Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
crossmonster schreef:tssssk weer typisch nederlands "foei,ga nu maar weer naar huis om nog meer dieren te mishandelen"
zoiemand moeten ze alle dieren ontnemen, en een fikse boete geven !!
crossmonster schreef:zoiemand moeten ze alle dieren ontnemen, en een fikse boete geven !!
Thokkadisje schreef:Hoeft ook niet, Tessa, ik weet genoeg. Ben met je eens dat dit hoogstwaarschijnlijk niet gaat helpen, kwestie van tijd voordat het voorwaardelijke deel van de straf omgezet zal worden in een tenuitvoerlegging. En over een paar jaar lezen we hier dan weer net zo'n berichtje.PB's hebben geen zin, ik ga namelijk niet vertellen wie deze mensen zijn.
Thokkadisje schreef:Taakstraf helpt bij deze mensen niet, ze zouden die 40 uur juist verplicht op hun eigen 'bedrijf' moeten doorbrengen. Onder toezicht de boel opknappen. Ik ken deze mensen, ben op het bedrijf geweest en weet hoe het er uit ziet daar. Er is al ik weet niet hoevaak naar de dierenbescherming en andere instanties gebelt, maar dat helpt niks. En zulke taakstaffen zullen het ook echt niet beter maken. Haal daar gewoon een stuk of 20 paarden weg, help die mensen de weides en stal op te knappen en hou wekelijks in de gaten hoe de paarden verzorgt worden. Ik heb ergens het idee dat het ook een deel onkunde is, ze weten niet beter. Zo lijkt het in ieder geval.
PB's hebben geen zin, ik ga namelijk niet vertellen wie deze mensen zijn.
Thokkadisje schreef:Taakstraf helpt bij deze mensen niet, ze zouden die 40 uur juist verplicht op hun eigen 'bedrijf' moeten doorbrengen. Onder toezicht de boel opknappen. Ik ken deze mensen, ben op het bedrijf geweest en weet hoe het er uit ziet daar. Er is al ik weet niet hoevaak naar de dierenbescherming en andere instanties gebelt, maar dat helpt niks. En zulke taakstaffen zullen het ook echt niet beter maken. Haal daar gewoon een stuk of 20 paarden weg, help die mensen de weides en stal op te knappen en hou wekelijks in de gaten hoe de paarden verzorgt worden. Ik heb ergens het idee dat het ook een deel onkunde is, ze weten niet beter. Zo lijkt het in ieder geval.
PB's hebben geen zin, ik ga namelijk niet vertellen wie deze mensen zijn.
joy76 schreef:Op het eerste oog zou je dat denken. Helaas zijn het grotendeels wormstekige gratenpakhuizen, die in de staat waarin ze verkeren nog minder waard zijn dan de slachtprijs. En ondanks dat de meeste wel zuivere ijslanders zijn, hebben die voor een deel alsnog geen afstammingspapieren en paspoorten, omdat er bij het stamboek ook nog het één en ander aan onbetaalde facturen ligt. Valt dus weinig opbrengst van te verwachten.(...)En ik weet niet hoeveel dieren er precies staan, maar om te beginnen zouden ze daarvan een (groot) aantal kunnen verkopen om met de opbrengst bijvoorbeeld graszaad te kopen.