dan ze te "evacueren"!