Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jos1 schreef:Wat is er met dat andere paard gebeurdt dan, zo te lezen waren het er twee en toch weer eentje????
Cassidy schreef:Ik betwijfel of de agenten weten hoe een paard denkt. Een kar klem willen rijden: voor hetzelfde geld duiken de paarden zo over de auto heen (of over de vangrail)...
Morrie schreef:Ik was er gelukkig niet bij betrokken, maar heb het wel gedeeltelijk meegemaakt
Er waren 3 paarden, 1 voor de kar, 1 jong paard dat opgeleerd werd als handpaard mee met de kar, dat deden ze al geruime tijd en ging ook prima en 1 onder het zadel.
Het handpaard (dat was het paard waar de hond onderdoor rende) is ook aan de hol gegaan en ergens opgevangen bij mensen.
Het meisje op het paard is heelhuids te paard bij stal gekomen.
Van de 3 mensen op de kar is er 1 naar het zh gebracht en 2 kwamen zwaar geschokt laten op de stal aan, door iemand met een auto opgepikt, die waren nog redelijk heel, maar erg geschrokken.
Het paard dat de snelweg op ging was gewond aan 1 achterbeen en is van z'n eigen stal (zonder stromend water en licht) naar de stal van een kennis gebracht, alwaar door de DA behandeld en hij maakt het goed, heb ik gehoord.
Er was absoluut geen sprake van onverantwoord gedrag, er waren 2 ervaren menners op de kar en 1 passagiere, het meisje op het paard is ook een ervaren amazone.
Het is overigens niet voor het eerst dat in dat stuk bos met legale ruiterpaden waarvoor zelfs betaald moet worden een ongeluk met paarden door een loslopende hond is gebeurd.
Een paar maanden geleden is een bokker daar ook naar ten val gekomen en naar het zh afgevoerd, helaas is bij haar de eigenaar van de hond niet bekend, dus zij draaide zelf voor de schade op. In dit geval is de eigenaar van de hond wel bekend.
Tinkermuts schreef:nog een ideetje, ik ga een aantal x per jaar met mn paard naar de hondenclub waar ik met hem de puppygroep inga, zo kunnen de pups kennis maken met een paard en word de eigenaren verteld hoe ze ermee om moeten gaan als ze een paard tegen komen tijdens een wandeling met hun hond.
Citaat:En komt er een hond achter je aan draai je paard naar de hond toe en rij niet zomaar door met het idee de hondeneigenaar lost het maar op.
rumay schreef:Ook ik heb paarden en een hond en ik maak niet alleen mij hond paardproof maar ook mijn paard hondproof.![]()
Dat is ook een kleine moeite.
Wij kunnen wel altijd de bal bij de honden eigenaar leggen maar we kunnen er zelf ook wat aan doen!
En komt er een hond achter je aan draai je paard naar de hond toe en rij niet zomaar door met het idee de hondeneigenaar lost het maar op.
En tuurlijk kan je paard altijd schrikken maar je kan ook je aard leren ( de een wat makkelijker dan de ander) dat ze niet altijd weg hoeven te rennen er zijn geweldige cursussen schriktraining voor paarden.
We leven met veel mensen op een klein stukje en willen als het mooi weer is massaal naar het bos of strand dus de kans op incidenten neemt toe ook omdat er steeds meer paarden komen.
Gelukkig is het goed afgelopen maar de keren dat het niet goed gaat moet ons ook aan het denken zetten.