Sterke start IJsbrand Chardon in wereldbekerfinale

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Sterke start IJsbrand Chardon in wereldbekerfinale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-08 10:04

http://www.dehoefslag.nl/news.asp?id=1782
dehoefslag.nl

Vierspanrijder IJsbrand Chardon is sterk begonnen in de finale van de wereldbeker in de Leipziger Messe in Leipzig. Chardon reed de snelste tijd van klassementsleider Benjamin Aillaud aan flarden door een gat van acht seconden te slaan. Ook Chardon’s grootste concurrent in de finale, de Australiër Boyd Exell, was kansloos tegen het geweld van de drievoudige wereldkampioen.

Exell werd uiteindelijk tweede, omdat hij net even sneller was dan Aillaud. Overigens maakten alle zeven deelnemers in de finale, waaronder ook de Nederlanders Koos de Ronde (vierde) en Mark Weusthof (zevende) balfouten. Op zondag 20 januari komt het er voor de vierspanrijders in de finale echt op aan. Weusthof start dan als eerste, De Ronde als vierde, Chardon als laatste. De finale begint op 12.55 uur.

kally

Re: Sterke start IJsbrand Chardon in wereldbekerfinale

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 13:33

Nou ff doorzetten Koos je kunt het ....

GaitMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 14:09

Ik ben voor Mark Weusthof Lachen

Tressie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 15:50

hey,
ik ook.
die is veel leuker dan koos en al helemaal dan chardon!
monhemius rijdt niet meer mee? of had die nou nog steeds sponsosr problemen?

sambagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 18:15

Mark is de leukste, Koos gun ik het ook, maar beiden maken nogal eens wat foutjes en laten het helaas vaak op de dressuur liggen, dus zouden ze nu hun kans moeten pakken en knallen........... Whoosh! en dat de beste maar mag winnen.

Ton Monhemius heeft de afgelopen jaren nou niet bepaald sterk gereden, dus die heeft zich niet geplaatst voor deze wereldbekerfinale!

Sowieso mogen we trots zijn dat er 3 Nederlanders bij zitten!

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 19:21

ik ben voor chardon Haha!

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 19:57

sambagirl schreef:
Mark is de leukste, Koos gun ik het ook, maar beiden maken nogal eens wat foutjes en laten het helaas vaak op de dressuur liggen, dus zouden ze nu hun kans moeten pakken en knallen........... Whoosh! en dat de beste maar mag winnen.

Ton Monhemius heeft de afgelopen jaren nou niet bepaald sterk gereden, dus die heeft zich niet geplaatst voor deze wereldbekerfinale!

Sowieso mogen we trots zijn dat er 3 Nederlanders bij zitten!

Goed gedaan en andere twee jammer.

Ton Monhemius heeft ook niet die fantastische financiele mogelijkheden die Chardon wel heeft. Ton is altijd heel hard aan het trainen met zijn paarden om (weer) op het (aller)hoogste niveau te presteren. Hij heeft superfijne (nieuwe) paarden, er is een stichting in het leven geroepen, het team vol toewijding, er zijn nieuwe sponsoren en hij is nog steeds die fenomenale menner die hij was. Daarbij geeft hij veel les aan jonge talenten en klopt de minder getalenteerde menner ook nooit tevergeefs bij hem aan dus het is niet dat hij maar wat aankloot. Het heeft hem de laatste jaren niet altijd meegezeten maar wij fans hebben alle vertrouwen in onze Ton.

sambagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 20:47

Je hoort mij ook niet zeggen dat Ton maar wat aankloot hoor! Er zijn meerdere goede menners in Nederland die inderdaad niet zoveel financiele mogelijkheden als Ysbrand hebben, hij is in een luxe positie maar financieel zegt ook niet alles, je moet nog wel het juiste span zien te vormen en het foutloos rond kunnen krijgen, dat vereist toch echt wel lef en stuurmanskunst!

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 20:53

Off topic sorry mods, maar het kwam op mij over of je hem min of meer vergane glorie vond die zijn beste tijd echt wel had gehad.
Verkeerd begrepen dus.

sambagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 21:05

Ton kan ook een partijtje sturen! maar de laatste jaren heeft die volgens mij gewoon pech met de paarden Nou ja :ik ben nou eenmaal ook een beetje bevooroordeeld... zie profiel

en weer on topic, ik weet welke paarden Ysbrand meeheeft (nog bedankt....was weer aanklooien in de les afgelopen donderdag, paarden tekort ha ha) van de 5 die die meeheeft lopen er 3 in de manegelessen, dus die horen niet full time bij een wedstrijdspan, daarom vind ik het nog extra knap! en bevestigt natuurlijk ook zijn luxe positie..(Koos de Ronde zal wel balen..... Ysbrand heeft paard Koos mee, ooit van Koos de Ronde geweest en nu manegepaard en vernoemt naar Koos, staat achterin het indoorwedstrijd span nu)

Ys zet hem op morgen!

DoEwA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 22:21

ik hoop dat ze alle 3 goed rijden... dat zal natuurlijk leuk zijn..

maar ik ben zelf voor koos hopen dat die er wat goeds van maakt

Jonge_Monte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 00:38

sambagirl schreef:
Je hoort mij ook niet zeggen dat Ton maar wat aankloot hoor! Er zijn meerdere goede menners in Nederland die inderdaad niet zoveel financiele mogelijkheden als Ysbrand hebben, hij is in een luxe positie maar financieel zegt ook niet alles, je moet nog wel het juiste span zien te vormen en het foutloos rond kunnen krijgen, dat vereist toch echt wel lef en stuurmanskunst!

Over de vele jaren terug gekeken, en dan weet ik ook dat Ysbrand het niet cadeau heeft gekregen.
Hij heeft er keihard voor gewerkt en dat doet hij nog Knipoog
Toppie voor Ys dat hij alles weer achter hem laat Knipoog

rockanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 08:29

Ga zo door Ijsbrand een sterke start heb je al binnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 08:42

Jonge_Monte schreef:
sambagirl schreef:

Over de vele jaren terug gekeken, en dan weet ik ook dat Ysbrand het niet cadeau heeft gekregen.
Hij heeft er keihard voor gewerkt en dat doet hij nog Knipoog
Toppie voor Ys dat hij alles weer achter hem laat Knipoog

Helemaal mee eens.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 19:19

Jammer maar toch goed geprobeerd.

Overigens heb ik ook niet beweerd dat Ysbrand het cadeau heeft gekregen, hij is ook ooit met manegepaarden gestart voor hij een echt eigen span kon rijden.