"Rob Ehrens en Coby van Baalen inspirerend"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

"Rob Ehrens en Coby van Baalen inspirerend"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-08 10:28

http://www.kwpn.nl/home_nl.php
kwpn.nl

Het tweede lustrum van het KNHS trainersseminar, het tiende alweer, is op vrijdag 18 en zaterdag 19 januari gevierd met een editie waarbij voor het eerst ook het springonderricht werd opgenomen. Bondscoach Rob Ehrens was de inspirerende gastinstructeur op vrijdagavond, op zaterdag was Coby van Baalen de gastdocente naast KNHS hoofdinstructeur Johan Hamminga.

Onder de titel ‘Scout voor goud’ ontrolde zich een boeiend programma waarbij de ruim driehonderd aanwezige trainers gereedschap aangedragen kregen om hun eigen leerlingen verder te helpen.
Johan Hamminga opende met een profielschets waar de moderne instructeur aan dient te voldoen. Geen instructeur kan meer zonder kennis van didactiek en psychologie om de kennisoverdracht te laten slagen. Toen Hamminga ook schetste dat tegenslagen net zoals successen bij de topsport horen en dat alleen de hele echten alle kritiek doorstaan, was het applaus dat vervolgens gastdocente Coby van Baalen ten deel viel hartverwarmend!

Van Baalen gaf vervolgens een staaltje van kunnen weg met een fantastische opbouw van het begin van ponyjeugd tot aan haar dochter Marlies in de Grand Prix. Met de merrie BMC Phoebe (Regazzoni x Ulft) liet Marlies zien waar een goede scholing van zowel van de ruiter als het paard uiteindelijk toe kan leiden. Met de beelden van die systematische weg en het resultaat kunnen de aanwezige instructeurs hopelijk weer een jaar voort, tot dan het elfde trainersseminar ongetwijfeld weer voor nieuwe inspiratie zal zorgen.

Daan_O

Re: "Rob Ehrens en Coby van Baalen inspirerend"

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 13:48

Ik vond het een leerzaam dagje! Wat ik ook erg leuk vond was dat (met name Johan Hamminga) ook wat minder ver gevorderde leerlingen en paarden had meegenomen. Ten slotte is dat hetgeen waar de meeste mensen in de pratijk mee werken.

BiancUgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 14:10

Ik ben ook geweest en idd het was een hele leerzame dag en de paarden van coby waren natuurlijk weer om te kwijlen... Vingers aflikken

Heb nog een 2 tal filmpjes gemaakt zal ze er even proberen op te zetten (betreft de galop pirouette )
Met de Donnerhal en de Fidemark

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 15:48

Leuk! Had ook al positieve verhalen gehoord Lachen

Ben benieuwd naar de filmpjes, BiancUgo!

BiancUgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 19:15

ben nu met poging 3 bezig om ze te downloaden ppff..

mii_lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 19:17

ik loop stage nu bij rob ehrens( heb nog 1 week te gaan) en daarna krijg ik er een vast contract om der te werken Haha!
k vind het daar ook echt super gezellig Lachen

BiancUgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 13:31

BiancUgo schreef:
Ik ben ook geweest en idd het was een hele leerzame dag en de paarden van coby waren natuurlijk weer om te kwijlen... Vingers aflikken

Heb nog een 2 tal filmpjes gemaakt zal ze er even proberen op te zetten (betreft de galop pirouette )
Met de Donnerhal en de Fidemark

Heeft ff geduurd maar kreeg ze niet op youtube ppff..
maar hier is er al 1

http://nl.youtube.com/watch?v=HZJW-eVnVIQ

BiancUgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 18:41