Gewonden na ongeval met paardentrailer in Brabant

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Gewonden na ongeval met paardentrailer in Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-07 10:32

http://www.politie.nl/brabant-noord/nie ... railer.asp
politie.nl

Bij een ongeval tussen een personenauto en een auto met daarachter een paardentrailer, maandagavond op de Vierlingsebeekseweg, zijn een 45-jarige en een 17-jarige vrouw uit Overloon gewond geraakt. Zij zijn met onbekende verwondingen overgebracht naar een ziekenhuis.

De auto waarin zij zaten werd aangereden door een auto waarachter een paardentrailer hing, bestuurd door een 19-jarige inwoonster van Arnhem. Zij verleende op de kruising met de Rondweg geen voorrang. Door het ongeval kwamen auto en trailer, waarin een paard stond, op de zijkant terecht.

Het dier werd met behulp van de brandweer en onder toezicht van een dierenarts uit Oploo uit zijn benarde positie bevrijdt. Het dier kwam er met wat schaafwonden en hier en daar en kneuzing vanaf. De betrokken voertuigen raakten allebei zwaar beschadigd.

Klik hier voor foto's en een filmpje.

Lynn_Nikita

Re: Gewonden na ongeval met paardentrailer in Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 10:36

oei, dat is niet best
heeft ze de andere auto niet gezien of dacht ze zelf dat ze voorang had. Auto`s en trailer zien er niet goed uit. Geluk dat niet erger is afgelopen

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 10:40

Hoei..... wat erg zeg, zou het mezelf nooit vergeven...
Ook al heb ik voorrang, ik neem het nooit en wacht altijd af of mensen me wel zien....
Soms wil ik "doorrollen" met de trailer en heb ik wel voorrang maar zie er dan toch vanaf omdat ik degene niet vertrouw die eraan komt.... dan maar even wachten...

Gelukkig alleen blikschade....

Wienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 10:42

idd gelukkig alleen maar blikschade, maar de schrik zal er ook wel flink inzitten Nagelbijten / Gniffelen

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 10:49

Cayenne schreef:
een 45-jarige en een 17-jarige vrouw uit Overloon gewond geraakt. Zij zijn met onbekende verwondingen overgebracht naar een ziekenhuis.

Alleen blikschade?

Wienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 10:50

mmm was toch nog niet zo wakker Haha!

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 10:57

Oei jakkes, vreselijke ervaring

Noesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 11:03

t ziet er uit dat het nog met een aardig tempo is gegaan! Anders komt een trailer ook niet zo snel op z'n kant volgens mij!
Ben benieuwd hoe ze, zonder paniek, het paard uit de trailer gekregen hebben...

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 11:05

Jeetje, ik kan me eigenlijk voorstellen dat je met trailer en paard juist extra voorzichtig bent. Dan maar een keertje geen voorrang nemen ofzo. Wat erg voor dat paard ook. Zie die nog maar eens de trailer op te krijgen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 11:33

als ik de schade zie is er volgens mij door beide flink hard gereden.......

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 12:08

jeumig hopenlijk komt het met alle betrokkenen goed , kijk de blikshcade is niet zo erg maar de letsels en psychise schade van het dier en de mensen zal groot zijn

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 12:16

Jeetje, wat een ellende Scheve mond en sterkte aan alle betrokkenen.

Ik moet eerlijk zeggen als ik '19-jarige bestuurster van auto met trailer' zie staan... dat ik wel even op mijn achterhoofd krabbel. Zal nu wel heel bokt over me heen krijgen, maar 19 jaar en al B + E rijbewijs? Ze heeft hooguit een jaartje autorij-ervaring. Het duurt zeker 2 jaar na het behalen van je rijbewijs dat je kan zeggen dat je een volleerd autobestuurder bent met genoeg verkeersinzicht (m'n oom is eigenaar van autorijschool en daar heb ik deze 'wijsheid' vandaan). Maar al met 19 achter het stuur kruipen met trailer erachter... ik vind het vroeg. Zelf ben ik geen voorstander van op zo'n leeftijd al met zulk materieel de weg op gaan.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 12:25

@Duke: was mijn gedachte ook idd.

Noesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 12:35

@ duke: idd dacht er ook aan, ben nu zelf 20 maar wil toch nog iets meer rijervaring opdoen zonder aanhanger voordat ik voor mijn B+E rijbewijs wil gaan..

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 12:40

Ach, ik had ook op mijn 18e mijn rijbewijs en meteen E gehaald.
Ik reed al meteen met trailers...

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 12:40

Sjonge jonge, die heeft dus niet goed gekeken. Gelukkig heeft het paard niet, maar ben benieuwd hoe het met die mensen gaat.

Mareeq

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 12:49

zulle elkaar wel niet gezien hebben in 't donker. Maar met een trailer rijd je meestal wel voorzichtiger dusjaa.. Die vrouw met die trailer dacht waarschijnlijk dat die auto nog ging stoppen en haar voorliet ,.. en de mensen in de auto dachten vast.. oww daar schieten we wel even voor... :S

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 12:54

Ai, dat ziet er heftig uit!
Gelukkig alleen wat schaafwonden voor het paard, maar ben benieuwd of hij de volgende keer de trailer nog ingaat....

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 13:05

Duke schreef:
Jeetje, wat een ellende Scheve mond en sterkte aan alle betrokkenen.

Ik moet eerlijk zeggen als ik '19-jarige bestuurster van auto met trailer' zie staan... dat ik wel even op mijn achterhoofd krabbel. Zal nu wel heel bokt over me heen krijgen, maar 19 jaar en al B + E rijbewijs? Ze heeft hooguit een jaartje autorij-ervaring. Het duurt zeker 2 jaar na het behalen van je rijbewijs dat je kan zeggen dat je een volleerd autobestuurder bent met genoeg verkeersinzicht (m'n oom is eigenaar van autorijschool en daar heb ik deze 'wijsheid' vandaan). Maar al met 19 achter het stuur kruipen met trailer erachter... ik vind het vroeg. Zelf ben ik geen voorstander van op zo'n leeftijd al met zulk materieel de weg op gaan.

Ja, zo dacht ik er eigenlijk ook over, eerst ervaring opdoen en dan pas je E gaan halen. Het duurt echt een paar jaar voordat je goed inzicht hebt, en dan nog blijft het altijd een risico als je de weg opgaat met je trailer. Ik had zelf 4 jaar mijn rijbewijs voordat ik aan mijn E begon. Maar in ieder geval is dit vreselijk voor alle betrokkenen. Voor het paard nog een geluk dat de trailer met een goede auto (terreinwagen) werd vervoerd, anders was dat misschien ook nog wel anders afgelopen. Al weten we natuurlijk niet wat het paard hier aan overhoudt.

passepartout

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 14:05

Ik rij al 20 jaar met trailer en ben altijd weer blij als we heelhuids zijn thuisgekomen.
Een auto en trailer zijn altijd veel langzamer met optrekken dan een auto zonder aanhanger.
Waarschijnlijk heeft het meisje een inschattingsfout gemaakt, het kan een ieder gebeuren, maar iemand met zo weinig rijervaring maakt sneller zo een fout.
Laten we hopen dan ze met het juiste rijbewijs achter het stuur zat anders betaalt de verzekering geen cent.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 14:27

Het gebeurt zo vaak dat meiden zonder E-rijbewijs met een trailer de weg op gaan. Ik zeg niet dat dat nu zo is, want dat weten we niet. Maar hoe vaak hoor je: 'Ja, maar met deze auto heb ik geen E nodig.' Volgens mij worden daar vaak nog fouten mee gemaakt.

Bovendien leer je met lessen toch een aantal dingen waar je op moet letten. Liever deze ervaring opdoen met rij-instructeur ernaast, dan zelf dingen uitvinden en fouten maken met alle gevolgen van dien. Ik heb zelf pas begin dit jaar mijn E-rijbewijs gehaald. Ik heb al wel bijna 10 jaar mijn B-rijbewijs, maar ik moet zeggen dat ik blij ben, dat ik voldoende rij-ervaring heb opgedaan in deze jaren. Het vraagt toch extra verkeersinzicht, inschattingsvermogen en oplettendheid om met een trailer te rijden. Ik vraag me echt af of mensen die net een B-rijbewijs hebben, wel voldoende over deze eigenschappen beschikken.

Ik zou het goede zaak vinden als ze zouden verplichten dat je pas met 2 jaar autorij-ervaring een aanhangwagenrijbewijs mag halen (zeker als het om levend vee gaat). Met motors mag je ook pas na 2 jaar ervaring een zwaarder exemplaar rijden. Dat is ook niet voor niets.

TypicalDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 14:53

Vervelend dat dit is gebeurt, hopelijk komen beide partijen er zonder al te veel letsel vanaf. Ach gut
Wat haar leeftijd betreft, denk niet dat dat zoveel zegt. Ik had ook op m'n 18e zowel m'n B als m'n E achter B, allebei in 1 keer geslaagd. Maar daarvoor had ik ook al jarenlange trekker ervaring. Zowiezo heb ik al meer kilometers gemaakt als bijvoorbeeld m'n moeder, die haar rijbewijs al 30 jaar langer heeft. Geen voortijdige conclusies trekken, als je niet zeker weet dat het daadwerkelijk zo is, maarja, dat zal wel een bokt eigenschap zijn! Knipoog

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 15:11

...en het is ook typisch bokt om niet goed te lezen Knipoog
Het bericht is 'aanleiding' voor mijn commentaar omdat ik mijn vraagtekens zet bij de rij-ervaring van de bestuurster. En dat heeft niets met leeftijd maar met aantal jaren rij-ervaring te maken. Iets waar ik meer een algemene reactie op heb gegeven. Ik beschuldig de persoon uit het bericht nergens van, want je kent de situatie niet.

...en ook typisch bokt: "Bij mij is dat niet zoooo." Altijd moeten mensen (bokkers) hun eigen situatie aanhalen om het tegendeel te bewijzen. Uitzondering bevestigt de regel. Knipoog

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 15:20

Dat moet een behoorlijke klap geweest zijn, arm paardje

Ik snap niet dat mensen met een paard achter de auto niet beter opletten, zo heeft mijn broer ook een keer een trailer geschept. Bestuurder dacht er 'nog wel ff voor te kunnen'. Met de auto wel ja, daar was dan ook niets mee aan de hand, maar de trailer die erachter hing was total los. Net als de auto van mijn broer.

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 16:34

Niet best zeg Bloos! Hopelijk vallen de verwondingen bij de mensen mee en knappen ze snel op.

En autorijden blijft opletten...ongeluk zit in een klein hoekje Scheve mond