Vijftien nieuwe hengsten goedgekeurd bij het NRPS

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Vijftien nieuwe hengsten goedgekeurd bij het NRPS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-08 08:32

http://www.dehoefslag.nl/news.asp?id=1741
dehoefslag.nl

Het NRPS heeft vijftien nieuwe hengsten toegevoegd aan zijn bestand. Enkel beoordeeld op stalgedrag en goed bevonden zijn: Blauwendraad’s O’Brien (v. Peter Pan), Bennfentes xx (v. Notórius xx), Nintendo (v. Negro) en Genesis (v. Gribaldi), oftewel Painted Black II.

Het gehele verrichtingstraject werd met goed gevolg afgelegd door: Andiamo Especiale (Andiamo x Voltaire), Sambezi (San Remo x Adamo), Don Jovi (Don Ruto x Negro), Karolus van Wittenstein (Krack C x TCN Partout), Ferrero (Ferro x Darwin), Wup (Welt Hit II x Wolfgang), Jive (Jazz x Vincent), Querly-Elvis (Querlybet Hero x Heartbreaker), London (Londontimes x Voltaire), Quincy W (Quidam de Revel x Corrado I), Royal Class (Radisson x Concorde) en Uvolinus (Guidam x Amethist).

Vanwege het missen van een beoordeling gaan de pony’s Djamaï du Bois (v. Danny Gold) en Parino B (v. Power Boy) en de rijpaarden Guiminko (v. Guidam) en Cees (v. Casantos) door naar het na-examen op 20 februari. Hier zal ook Zento (v. Quasimodo) verschijnen voor een beoordeling op stalgedrag.

Romy18

Re: Vijftien nieuwe hengsten goedgekeurd bij het NRPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 13:11

Oh Zento naar het NRPS? dat wist ik niet maar als dat alleen nog voor stalgedrag is zal dat wel goed komen, is echt een schatje op stal!

Charly1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 14:30

Yes Genises ook GGK voor het NRPS Haha!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 14:41

Ik dacht dat Karolus al nrps goedgekeurd was.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 15:17

Ze waren allemaal al goedgekeurd voor 1 jaar, maar moesten de verrichtingen nog lopen om goedgekeurd te blijven.

Mooie groep en Zento lijkt me ook een aanwinst voor het stamboek Ja Alleen stalgedrag geeft meestal niet zoveel problemen dus dat zal wel goedkomen.

Romy18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 15:33

Ik vind Zento ook een heel fijn dier.. al heb ik nog wel een heel mooi litteken op m'n sleutelbeen van m staan..
Als 2 jarige vers van wei net geselecteerd om door te trainen voor de keuring moest ie gekeurd worden en naar de da dus ik hem op de trailer gezet klep dicht geen probleem, ben m nog vast aan het zetten en toen deden ze het zeiltje dicht en toen flipte meneer even goed hard en sloeg met z'n voorbeen op m'n arm en sleutelbeen en dat is nog steeds heel mooi zichtbaar Ach gut ach ja niets gebroken gelukkig... alleen ging het uitstapje naar de da niet meer door.

Greetz

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 17:21

Ik mis Ferrango, of heb ik dit niet juist?

Cristina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 00:03

gomir schreef:
Ze waren allemaal al goedgekeurd voor 1 jaar, maar moesten de verrichtingen nog lopen om goedgekeurd te blijven.

Mooie groep en Zento lijkt me ook een aanwinst voor het stamboek Ja Alleen stalgedrag geeft meestal niet zoveel problemen dus dat zal wel goedkomen.

Sommige waren goedgekeurd voor 2 jaar Knipoog Nieuwe regeling bij de pony's

gootje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 19:29

Jeeee,Bennfentes is eindelijk goedgekeurd.Nou ,dat is gerechtigheid.Ik hoop dat hij veel merries krijgt,want het is een goeie volbloedhengst ,die zich meer dan voldoende heeft bewezen.Daar kan menig KWPNner een puntje aan zuigen.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 01:22

Cristina schreef:
gomir schreef:

Sommige waren goedgekeurd voor 2 jaar Knipoog Nieuwe regeling bij de pony's

Maar dat is alleen als ze geen verrichtingen lopen toch? Als ze verrichtingen lopen en dat is niet goed dan is het volgens mij wel exit Clown

Ik had het trouwens ook meer over de rijpaard hengsten, omdat de vraag ook over een rijpaard ging.

Abrahams

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 10:34

Mooie groep goedgekeurd. Karolus dan nu een officiele dekhengst! Proficiat voor de fokker en nu op naar Verden!