Absolute topsport in de Nekkerhal te Mechelen. 3 combinaties ging naar de allerlaatste barrage waarop de organisatie maar liefst 12500 euro extra beloofde aan de combinatie die over de laatste hindernis met een hoogte van maar liefst 2 meter en 10 sprong.
Helena Lundback probeerde maar tikte de laatste balk uit de lepels. Daarop kwam Robert binnen met Finbarr V en hij sprong over de immense hoogte. Als laatse combinatie kon Daniel Deusser nog mee aanspraak maken op de overwinning maar Verelst Curtis had geen zin om over 2m10 te gaan. Commentaar van de koele Brit na zijn overwinning:"Hij sprong er heel simpel over, volgend jaar zullen jullie nog hoger moeten bouwen." Afspraak met deze Brit in 2008.
Ik vind het een geweldige ruiter, kijk graag naar hem. Hij is nog jong en zal nog velen gaan plezieren met zijn rijden. Ik ben fan van hem. Het lijkt zo simpel als je hem over die hoogtes ziet gaan, maar ja, we weten wel beter.
Hier is een filpje, maar erg slechte kwalitietIs het enige wat ik kon vinden. weet ook niet heel zeker of het van dezelfde sprng is, maar dit is ook errug hoog!!! http://www.youtube.com/watch?v=qI0figODaIw
Dat is niet het juiste filmpje. Ik was erbij gisteren tijdens de zesbarenproef en het was echt immens hoog. De hindernis van 2 meter en 10 was een reusachtige stijlsprong waar hij met gemak overging. Het was echt spektakel; het publiek ging volledig uit zen dak en het was een ware apotheose van de avond.
Ik denk dat je dat je dat binnekort op filmloop kunt zien.. Daar zetten ze dat meestal aan het eind van het concours op. Is trouwens ook live te bekijken
klopt show in londen heb ik ook gezien op tv, dat is echt niet normaal hoe hoog hij springt. en in londen hield hij nog ruimte over dus het kan waarschijnlijk nog hoger dan 2.18
Ik was die dag op jumping mechelen en ik vond het geweldig om het te zien. Al de ruiters hebben daar geweldig hun best gedaan. Toen ze de hindernissen aan het bouwen waren konden ze er zelf maar net aan.