KWPN’er Usky O veilingtopper in Mechelen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Angela

KWPN’er Usky O veilingtopper in Mechelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-08 09:52

http://www.dehoefslag.nl/news.asp?id=1753
www.dehoefslag.nl

In het propvolle programma van Jumping Mechelen was traditiegetrouw een plaatsje ingeruimd voor een veiling. Tijdens deze Auction Mechelen kwamen negentien springpaarden, variërend van veulens tot en met een zesjarige, onder de hamer. Deze zesjarige, de KWPN’er Usky O (Manhattan x Damiro) (foto), bracht met 84.000 euro het meeste geld op. De hengst heeft reeds onder Harry Marshall zijn eerste sprongen op internationaal niveau gemaakt en werd in 2005 nog zesde tijdens de IAN trofee, toen nog met Marielle Schröder in het zadel. Twee paarden brachten met 50.000 euro het tweede geld op. Deze eer ging naar de driejarige Emporio van ’t Holeinde (Fetich du Pas x Acorado) en de vijfjarige merrie Libelle DH (Limbus x Corrado I). Het hengstveulen Harry Potter van de Caatshoeve (Kashmir van ’t Schuttershof x Landadel) leverde 18.000 euro op. Hekkensluiter werd de driejarige ruin Endever (Toulon x Lys de Darmen) voor 14.000 euro.

Anoniem

Re: KWPN’er Usky O veilingtopper in Mechelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 10:18

Dat vind ik magere prijzen moet ik zeggen. 84000 voor een internationaal springpaard? Vergeleken met andere veilingen...

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 10:38

idd magere prijzen. Ik ben welleens op veilingen geweest waar het over de €100,000 ging. (ik zal het nooit kunnen betalen hoor, daar niet van) Maar idd geen extreme prijzen

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 15:17

vind ze wel extreem! Een paard blijft toch een paard, welk prijskaartje je er ook aan hangt. Het is wat de gek ervoor geeft. Maar dat zegt niet dat ie de volgende dag stokkreupel is of zelfs dood in zijn box kan liggen.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 15:19

Vraag me af wat ze onder internationaal verstaan. Hij zal waarschijnlijk een paar jonge paardenproeven in het buitenland hebben gelopen want voor echt internationaal werk was hij nog te jong.