Voor het eerst in de 430-jarige geschiedenis van de wereldberoemde Spaanse Rijschool in Wenen staat er een vrouw aan het roer. Het is Elisabeth Gürtler, die eerder de Sacher-hotels in Wenen en Salzburg onder haar hoede had. Samen met Erwin Klissenbauer nam mevrouw Gürtler begin december het roer over van Armin Aigner, die de Spaanse Rijschool in de Hofburg sinds 2005 bestierde en het instituut dat tegenwoordig voor een belangrijk deel in eigen onderhoud moet voorzien, financieel gezien in de goede richting duwde.
In de eerste helft van 2007 werd zelfs winst gemaakt. Aigner’s vertrek kwam voor velen dan ook als een verrassing. Elisabeth Gürtler is verantwoordelijk voor strategische planning, sponsoring en PR van de Spaanse Rijschool. Haar collega Erwin Klissenbauer is dat voor de dagelijkse gang van zaken.
Wat bijzonder, ik dacht dat daar alleen mannen reden. Maar misschien doet zij alleen de zakelijke kant? Ik heb pas nog genoten van de Spaanse Rijschool in Ahoy.
Als de Spaanse rijschool maar blijft bestaan en zicht aan de klassieke rijkunst houdt. Ook ik heb in Rotterdam van ze genoten. Ben zelfs naar Parijs geweest en van de vier rijscholen die daar waren zijn ze in mijn ogen de absolute topper.