Politie rijdt loslopend paard klem

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Politie rijdt loslopend paard klem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-08 18:53

http://www.6fm.nl/news.php?contentID=12308
6fm.nl

Een paard en wagen, een ander paard en een loslopende hond zorgden vrijdagmiddag rond 16.00 uur voor een gevaarlijke situatie in Blaricum.
Een man uit Eemnes reed met paard en wagen en een paard dat gemend moest worden in de buurt van de Woensberg toen hij een familie uit Huizen tegenkwam die hun hond aan het uitlaten waren.
De paarden schrokken zo van de hond dat ze op hol sloegen.
De berijder van de paardenwagen viel en moest later in het ziekenhuis gehecht worden.
Het paard met het span rende vervolgens de Huizerweg op in de richting van Huizen, rechtsaf de Randweg op in de richting van oprit naar de A27.
Op de Gooilandweg werd nog een auto geraakt door het paard.
Toen het dier de oprit naar de A27 oprende, kwamen 2 agenten in actie en reden het dier met wagen en al klem tegen de vangrail.
Het paard raakte daarbij lichtgewond aan zijn achterbeen.

Omstanders hebben het paard ontdaan van z’n span en teruggebracht naar de weide.

Up_to_Date

Re: Politie rijdt loslopend paard klem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 18:58

Pff vreselijk zulke dingen. Bloos
Ik hoor/lees steeds vaker dat paarden buiten op hol slaan.
Dit is mijn grootste nachtmerrie ooit! Hopelijk maak ik dat nooit mee...
Gelukkig kwamen de paarden er goed van af.

Mareeq

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 19:00

oei,.. tis nog redelijk goed afgelopen.
Zullen wel geschrokken zijn..

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 19:03

Gelukkig hebben ze hem kunnen stoppen voor hij echt de A27 op rende.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 19:05

Ik hoop dat het paard iig geen blijvende schade aan zijn been overhoud en het is een geluk dat er geen menselijke slachtoffers gevallen zijn. Dit had veel erger kunnen aflopen.

Ik betwijfel of de agenten weten hoe een paard denkt. Een kar klem willen rijden: voor hetzelfde geld duiken de paarden zo over de auto heen (of over de vangrail)...

Jos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 19:24

Wat is er met dat andere paard gebeurdt dan, zo te lezen waren het er twee en toch weer eentje????

Sjeel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 19:29

gelukkig is het nog redelijk goed afgelopen
het had erger kunnen zijn

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 20:04

Jos1 schreef:
Wat is er met dat andere paard gebeurdt dan, zo te lezen waren het er twee en toch weer eentje????

idd ??

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 20:16

Ik was er gelukkig niet bij betrokken, maar heb het wel gedeeltelijk meegemaakt

Er waren 3 paarden, 1 voor de kar, 1 jong paard dat opgeleerd werd als handpaard mee met de kar, dat deden ze al geruime tijd en ging ook prima en 1 onder het zadel.

Het handpaard (dat was het paard waar de hond onderdoor rende) is ook aan de hol gegaan en ergens opgevangen bij mensen.
Het meisje op het paard is heelhuids te paard bij stal gekomen.
Van de 3 mensen op de kar is er 1 naar het zh gebracht en 2 kwamen zwaar geschokt laten op de stal aan, door iemand met een auto opgepikt, die waren nog redelijk heel, maar erg geschrokken.

Het paard dat de snelweg op ging was gewond aan 1 achterbeen en is van z'n eigen stal (zonder stromend water en licht) naar de stal van een kennis gebracht, alwaar door de DA behandeld en hij maakt het goed, heb ik gehoord.

Er was absoluut geen sprake van onverantwoord gedrag, er waren 2 ervaren menners op de kar en 1 passagiere, het meisje op het paard is ook een ervaren amazone.

Het is overigens niet voor het eerst dat in dat stuk bos met legale ruiterpaden waarvoor zelfs betaald moet worden een ongeluk met paarden door een loslopende hond is gebeurd.

Een paar maanden geleden is een bokker daar ook naar ten val gekomen en naar het zh afgevoerd, helaas is bij haar de eigenaar van de hond niet bekend, dus zij draaide zelf voor de schade op. In dit geval is de eigenaar van de hond wel bekend.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 20:19

Cassidy schreef:
Ik betwijfel of de agenten weten hoe een paard denkt. Een kar klem willen rijden: voor hetzelfde geld duiken de paarden zo over de auto heen (of over de vangrail)...

er liep een heel lief piepjong agentje met degene mee die het paard maar even had overgenomen van hem, zij was gebeld door weer iemand die het vanaf de snelweg had gezien (tamtam werkt perfect in zo'n dorp) en die was heel erg blij dat ik toevallig langskwam en hij terug kon naar z'n autootje...... hij is er op veilige afstand achteraan gereden met wat knipperlichtjes aan, want het werd al donker en dat paard had geen lampjes meer om inmiddels

Clyde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 20:21

Gelukkig dat dit redelijk goed is afgelopen. Wat zullen ze geschrokken zijn. bij ons lijnen de meeste mensen gelukkig hun hond aan als ze op het ruiterpad aan het wandelen zijn.

Sandy1103

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 20:48

Jeetje dat is vlak bij mij in de buurt wat vervelend zeg gelukkig zijn de meeste met de schrik vrij gekomen en maakt de rest het goed... Ik ga maar extra opletten met buitenrijden of ik ook een hond zie ofzo er moeten niet te veel nare dingen gaan gebeuren hoor

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 21:12

Morrie schreef:
Ik was er gelukkig niet bij betrokken, maar heb het wel gedeeltelijk meegemaakt

Er waren 3 paarden, 1 voor de kar, 1 jong paard dat opgeleerd werd als handpaard mee met de kar, dat deden ze al geruime tijd en ging ook prima en 1 onder het zadel.

Het handpaard (dat was het paard waar de hond onderdoor rende) is ook aan de hol gegaan en ergens opgevangen bij mensen.
Het meisje op het paard is heelhuids te paard bij stal gekomen.
Van de 3 mensen op de kar is er 1 naar het zh gebracht en 2 kwamen zwaar geschokt laten op de stal aan, door iemand met een auto opgepikt, die waren nog redelijk heel, maar erg geschrokken.

Het paard dat de snelweg op ging was gewond aan 1 achterbeen en is van z'n eigen stal (zonder stromend water en licht) naar de stal van een kennis gebracht, alwaar door de DA behandeld en hij maakt het goed, heb ik gehoord.

Er was absoluut geen sprake van onverantwoord gedrag, er waren 2 ervaren menners op de kar en 1 passagiere, het meisje op het paard is ook een ervaren amazone.

Het is overigens niet voor het eerst dat in dat stuk bos met legale ruiterpaden waarvoor zelfs betaald moet worden een ongeluk met paarden door een loslopende hond is gebeurd.

Een paar maanden geleden is een bokker daar ook naar ten val gekomen en naar het zh afgevoerd, helaas is bij haar de eigenaar van de hond niet bekend, dus zij draaide zelf voor de schade op. In dit geval is de eigenaar van de hond wel bekend.

Jaa poor me Verdrietig !
Ik hoop dat er een verbod komt op de loslopende honden.. heb elke keer een nerveus paard sinds dat ongeluk.

J0sef1entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 21:31

Tja dat is ook wel een heel ander bericht als wat er in de krant staat. "de paarden schrokken zo van de hond dat ze op hol sloegen" Ja gek hè als die hond onder één van hen doorrende ! Voor mij is de aanleiding duidelijk: niet de paarden, de ruiter of de menners zaten fout, maar de eigenaar van die loslopende hond! Waarom zijn er toch nog zoveel honden die zich raar gedragen naar paarden toe? Het is echt heel simpel om tijdens de inprentingsfase een pup met paarden bekend te maken, bij ons werd de puppie cursus zelfs gehouden op de kinderboerderij! En dat zou eigenlijk gewoon moeten zijn!
Mijn hond loopt ook altijd los, en als er een paard aankomt zit hij netjes naast mij tot ze voorbij zijn, dan mag hij weer "vrij". Zo ook met fietsers of mensen met heel kleine kindertjes in buggies (die hebben nl 9 van de 10 keer iets lekkers in hun knuistjes Duivel ) even naast zitten en daarna weer "vrij". Simpel trucje en zo geleerd. Hij kijkt trouwens niet eens meer naar paarden, die ziet hij zo vaak.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 21:53

iIk fok(te) al 17 jaar DOBERMANNS, nou als je de naam van dat ras noemt staat meestal iedereen (niet alleen paarden dus) te STEIGEREN. Maar AL mijn dobers heb ik als puppie al geleerd: auto=STOp paard = STOP, je kan het ze echt leren, maar dat moet je dan wel doen als ze nog heel jong zijn. Ik hou van honden en van paarden, meestal gaat het heel goed samen, maar je hebt inderdaad van die honden eigenaren die je wel zou willen wurgen. Die laten hun hond zo maar gaan, en sommige honden (of twee, als je pech hebt!) gaan dan ZO te keer dat zelfs je braafste aan honden gewende paard ineens de griebels krijgt. Levensgevaarlijk! Zouden die mensen dat nou niet WETEN, of zou het ze gewoon niet INTERESSEREN?

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 22:43

De overheid kan beter eens wat aandacht gaan besteden om weggebruikers en honden eigenaren attent te maken over 'hoe zichzelf te gedragen' bij paarden in de buurt.. Gelukkig is dit incident redelijk goed afgelopen (hopend dat de paarden en mensen geen trauma hebben overgehouden). Vandaag of morgen komt er een keer dat het echt goed fout gaat en wie krijgt er dan de 'schuld'....

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 23:41

Weer zo'n ongeluk dat niet gebeurd had hoeven zijn!
Echt verschrikkelijk! Hier zijn gelukkig alle hondeneigenaren erg voorzichtig naar mijn paarden toe, maar bij 1 boerderij zijn alle merries van de fokker van mijn merrie (incl. de mijne) al hetzelfde weiland in geraced door diezelfde K-hond, die steeds vergeet waar hij niet meer mag komen. Ook zo vervelend!

Als mensen hun hond niet onder controle hebben moeten ze die gewoon niet loslaten!

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 01:14

Ik ben laatst ook 'achtervolgt' op het strand. Probeerde mijn ruintje stil te laten staan (instinct van honden als paard wegrent is natuurlijk jagen), maar de honden begonnen hem in zijn achterbenen/staart te bijten. Helaas sloeg toen de paniek toe en gingen we aan de rit. En de eigenaar, die liep 100 meter verderop en stak geen poot uit en floot z'n honden geen moment terug. Het was GEEN hondenstrand. Je mag er met paarden rijden en er staat zelfs een bordje; 'gelieve de hond aan te lijnen'.
Gelukkig gaven de honden na ±500 meter de jacht op. Mijn dier helemaal over de zeik! Eenmaal thuis gelijk mijn hond rustig bij mijn paard gelaten (ze zijn vriendjes) zodat hij hopelijk beseft dat niet iedere hond eng is. Wat een Kl**tzakken bestaan er toch!

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 08:34

nog een ideetje, ik ga een aantal x per jaar met mn paard naar de hondenclub waar ik met hem de puppygroep inga, zo kunnen de pups kennis maken met een paard en word de eigenaren verteld hoe ze ermee om moeten gaan als ze een paard tegen komen tijdens een wandeling met hun hond.

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 09:41

Tinkermuts schreef:
nog een ideetje, ik ga een aantal x per jaar met mn paard naar de hondenclub waar ik met hem de puppygroep inga, zo kunnen de pups kennis maken met een paard en word de eigenaren verteld hoe ze ermee om moeten gaan als ze een paard tegen komen tijdens een wandeling met hun hond.

Wat goed zeg!
Jammer genoeg gaat niet iedereen met een hond naar een training.

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 09:53

Ook ik heb paarden en een hond en ik maak niet alleen mij hond paardproof maar ook mijn paard hondproof. Haha!
Dat is ook een kleine moeite.
Wij kunnen wel altijd de bal bij de honden eigenaar leggen maar we kunnen er zelf ook wat aan doen!
En komt er een hond achter je aan draai je paard naar de hond toe en rij niet zomaar door met het idee de hondeneigenaar lost het maar op.
En tuurlijk kan je paard altijd schrikken maar je kan ook je aard leren ( de een wat makkelijker dan de ander) dat ze niet altijd weg hoeven te rennen er zijn geweldige cursussen schriktraining voor paarden.

We leven met veel mensen op een klein stukje en willen als het mooi weer is massaal naar het bos of strand dus de kans op incidenten neemt toe ook omdat er steeds meer paarden komen.

Gelukkig is het goed afgelopen maar de keren dat het niet goed gaat moet ons ook aan het denken zetten.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 10:55

Citaat:
En komt er een hond achter je aan draai je paard naar de hond toe en rij niet zomaar door met het idee de hondeneigenaar lost het maar op.

lekker handig als je met een 2span rijdt Clown

Lijkt mij een kleine moeite om je hond aan de lijn te houden als je hem op of naast ruiter- en/of menpaden uit wilt laten

Kimberly_15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 12:07

Het had veel erger kunnen aflopen, gelukkig heeft het paard slechts een lichte verwonding er aan over gehouden, tis niet te hopen voor het beest dat het een blijvend iets is.
Dit is ook wel een rede dat ik niet buitenrijd. Vind het veelste gevaarlijk.

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 12:55

Oke ben ik met je eens gaat niet met een 2 span maar uit het artikel begreep ik dat het leerpaard ervandoor ging als eerst dus de mensen op de bok/kar niet opgelet.
En ik weet ook een hond is snel en kan er in ene zijn

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 14:09

rumay schreef:
Ook ik heb paarden en een hond en ik maak niet alleen mij hond paardproof maar ook mijn paard hondproof. Haha!
Dat is ook een kleine moeite.
Wij kunnen wel altijd de bal bij de honden eigenaar leggen maar we kunnen er zelf ook wat aan doen!
En tuurlijk kan je paard altijd schrikken maar je kan ook je aard leren ( de een wat makkelijker dan de ander) dat ze niet altijd weg hoeven te rennen er zijn geweldige cursussen schriktraining voor paarden.

We leven met veel mensen op een klein stukje en willen als het mooi weer is massaal naar het bos of strand dus de kans op incidenten neemt toe ook omdat er steeds meer paarden komen.

Gelukkig is het goed afgelopen maar de keren dat het niet goed gaat moet ons ook aan het denken zetten.

tja maar als er vanuit de bosjes ineens een hond achter mn paard aancrossed, dan is hij veel te erg in paniek om hem zo even 1 2 3 om te kunnen draaien hoor!