Ollright komt tot rust in België

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Ollright komt tot rust in België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-07 10:38

http://www.pzc.nl/sport/zeeland/2380499 ... Belgie.ece
pcz.nl

Afbeelding

Laurens van Lieren en zijn paard Hexagons Ollright hebben zich tijdens Jumping Mechelen sterk verbeterd.

Na de zevende plaats van woensdag in de Grand Prix eindigde het dressuurduo uit Schore eergisteren knap als derde in de kür op muziek. Met de vijftien punten die dat opleverde, rukten Van Lieren en Ollright op naar de tweede plaats in het klassement voor de wereldbeker.
De wedstrijd werd gewonnen door Anky van Grunsven met de hengst Painted Black, Imke Schellekens-Bartels eindigde met de merrie Sunrise als tweede.

Het lijkt er sterk op dat Van Lieren en Ollright enige tijd nodig hebben om op gang te komen in een groot concours. Op het EK bij Turijn en bij wereldbekerwedstrijden in Odense, Frankfurt en nu in Mechelen presteerden ze in het laatste onderdeel aanmerkelijk beter dan in het eerste.

Van Lieren onderkent het 'probleem', maar kan er geen structuur in ontdekken. ,,Het is bekend dat Ollright tijd nodig heeft om te wennen. Maar er is steeds een andere reden dat het in het begin minder gaat. Hier in Mechelen had Ollright in de Grand Prix veel last van de onrust bij het publiek. In de kür op muziek speelde dat vanzelfsprekend minder. Hij reed nu geweldig goed. Een wereld van verschil met woensdag."

Wellicht speelde ook mee dat Ollright in Laterna een nieuwe reisgenoot had. De zevenjarige merrie is op stal weliswaar de buurvrouw van de twaalfjarige ruin, samen op stap geweest waren ze nog nooit. Hoewel Ollright gecastreerd is, is hij niet al zijn mannelijkheid verloren. ,,Ollright was op stal heel onrustig", had Van Lieren gezien. ,,Zo heb ik hem nog nooit meegemaakt. Hij heeft zich behoorlijk lopen aanstellen."

Laterna deed het bij haar internationale debuut heel goed. Na de zesde plaats van woensdag in de Prix Saint George eindigde ze met Van Lieren op haar eerste kür op muziek ooit wederom als zesde.

De dressuurruiter geeft Ollright de komende weken rust om daarna toe te werken naar de laatste wedstrijd voor de wereldbeker, eind volgende maand in Amsterdam. Bij een goede prestatie kan het duo de finale van de wereldbeker in Den Bosch nauwelijks meer mislopen.

Verwante artikelen:

[VN] Matige start voor Van Lieren in Mechelen
[VN] Anky van Grunsven wint in Mechelen dankzij Japanner

Sorriso

Re: Ollright komt tot rust in België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 18:59

Doet ie goed... Nice job, werd tijd dat er wat vaker nieuwe gezichten in de top 3 kwamen...

Robsi_Vigaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 21:00

Jep goed gereden. Hopen dat het podium er ook ziet op de OS Knipoog maar dat gebeurd toch niet Knipoog

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 21:23

Robsi_Vigaro schreef:
Jep goed gereden. Hopen dat het podium er ook ziet op de OS Knipoog maar dat gebeurd toch niet Knipoog

Zal ik maar niet te hard roepen.. Niet dat ik er vanuit ga dat het gaat gebeuren, maar er kan nog van alles gebeuren..

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 19:14

wel positief blijven he!!
bedoel nederland gat steeds meer om hoog in de paarden sport Knipoog

nerolover18

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 20:00

Sorriso schreef:
Doet ie goed... Nice job, werd tijd dat er wat vaker nieuwe gezichten in de top 3 kwamen...

ik heb hem zien rijden en kan maar èèn ding zeggen
WOOOOOW zoals laurens rijd ik wou dat ik het kon
en je moest hem zien lachen en hoe gelukkig hij was
en hij bedankt niet enkel zijn paard maar ook de toeschouwers
en dat vond ik gewoon te vriendelijk voor woorden
ben een super laurens fan en ook van ollright