In een kinderboerderij in Heemskerk is op nieuwjaarsochtend rond half zes brand uitgebroken. De kinderboerderij is volledig verwoest. Veel dieren zijn omgekomen. De politie sluit brandstichting niet uit.
Ook bij manege De Schimmelkroft in Heemskerk woedde dinsdagochtend brand. De paarden konden net op tijd in veiligheid worden gebracht. Een schuur van de manege brandde uit. Ook hier sluit de politie niet uit dat de brand is aangestoken.
aah, wat verschrikkelijk voor de eigenaren/ beheerders... en voor die arme dieren natuurlijk, bah.. ik hoop dat er iets op touw wordt gezet, en inzameling ofzo, om de boel weer op te kunnen bouwen.
Oh wat erg zeg, is al de 2e keer dat er brand in de hooiberg is daar, enkele jaren geleden ook en toen vertelde de eigenaar nog hoe vreselijk dat was, bah!
Ik kan (en wil) me eigenlijk niet voorstellen dat er mensen zijn die lekker fikkie willen stoken en dat die dan een locatie uitkiezen waarbij een grote kans is dat er slachtoffers vallen. Dat is dan geen brandstichting meer maar moord. Hopen dat het een ongeluk was..
joyce B
bij de kinderboerderij is iig de hele lieve haflinger omgekomen . mijn oom is de beheerder van de kinderboerderij en is daar nu echt vreselijk ik ga straks ook even heen .
ja dank julie wel. op de fotos ziet het er echt vreselijk uit. ik ga straks ook even heen . die biggetjes heb ik nog geboren zien worden. echt vreselijk.
Ik schrik me helemaal kapot hierzo.. Ik rij zelf op de schimmelkroft gelukkig zijn alle paarden in veiligheid gebracht, dit is trouwens al de 2de keer dat het stro in de fik vliegt.
Jemig, ik schrik me dood hier .. Geen goed begin van 2008! Ik woon vlakbij en dat doet me toch wel schrikken .. Gelukkig dat de paarden het overleefd hebben, maar spijtig dat de diertjes van de kinderboerderij het moesten ontgelden ..
Sterkte marjolein, ook aan je oom. Dit is echt verschrikkelijk. Indien het wel aangestoken is, mogen ze de dader opsluiten en nooit weer loslaten (heb persoonlijk liever een andere straf, maar die zal ik maar niet hardop zeggen).