Kapelse paardenstal is nieuwe hangplek voor jongeren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Kapelse paardenstal is nieuwe hangplek voor jongeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-08 09:28

http://www.pzc.nl/zeeland/bevelandentho ... ngplek.ece
pzc.nl

Jongeren uit Kapelle, Yerseke en Wemeldinge hebben sinds een paar weken een nieuwe, officieuze hangplek gevonden voor na het uitgaan: een paardenstal aan de Noordweg bij Kapelle. De eigenaars, het echtpaar Van de Berge, houden elke zaterdagnacht de wacht omdat ze bang zijn voor het welzijn van hun paarden.

"Het uitgaanspubliek dat vanuit Goes, teruggaat richting Kapelle, Wemeldinge en Yerseke via de Noordweg, laat de laatste tijd een spoor van vernielingen achter", zei E. van den Berge gisteravond in de gemeenteraadsvergadering van Kapelle.

Anderhalve week terug trof het echtpaar witte bermpaaltjes in de wei aan. Even verderop op de Noordweg, bij de rotonde richting Wemeldinge, werd in hetzelfde weekeinde de glasplaat van een bushokje vernield.

Van de Berge zegt regelmatig in de met hooi en stro gevulde houten stallen sigarettenpeuken te vinden. "Wij roken zelf niet." Verder slingeren er vaak voorbehoedsmiddelen en lege bierflesjes op en om het erf.

Hij ziet de omgeving van de paardenstal langzaam veranderen in een ontmoetingsplek voor jongeren. "Er staan vaak auto's geparkeerd in de berm tussen de bossen, ter hoogte van onze wei. Vorig jaar troffen we op zondagmorgen een verward meisje aan in de stal, waarschijnlijk onder invloed van alcohol of drugs. We hebben het maar gemeld bij de politie."

Volgens Van de Berge heeft het inschakelen van de politie geen enkele zin. "Op zaterdagavond ligt de prioriteit in de binnenstad van Goes en dan is er geen tijd om een kijkje te nemen. Ze zeggen dat er eerst iets moet gebeuren voordat ze komen. Ze hebben ons geadviseerd zelf bij de stal te gaan wonen."

En daar ligt nu het probleem. Het terrein ligt weliswaar dichtbij Kapelle, maar is officieel het buitengebied. Om er te kunnen wonen, moet het bestemmingsplan aangepast worden. Het echtpaar is inmiddels de procedure hiervoor begonnen. In de tussentijd willen ze een andere, tijdelijke oplossing op het erf plaatsen: een stacaravan. Maar ook dat mag niet. Burgemeester S. Kramer: "Het is niet hetzelfde als de caravans die tijdens de pluk in de boogaarden staan; dat is appels met peren vergelijken."

De eigenaars willen een stacaravan op het terrein plaatsen om hun eigendommen te beschermen. Maar omdat het in het buitengebied ligt, mag dat niet.

_Saida_

Re: Kapelse paardenstal is nieuwe hangplek voor jongeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 09:49

Naja, lekker tegenstrijdig.

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 09:56

Lijkt me echt heel erg vervelend. Wat achterlijk dat er altijd eerst iets moet gebeuren voordat er actie wordt ondernomen.

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 09:58

Jeeetje.
Wat erg willen ze er bij gaan wonen wordt eht tegen gehouden.
wat tegenstrijdig inderdaad.
Wat een mensen toch ook he.

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 09:58

edit dubbelpost.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 10:00

Grote vette waakhond op het terrein laten lopen? Camera's ophangen?
Nee.. het is toch van de zotte dat de eigenaren geld en moeite moeten investeren om hun eigen bezittingen te beschermen. Ik dacht toch echt dat je daar de politie voor had.....

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 10:17

Bah wat een vervelende situatie. Ik kan me heel goed voostellen dat die mensen in de rats zitten om het welzijn van hun paarden. Zowel de politie als de gemeente vind ik erg laks reageren. Belachelijk dat de politie zegt dat er eerst maar eens iets moet gebeuren, dan pas aktie. Ik dacht dat de politie voor zowel onze als onze dieren hun veiligheid moet zorgen. Maar de politie onderneemt steeds minder, en als er dan iets gebeurt dan is het in mijn ogen al te laat. Ze hadden het beter kunnen voorkomen !!

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 10:18

IK weet waar dit is en het land ligt inderdaad gunstig voor vandalen. Ik hoop nu maar dat die hangjongeren de paarden heel laten en voorzichtig zijn met hun peuken... verder wat betreft het plaatsen van de stacaravan.... lekker dubbel, echt weer typisch Nederlands! die mensen moeten hun eigendommen beschermen omdat de politie daar geen tijd voor heeft (schandalig) maar mogen geen caravan op hun grond plaatsen, te zot voor woorden!

Pensionnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 10:43

Als vreemden in je stal komen dan is dat toch gewoon een inbraak?
Rare politie als ze voor een inbraakmelding niet langskomen.
Ik zou gewoon steeds bellen dat er is ingebroken en om een uitgebreid sporen onderzoek vragen Haha!
Zo wordt de politie het vanzelf wel zat en doen ze wat aan het probleem.

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 10:47

Laten ze de vandalen nu eens goed aanpakken, 't is toch te zot voor woorden dat ze alles kunnen vernielen en niet aangepakt worden.

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 10:47

En bordjes plaatjes verboden toegang op grond van artikel......

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 11:00

Maanling schreef:
Nee.. het is toch van de zotte dat de eigenaren geld en moeite moeten investeren om hun eigen bezittingen te beschermen. Ik dacht toch echt dat je daar de politie voor had.....

Inderdaad jah.
En ik vind dat de gemeente een tijdelijk onderkomen zou MOETEN gedogen, aangezien het hun procedures zijn die altijd zo ellelang moeten duren in ons bureaucratisch landje.

Nou jah, wanneer het kalf verdronken is dempt men de put...
Het gezegde is niet voor niks de wereld in gekomen en zeker in deze tijden waar alles 100% bewijsbaar moet zijn (voor de gedaagden ook wel logisch) komt dat zeker veel te vaak voor.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 11:45

Dit is bij ons tegenover de weg.
Het ligt idd ideaal voor vandalen, je hebt er bijna geen zicht op vanaf de weg. Een half jaar geleden is de schuur van de buren ook al in de fik gegaan en volledig afgebrand ( ook op een zaterdagavond ).
Het is trouwens een langlopend conflict tussen de gemeente en de jongeren, eerder dit jaar is hun Jop afgebrand en ze krijgen er geen nieuwe voor terug ( ook niet zo verwonderlijk als je het eerst zelf affikt ). Zomaar een hond er laten lopen zal weinig oplossen ben ik bang. Bij onze stal hebben we nu een enorm rolhek, dat op zaterdagavond dicht is en twee bouviers. Maar een paar maanden geleden hebben ze bij ons ook wer via de achterkant van het terrein geprobeerd binnen te komen. Gelukkig zonder echt resultaat, alleen wat schriklint kapot.
Ik zag van de week dat de paaltjes er weer uit lagen. MOest meteen weer aan die brand denken. Ze zijn weer lekker bezig Boos!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 11:48

Rare situatie. Vervelend voor de eigenaren van die stal Scheve mond.

Wat lief trouwens dat ze denken in oplossingen als 'stacaravan plaatsen'.

Herstel, dacht dat ze dat ding wilden neerzetten voor de jongeren ROFL , maar begrijp nu dat ze er zelf dan in het weekend in willen slapen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 11:52

Het is toch te gek dat de politie daar niets aan doet...
Te erg voor woorden dat die mensen maar last moeten hebben van een stel kl*jo's die niks beters te doen hebben...

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 12:20

Het is niet de politie die daar iets over te zeggen heeft hoor, zij doen dit op last van de burgemeester dus dat is de persoon waar ze bij aan moeten kloppen.. Die beslist waar de politie moet zijn...

Maar goed, wel heel erg vervelend voor de mensen en het is idd tegenstrijdig dat zij geen caravan op eigen terrein mogen plaatsen.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 12:48

Judje schreef:
Nou jah, wanneer het kalf verdronken is dempt men de put...

Het kalf is al lang verdronken. Vorig jaar is er al een schuur, op een steengooi afstand in de hens gestoken door deze rotzakken. Godzijdank alleen materiele schade ( was van een fruitboer ), maar de kans dat er volgende keer een paar beesten overlijden is reëel. En voorlopig ziet de gemeente blijkbaar geen mogelijkheid tot een oplossing!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 13:44

Maanling schreef:

Maar wie weet wat ze dan met die hond flikken... of hij moet zo verschrikkelijk vals zijn dat hij zelf een stuk worst kan weerstaan. Knipoog
Met camera's bereik je ook niet veel meer, de politie gaat echt niks doen.

Ik vind het belachelijk en eigenlijk zouden die gasten eens flink aangepakt moeten worden. Hoe durven ze op andermans terrein te komen!

femiaans

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 13:56

Een hele flinke vent die me zou kunnen tegenhouden om daar een caravan neer te zetten om mijn eigendommen en dieren te beschermen. Ik zou dus echt niet elk weekend met angst en beven af gaan wachten of de volgende morgen het spul er nog staat. Wat een trieste bedoening zeg.. Mensen kunnen zich dus gewoon weer zonder sancties laten terroriseren door een stel van die rotzakken.
Laatst bijgewerkt door femiaans op 11-01-08 14:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 14:11

En zoals altijd trek je als slachtoffer weer aan het allerkortste eind, en komen de vandalen/ criminelen er met een waarschuwing van af, of in dit geval, laat ze maar doen, ze zijn iig van de straat Rolleyes

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 14:13

Inderdaad:Wat nou buitengebied?Als de politie zelf geen maatregelen treft zou ik mooi lak hebben aan de regels en net als femiaans schrijft:Een grote kerel zou me tegen moeten houden!Het is te belachelijk voor woorden dat je je eigendommen niet mag beschermen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 16:06

femiaans schreef:
Een hele flinke vent die me zou kunnen tegenhouden om daar een caravan neer te zetten om mijn eigendommen en dieren te beschermen. Ik zou dus echt niet elk weekend met angst en beven af gaan wachten of de volgende morgen het spul er nog staat. Wat een trieste bedoening zeg.. Mensen kunnen zich dus gewoon weer zonder sancties laten terroriseren door een stel van die rotzakken.

Mee eens, knap als de overheid me daar vandaan zou kunnen houden, al zou ik in een camper of in mijn auto moeten slapen, maar ik zou daar de wacht gaan houden. De overlast is heel vervelend, en vooral peuken hebben in een stal niets te zoeken...maar "rotzakken" zou ik toch wat anders hebben geformuleerd.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 16:07

tja, misschien als ze die acties zoals met oud en nieuw van die rotjongeren willen tegengaan,
ze klein moeten beginnen. zoals hier goed bij optreden. die lui denken dat ze alles mogen.
waar zijn we in nederland mee bezig zeg. je mag gewoon op andermans terrein komen......
en de politie zegt dat ze pas komen als er iets gebeurt is. is er dan nog niets gebeurt? vind het al erg genoeg dat ze op je terrein komen.
wens de eigenaren van de stal veel succes.

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 16:33

Wat eng zeg! Je zal daar paar een stal met paarden hebben en er gebeurd wat. Brandende sigarettenpeuken en hooi/stro gaan niet samen.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 16:35

Ik heb vanmiddag de familie even gesproken, ze zijn ook echt angstig. Het staat natuurlijk allemaal zo in de hens. Er staan momenteel 3( of 4 ) paarden, waarvan 1 eigen fokproduct. Daar zijn ze natuurlijk superzuinig op. Hopelijk blijft het van het weekend rustig Boos!