Twee mensen zijn in Nieuw Zeeland overleden nadat het paard van een jongen begon te bokken, vervolgens op hol sloeg en vanaf zandduinen de weg op schoot. Het paard werd geraakt door een auto.
De jongen, die volgens ooggetuigen tussen de 10 en 13 jaar was, reed op zijn paard op een zandpad naast de snelweg, toen het dier begon te bokken en de weg op sprong.
De auto, waar 2 vrouwen in zaten met een baby op de achterbank, raakte het paard en kwam op de andere weghelft terecht.
Een van de vrouwelijke passagiers stierf ter plekke aan zwaar hoofdletsel, terwijl de reddingsbrigades met man en macht probeerden de slachtoffers uit het wrak te krijgen. De tweede vrouw en de baby liepen geen verwondingen op. Een traumahelicopter werd ter plaatse geroepen, maar deze bleek niet nodig.
Het paard werd gewond aangetroffen in een naburig weiland, en werd ter plekke afgemaakt door de politie.
jeetje ernstig zeg . zode voor alle betrokken partijen . maar toch ook positief voor de andere vrouw en baby maar dat haalt natuurlijk het grote verlies niet weg
Main
Woonplaats: In een dorpje met m'n mannetje en onze ''dierentuin''
Wat raar dat een paard juist naar de snelweg rent.. Lijkt mij meer van zelf sprekend dat hij daar van weg zou rennen!
Wel ontzettend erg!
Ik denk niet dat een paard op dat moment nog "rationeel" kan denken en het voor gevaar aanziet. Als ze het uberhaupt al aan zien komen. Misschien was het paard wel in blinde paniek
Brrr, wat een vreselijk ongeluk zeg... Ik hoop ook dat de moeder van de baby nog leeft.. Maar het is hoe dan ook natuurlijk echt verschikkelijk. Zo'n jonge jongen ook nog...