Auto en trailer kantelen door gladheid op de weg

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Auto en trailer kantelen door gladheid op de weg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-07 19:06

http://www.limburger.nl/article/2007122 ... 30/SPORT01
limburger.nl

Op diverse plekken in Noord-Limburg zijn zondag ongevallen gebeurd door de gladheid. Enkele inzittenden van auto's liepen daarbij slechts lichte verwondingen op.

Een aantal ongevallen gebeurde op de Rijksweg tussen Velden en Bergen. Een 23-jarige vrouw uit Velden botste rond acht uur tegen een boom. Ze liep echter geen ernstig letsel op
Een half uur ging een 26-jarige Veldenaar met zijn auto en paardentrailer op de N271 schuiven. Daarbij kantelde de trailer. Paard en bestuurder liepen daarbij geen letsel op.
Hoewel politie met zwaailicht en gebaren waarschuwde voor de gladheid op de Rijksweg, kon ze niet voorkomen dat twee auto tegen een flitspaal reden en een andere tegen een auto van provincie botste.

Jolliegirl

Re: Auto en trailer kantelen door gladheid op de weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 19:07

Pfff... sommige mensen in het verkeer.. Wie gaat er dan ook met een trailer weg, als er weerallarm gegeven is gisterenaovnd.
en ja dat dat ingetrokken is oke.. maar dan ga je toch niet weg als blijkt dat het glad is.
én er politie staat te seinen....

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 19:10

Er zitten wel een hoop taalfouten in dit stukje zeg.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 19:13

Die politie stond vast niet bij de stal Jolliegirl...En soms ben je onderweg en overvalt het je gewoon. Op het moment dat je onderweg bent en hoort dat dat weeralarm afgegeven wordt kun je weinig anders dan rustig doorrijden...

En als je thuis een doodziek paard hebt dat naar de kliniek moet ga je ook rijden, weeralarm of niet.
Je kunt ook te snel oordelen over zulke situaties, soms heeft het niets met onvoorzichtigheid te maken namelijk.

Gelukkig is het met iedereen goed afgelopen zo te lezen.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 19:28

Blikschade is gelukkig altijd weer op te lossen.
Het kan je altijd overvallen onderweg en wat moet je anders dan voorzichtig je weg vervolgen!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 19:37

beetje nadenken voor je op pad gaat kan ook Lachen
gelukkig dat er geen zwaar gewonden zijn gevallen!
Het is hier momenteel ook glad.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 19:51

Het kan je soms idd onder weg overvallen en soms MOET je wel op pad met de trailer maar je had kunnen bedenken dat het glad zou kunnen zijn. Gelukkig valt het achteraf mee en blijft het bij blikschade.

horsefan08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 20:03

niet zo handig van die mensen..maar het kan inderdaad dat ze met spoed weg moest met het paard..gelukkig is het allemaal goed afgelopen!

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 20:28

Citaat:
Op diverse plekken in Noord-Limburg zijn zondag ongevallen gebeurd door de gladheid

Dit was dus vandaag.
Bij ons totaal niks van gladheid te merken. was ik alleen gaan rijden, zou ik ook met de trailer op pad zijn gegaan. Nu vriest het echter weer en is iig de laan bij ons een ijsbaan geworden.
Het kan je dus zo maar overkomen.

Erg vervelend, en helemaal als je een paard in je trailer hebt staan, hopen dat alles rustig is gebleven en zonder verwondingen eraf is gekomen

moniquelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 21:02

Ik woon er in de buurt en het was hier vanmorgen en vanmiddag idd. erg glad, zou zelf niet met de trailer zijn weggegaan, gelukkig valt het allemaal mee.

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 21:20

Met dit weer zou ik toch eerst even heel goed het weerbericht checken voor ik de weg op zou gaan...
Gelukkig zijn er (nog) geen ernstige gewonden gevallen..

moniekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 22:44

'Hoewel politie met zwaailicht en gebaren waarschuwde voor de gladheid op de Rijksweg, kon ze niet voorkomen dat twee auto tegen een flitspaal reden en een andere tegen een auto van provincie botste.'

ik ben deze auto erg dankbaar dat hij de flitspaal heeft geraakt in bergen.. Clown want ik werd daar vandaag geflitst toen ik dacht dat ik nog door oranje kon rijden maar t net rood was.. toen ik terug reed zag ik dat de flitspaal erg krom was en daar ben ik erg blij om want waarschijnlijk heeft hij mn kenteken niet kunnen knippen Vork Cool

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 22:56

moniekk schreef:
'Hoewel politie met zwaailicht en gebaren waarschuwde voor de gladheid op de Rijksweg, kon ze niet voorkomen dat twee auto tegen een flitspaal reden en een andere tegen een auto van provincie botste.'

ik ben deze auto erg dankbaar dat hij de flitspaal heeft geraakt in bergen.. Clown want ik werd daar vandaag geflitst toen ik dacht dat ik nog door oranje kon rijden maar t net rood was.. toen ik terug reed zag ik dat de flitspaal erg krom was en daar ben ik erg blij om want waarschijnlijk heeft hij mn kenteken niet kunnen knippen Vork Cool

Haha, geluk bij een ongeluk zullen we maar zeggen dan Haha! , ik rijd daar ook bijna dagelijks, heb er ook niet zo'n moeite mee dat die nou krom zijn (ben door die krengen nog nooit geflitst moet ik zeggen maar dan nog)

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 22:58

Ik woon in Velden, bij ons was de rijksweg heel goed begaanbaar, dat stuk waar die trailer is gaan kiepen daar loopt de weg vrij dicht langs de maas en daardoor kan het daar ineens plaatselijk heel glad zijn.
Ik weet dat er in Meerlo een wedstrijd was en in Velden, in Velden was het drukbezocht ( heb kantinedienst gehad) maar nogmaals hier in Velden was er niks aan de hand, de rijksweg heeft wat dat betreft gewoon enkele "gemene" plekken die vlak langs de maas oplopen.

Samanthaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 12:28

Het was inderdaad op de meeste plekken wel glad de laatste dagen .. Ik snap ook niet dat die veldenaar de weg is opgegaan met de trailer ?? Nagelbijten / Gniffelen Maarja gelukkig zijn ze ongedeerd.. Lachen

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 17:15

Ik moet dat ik het hele weer alarm niet gehoord heb.
Pas toen op de radio kwam dat het weer alarm was introkken dacht ik: He? Weer alarm?
Ik zou dus ook gewoon de weg op zijn gegaan.

Vincent_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 09:09

gomir schreef:
Die politie stond vast niet bij de stal Jolliegirl...En soms ben je onderweg en overvalt het je gewoon. Op het moment dat je onderweg bent en hoort dat dat weeralarm afgegeven wordt kun je weinig anders dan rustig doorrijden...

En als je thuis een doodziek paard hebt dat naar de kliniek moet ga je ook rijden, weeralarm of niet.
Je kunt ook te snel oordelen over zulke situaties, soms heeft het niets met onvoorzichtigheid te maken namelijk.

Gelukkig is het met iedereen goed afgelopen zo te lezen.

helemaal mee eens

natascha78

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 10:06

nou gelukkig dat het goed is afgelopen....
lijkt mij niet slim om te gaan rijden als het glad is, maar als er nood zou zijn met mijn paard dan zou ik toch gaan rijden als het niet anderszou kunnen