"Gezondheid paarden in Peking verzekerd"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

"Gezondheid paarden in Peking verzekerd"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-08 15:12

http://www.hln.be/hln/nl/1306/Olympisch ... king.dhtml
hln.be

Het forfait van de Zwitserse ruiters voor de dressuurproeven op de Olympische Spelen 2008 van Peking verontrust de organisatoren niet. Ze verwachten geen verdere afzeggingen voor de dressuurcompetitie, die net als de andere ruitersportproeven in Hongkong wordt gehouden.

De Zwitsers zegden af voor de dressuurcompetitie omdat de hitte en de luchtvochtigheid ongezond zou zijn voor de paarden. De ruitersportproeven worden in Hongkong en niet in Peking gehouden, net om problemen met de paarden te vermijden. "Het is de beslissing van de Zwitserse nationale federatie en die heeft slechts invloed op één proef", verklaarde Mark Pinkstone, verantwoordelijke van de organisatie voor deze competitie.

"De Internationale Ruitersportfederatie en het Internationaal Olympisch Comité zullen alle nodige maatregelen nemen om de gezondheid van de paarden te verzekeren". Pinkstone benadrukte nog eens dat er afgelopen augustus 17 paarden hebben meegedaan aan een testcompetitie en dat er zich daarbij geen problemen voordeden. Bovendien zijn de omstandigheden volgens Pinkstone identiek aan die van Atlanta 1996.

Verwante artikelen:

[VN] Silvia Ikle niet naar Olympische Spelen in Hong Kong
[VN] Zwitsers dressuurteam zegt af voor Spelen wegens klimaat
[VN] Woedende dressuurcoach Zwitserland stapt op na terugtrekking

Zesiram

Re: "Gezondheid paarden in Peking verzekerd"

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 17:16

Zo'n reactie kon natuurlijk niet uitblijven. Ik vraag me af of dit verhaal nog een staartje gaat krijgen. Ik kan me bijna niet voorstellen dat er nog meer landen afzeggen, maar ja je weet het nooit natuurlijk.

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 19:07

We zullen na de olympische spelen wel zien hoeveel invloed het klimaat heeft op de dieren. Ik hoop van harte dat alles heel goed is georganiseerd voor de paarden en dat alle paarden heelhuits thuis komen. Persoonlijk hoop ik dat er geen paarden naar China gaan, marjah er zullen wel meer medaillepakkers zijn.
In ieder geval heb ik respect voor de Zwitserse ploeg!

hns

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 19:35

Voor geen goud zou ik het risico nemen om mijn paard aan zulke omstandigheden bloot te stellen. Ik zou er zelfs persoonlijk ook niet naar toe willen als men topsport prestaties moet leveren. Ik vind gewoon dat het veels te veel risico's met zich mee brengt. Leuk als je op OS niveau zit maar daarna moet men ook nog gezond en wel verder kunnen.

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 20:52

....maar aan de andere kant...als we nu ons eigen lichaam zien(van de atleten dan)...die stellen we ook aan dat klimaat bloot...daar wordt op getraind...dus ik weet niet het zijne er van..maar ik geloof nu ook niet dat er even wordt gedolt aan miljoenen euries aan paarden

hilden1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 21:33

Et oud en nieuw hadden wij hier mist door het afgestoken vuurwerk, daar heb je 24/7 smog en soms zelfs zicht minder dan 50 meter. Kan mij niet voorstellen dat het gezond is daar voor mens en dier.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 22:17

"Gezondheid paarden in Peking verzekerd".....

en in Hongkong???

Beetje domme titel!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-08 22:25

horseyfries schreef:

en in Hongkong???

Beetje domme titel!

Pardon?
Peking is gewoon goed hoor Clown ROFL

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 22:45

Oh ja? Leg uit?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-08 22:49

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 01:10

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 01:59

Ik heb vanwege de eerdere berichten op VN vandaag wat lopen googlen op de luchtverontreiniging in Hong Kong en ik sloeg zo ongeveer steil achterover toen ik zag wat ze sinds 2000 allemaal al gedaan hebben en wat de plannen zijn om nog te gaan doen. Daar kunnen wij hier in het westen echt een puntje aan zuigen.

Als je naar de cijfers van vorig jaar augustus kijkt, dan was in die maand één uur lang de vervuiling zo hoog dat het op korte termijn schadelijk zou kunnen zijn voor vatbare groepen (bejaarden, babies, hart- en longpatienten), 113 uur lang de vervuiling zo hoog dat het op lange termijn schadelijk zou kunnen zijn voor de vatbare groepen en de overige 630 uur was de vervuiling zo laag dat het voor iedereen onschadelijk is. Ik denk dat de gemiddelde inwoner van de binnenstad van Amsterdam alleen maar jaloers op zulke cijfers kan zijn.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 22:17

Cayenne schreef:
horseyfries schreef:

en in Hongkong???

Beetje domme titel!

Pardon?
Peking is gewoon goed hoor Clown ROFL

Volgens mij heeft ze gelijk Cayenne:
"De ruitersportproeven worden in Hongkong en niet in Peking gehouden" staat zelfs in het artikel Lachen
Maar een beetje minder aanvallend kon het wel gebracht Lachen