Vanmorgen reed m'n vriend met de trekker naar een stuk land en onderweg zag hij een pony loslopen. Deze heeft hij kunnen vangen en in overleg met de buren bij hun op stal gezet. Hij liep rond half 9 bij de N374 in Westdorp (Drenthe, omgeving Borger). Het is een (licht)bruine pony met 3 sokjes en een bles. Hij liep zo de trailer op. Ze hebben niet gekeken of het een ruin/merrie dan wel hengst is. Hij had een halster om en geen ijzers.
De pony is inmiddels opgehaald door de politie en staat in een schutstal.
Ik heb even getemt en gevraagd of dit iets is voor de voorpagina. Ken de pony verder niet (ik woon aan de andere kant van het land), maar misschien reageert er eerder iemand als het bericht op de voorpagina staat.
Als het goed is heb je aan de rechterkant van je eerste post een knop edit. Volgens mij kun je door daar op te klikken je bericht wijzigen, incl. de titel. Kan tot een uur nadat je het bericht geplaatst hebt. edit: je had het al gevonden
Dat weet ik niet, dat is verder aan de politie om dat uit te zoeken. De mensen waar hij vandaag gestaan heeft, hebben het denk ik niet gecontroleerd/laten controleren.