Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MysticTinker schreef:Bah wat verschrikkelijk, een pony die op de enkels rondkruipt?? Ik denk dat ze op de knieën bedoelen?
Hoe kan het dat dit nieuws eerder op tv is dan bij de eigenaren van de paarden, of interesseert het hun gewoon niets?
Ben wel benieuwd wat er mis is met de dieren.
IrisLove schreef:Wat een briljante kennis van het exterieur hebben we toch weer...![]()
Paarden die op knieen kruipen, paarden die op hun koten lopen.
Ik ben heel benieuwd naar foto`s om nou eens te kunnen zien op welke lichaamsdelen de pony nou werkelijk loopt!
Marigold schreef:ja in het wild kan je zo praten, maar hier zijn geen roofdieren die de zwakke dieren uit hun leiden verlossen.
dat is het hele verschil.
het kan erg lang duren voordat een prooidier uit zichzelf overlijd, door uitdroging of verhongering..
MysticTinker schreef:De voorknie inderdaad, die dus anatomisch totaal niet op het kniegewricht (dijbeen, knieschijf, kuitbeen en scheenbeen) lijkt, maar is opgebouwd als een polsgwricht, dus met spaakbeen en ellepijp aan de ene kant, en de griffelbeentjes ("overblijfselen" van handwortelbeentjes en de vingers) en het pijpbeen (eerste kootje van de middelvinger) aan de andere kant.Hier een plaatje van de anatomie:
http://www.geocities.com/vrouwelijkehoe ... atomie.htm
Het lijkt me toch echt de (voor)knie wat ze bedoelen..
De elleboog zit bovenaan het been, daar kun je echt niet op kruipen
Martinique schreef:Ik woon in de buurt daarvan 10 minutjes fietsen. Het is me eigenlijk nog nooit opgevallenIk ga zeker morgen eens kyken! Normaal als ik in de auto er voorbij rijd kijk ik wel naar de pony's maar ze zagen er zo op het eerste zicht altijd wel 'goed' uit. Wat verwilderd, maar niet mager of ziek. Maar ik ga zeker eens kyken. Als het zo is, is het verschrikkelijk. En stap ik echt wel naar de dierenbescherming.