Wegen Demeersman en Tequila scheiden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Wegen Demeersman en Tequila scheiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-08 15:46

http://www.galop.be/newsarticle.php?id=4408
galop.be

Dirk Demeersman heeft z'n laatste successen geboekt met Tequila in de Mechelse Nekkerhal. De wegen van de succesvolle ruiter en de felle merrie scheiden. Dat laat Demeersman weten in een mededeling op zijn website.

De mededeling is kort: Zoals de meeste mensen al weten wil Dirk enkel het beste voor de paarden die hij ter beschikking krijgt om te rijden maar sommige eigenaars vinden zichzelf belangrijker dan het welzijn van hun paard en dit komt niet overeen met de werkwijze van Dirk. Hopelijk gaat Tequila nog wat mooie jaren tegemoet.

Liezel1

Re: Wegen Demeersman en Tequila scheiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 15:49

sow... het zal maar even over je gepubliceerd worden op internet... het is vast geen staatsgeheim wie de eigenaar van Tequila is..

Aan de andere kant: ik vind het knap dat een ruiter een paard aan zich voorbij laat gaan omdat het niet strokkt met wat hij voor ogen heeft..

Kimmb

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 16:03

........ wie is dan de eigenaar van Tequilla? Blond

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 16:21

Denk dat in het wereldje al langer bekend is hoe de vork in de steel zit.
Overigens was er ook een rel met Clinton destijds.

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 17:03

Liezel1 schreef:
sow... het zal maar even over je gepubliceerd worden op internet... het is vast geen staatsgeheim wie de eigenaar van Tequila is..

Aan de andere kant: ik vind het knap dat een ruiter een paard aan zich voorbij laat gaan omdat het niet strokkt met wat hij voor ogen heeft..

Tja, ik vind het inderdaad wel knap dat hij een goed paard laat gaan in dat opzicht.
Maar zoiets op je website publiceren schrikt denk ik toch wel toekomstige potentiele klanten af om hun paard bij hem te brengen.

Simba_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 17:21

daniella74 schreef:
Denk dat in het wereldje al langer bekend is hoe de vork in de steel zit.
Overigens was er ook een rel met Clinton destijds.

Clinton idd ja.
De merrie Poëtin is hier ook zo'n duidelijk voorbeeld van...

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 17:23

Ik denk dat dat wel meevalt. De gemiddelde eigenaar wilt het beste voor zijn paard mag ik toch aannemen. Dan is deze Dirk schijnbaar een heel goed iemand.

EDIT: nu ben ik wel heel nieuwsgierig geworden. Wat zijn de verhalen achter Clinton en Poetin dan?

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 17:26

De breuk met de eigenaar van Clinton is ook deels uitgevochten in de media, beetje zelfde verhaal. Verschil van mening/inzicht tussen ruiter en eigenaar.

Poetin heeft nooit bij Demeersman gestaan voor zover ik weet, dat is een dressuurpaard.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 18:05

Malibu schreef:
Liezel1 schreef:

Tja, ik vind het inderdaad wel knap dat hij een goed paard laat gaan in dat opzicht.
Maar zoiets op je website publiceren schrikt denk ik toch wel toekomstige potentiele klanten af om hun paard bij hem te brengen.

Ik denk niet dat het direct potentiele klanten afschrikt. Een "goede" eigenaar wil ook een goede ruiter voor zijn paard. Zoals het hier wordt vermeld zal het wel een geldkwestie zijn geweest in combinatie met het trainingsplan van Demeersman. Ik weet het ook allemaal niet, maar er scheiden wel vaker wegen tussen ruiters en paarden dus het zal temeer om dit nieuws dat zo gepubliceerd wordt wel even hotitem zijn.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 18:12

Er is een grote groep eigenaren liefhebber van paarden/springsport en daarom bereid de financiele risico's te lopen. Meestal zijn dit paardenmensen of mensen die oprecht betrokken zijn met wellicht wat minder kennis maar de juiste begeleiding zoeken. Er zijn steeds meer eigenaren die uitsluitend financiele belangen hebben en het paard als een ding zien dat als het goed is geld opleverd. Over het algemeen zijn dit ook de mensen waar ruiters op structurele problemen stuiten inzake training en inzet van paarden.

Ik kan niet oordelen wat hier in deze kwestie speelt, misschien dat iemand anders dat wel kan.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 19:59

Malibu schreef:

Of niet. Ligt er maar net aan.

barca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 20:02

Ik heb op een andere website gelezen dat de eigenaar wou dat Dirk Tiquila in de wereldbekerwedstrijden zou starten, ik geef Dirk groot gelijk dat hij dat niet wil doen, Tiquila lijkt mij een goed paard maar ik zou er toch geen 1m60 proef mee binnenrijden !!!

Wat er hier gezegd wordt over een onenigheid met de eigenaar van Clinton ???? Als hij niet meer met Hamerlinck overeen komt, waarom rijdt Dirk dan nog zoveel paarden van hem ?

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 20:19

barca schreef:
Ik heb op een andere website gelezen dat de eigenaar wou dat Dirk Tiquila in de wereldbekerwedstrijden zou starten, ik geef Dirk groot gelijk dat hij dat niet wil doen, Tiquila lijkt mij een goed paard maar ik zou er toch geen 1m60 proef mee binnenrijden !!!

Wat er hier gezegd wordt over een onenigheid met de eigenaar van Clinton ???? Als hij niet meer met Hamerlinck overeen komt, waarom rijdt Dirk dan nog zoveel paarden van hem ?

Er heeft in de Nederlandse pers destijds e.e.a. gestaan en ik geef aan dat ik er ook niet het precieze van weet. Volgens de berichten was er ruzie geweest en was daarom Clinton teruggehaald. Uit deze berichten kan naar voren dat er harde woorden over en weer waren gepubliceerd.

barca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 20:27

Met Clinton ging het volgens mij gewoon tussen de 2 eigenaars, Nijhof en Hamerlinck, dat de éne hem in de sport wou houden en de andere niet en stond Demeersman daar volledig buiten, alleen was die zijn beste paard kwijt.

Een tijd terug heeft er nog een heel artikel in een Belgisch tijdschrift gestaan en daarin bedankte Demeersman de eigenaars toch dat ze Clinton zo lang bij hem gelaten hebben, ze konden hem al voor de Olympische spelen al verkocht hebben of uit de sport genomen hebben.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 20:31

Ok, jij zal het beter weten dan ik.