Hengstenkeuring BWP levert voorlopig 32 hengsten op

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Hengstenkeuring BWP levert voorlopig 32 hengsten op

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-08 09:38

http://www.galop.be/newsarticle.php?id=4445
galop.be

De meningen na de BWP-hengstenkeuring in Moorsele zijn verdeeld. Het lijkt een goede jaargang met veel interessant gefokte, potentiële sportpaarden. Maar dat is natuurlijk onvoldoende, het aantal potentiële vaderdieren was zeker bij de jonge hengsten op de vingers van één hand te tellen. Aan de andere kant: de naar de derde faze verwezen dressuurhengsten vormen wellicht het sterkste lot ooit.

Klik hier voor foto's.

rockanje

Re: Hengstenkeuring BWP levert voorlopig 32 hengsten op

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 09:49

Jammer van de te weinig vaderdieren,maar voor de rest gaat het toch wel?

Jan_VT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 00:14

Zit er eentje bij van Hof Olympia! Lijkt op foto een mooi dier. Even opvolgen dus. jammer dat Aachten er bij inzit.

Ik merk precies dat BWP een beetje een dropping-stamboek aan het worden is. Vorig jaar Dayano... (Nijhof vindt zijn weg naar België via eric Laenen), en nu De Tus x Balzflug, die er vorig najaar door het KWPN in het najaarsonderzoek is uitgesmeten (nu voorgesteld door de heren Buts, die altijd nauw hebben samengewerkt met Joop. Balzflug heeft immers zijn jonge jaren daar gedekt). Ik meen ook de Gribaldi (Unee? ofzoiets?) reeds in Nederland gezien te hebben.

Hopelijk kunnen ze bijdragen aan de fokkerij! Knipoog

Carri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 10:31

de dressuurhengsten konden mij niet bekoren. Bij de springgefokte hengsten zat wel een paar toppers.

rlamers

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 21:28

Ik vond dat er hengsten zijn uitgegooid die in de 3-fase hoorden zoals Fox-chin (beetje weinig vaderpaard, maar sprong apart) en de Cassini (mooi, sprong goed en een vaderpaard) van Lansink. Er waren ook hengsten bij die niet thuishoren in de 3-fase.