Paard en geiten gekweld door jeugd in Enschede

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Paard en geiten gekweld door jeugd in Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-07 12:44

http://www.enschede.tctubantia.nl/20371 ... en_in_zuid
tctubantia.nl

De politie plaatst een extra bewakingscamera bij kinderboerderij De Wesseler, die schuin tegenover Winkelcentrum-Zuid aan de Wesselernering ligt. De komende maand gaat de politie er in de avonduren ook zeer intensief controleren. Dit alles om extreme overlast die al twee weken lang wordt veroorzaakt door een grote groep jongeren tussen de 12 en 18 jaar zo snel mogelijk op te lossen. Wijkagent H. Zwartbroek: "Het loopt de spuigaten uit. Als we ze te pakken krijgen, dan zijn ze nog niet jarig."

De jongeren houden zich 's avonds op rond de kinderboerderij en restaurant Pompidou. Op de kinderboerderij zijn twee dode geiten aangetroffen, waarbij het vermoeden bestaat dat ze vergiftigd zijn. Een paard is flink bekogeld en schapen worden getreiterd in hun wei. De beheerder van het naastgelegen restaurant Pompidou heeft de jongeren in de tuin achter haar woning gehad en bij haar zijn ook kratten met lege flessen ontvreemd. Na overleg met het stadsdeelbeheer wordt er op de kinderboerderij een tweede bewakingscamera geplaatst.

"Die bestrijkt straks de achterkant van Pompidou en de verblijfsruimten en weiden van de dieren", aldus B. Morsink, manager openbare ruimte in Zuid. "Als op de beelden straks een voorval te zien is met herkenbare daders, dan gaan we daarmee naar de rechter. Het loopt helemaal uit de hand." Het stadsdeelbeheer schakelt ook de leiding van de Syrisch-orthodoxe kerk in. De daders, die zo goed als zeker allemaal Suryoye jongeren zijn, zouden mogelijk door de kerkleiders op hun gedrag kunnen worden aangesproken. Politie en stadsdeelbeheer maken jacht op groep van ongeveer vijftien Suryoye jongeren en dreigen ze bij overtredingen voor de rechter te brengen.

risje

Re: Paard en geiten gekwelt door jeugd in Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 12:46

mh, dat is bij mij om de hoek, misschien hemelsbreed 200 / 300m. Woon sinds paar weken precies aan andere zijde winkelcentrum zuid. Hier absoluut nergens last van, geen overlast, niets.......
Vreselijk dat er even verderop toch zoiets verschrikkelijks gebeurd dan!

Jaime_

Re: Paard en geiten gekweld door jeugd in Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 13:05

Belachelijk..
Ik snap niet dat mensen dit kunnen doen!
Maarja, in veel culturen is dit normaal. Vandaar dat veel buitenlanders ook bang zijn voor honden. Omdat deze dieren in hun eigen cultuur getrapt en alles worden waardoor ze inderdaad wel eens zouden kunnen gaan bijten ja.
Maar goed dat er wat aan wordt gedaan!

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 13:19

Idd, zal mijn ogen is open houden hier!
Ze zijn wel al weken aan het knallen hier, maar dat er zoiets ergs gebeurde dichtbij wist ik niet joh!

moniquelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 13:44

Wat walgelijk, hoop dat deze kinderen gepakt worden, vreselijk, arme dieren Huilen .

meart

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 14:32

...wat bedoelen ze met Suryoye jongeren?

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 14:37

Dat zijn jongeren van sirische (meen orthodoxe) afkomst, zo wordt die bevolkingsgroep genoemd......

sandra1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 14:59

12 en 18 jaar?
toen ik 12 was gingen we belletje lellen. toen ik 18 was ging ik stiekem naar de coffeeshop......
waar gaat het heen?

hilly200

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 16:05

niet te geloven moet het maar een een keer bij hun zelf gebeuren.

Mariska_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 16:41

Wanner leren ze eens met hun kla*wen wel onschuldige dieren af te blijven...

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 16:57

die ouders moeten hun kinderen gewoon binnenhouden s'avonds,kunnen ze ook niets uithalen,anders kinderbijslag stoppen,dat heeft een politicus ook al geroepen ,nou nog doen.....

NaSan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 17:55

Hier kan ik me zo boos om maken. Nu zijn die kinderen die dieren aan het pesten en over een paar jaar lopen ze doodleuk met hun eigen kinderen over de kinderboerderij. Ik hoop dat ze de daders in beeld kunnen krijgen en dat ze gestraft worden.

Manon2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 18:24

Enschede Zuid...

Tja, staat ook wel een beetje bekend als 'Niet al te fijn volk'

Dieren opjagen, kom op zeg!
Toen ik 12 was ging ik belletje tringelen en hutten bouwen..

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 19:12

bah, ik snap niet waarom sommige mensen het leuk vinden om dieren te treiteren zal wel een machtsvertoon zijn

paardjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 19:53

Triest

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 21:38

Jesus wat een klote tieners zeg laten ze de dieren toch eens met rust laten. Ik word hier zo veselijk kwaad om. Opsluiten die handel!

Rijan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 11:13

jezus waar gaat het alle maal heen !..
ik ben zelf 15 ik ga op seminst is een keer naar de disco of naar de zaak van me ouders !
en meer niet ! Clown

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 16:22

Rijan_ schreef:
jezus waar gaat het alle maal heen !..
ik ben zelf 15 ik ga op seminst is een keer naar de disco of naar de zaak van me ouders !
en meer niet ! Clown

Houden zo Haha!

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 23:00

en die arme dieren zijn zoals altijd weer de dupe

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 23:05

Omdat het van die laffe eikeltjes zijn die alleen maar iets kleins en onschuldigs durven te pakken.
Kerel van maatje kleerkast zullen ze niks bij doen...lafaards...

Maar oke, stal ze hebben die etters dan zijn met een paar uurtjes taakstraf weer klaar

Waneer wordt NL eens wakker!
Dit soort etters word de toekomst....pak ze verdorie eens goed aan...

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 09:44

Manon2 schreef:
Enschede Zuid...Tja, staat ook wel een beetje bekend als 'Niet al te fijn volk'

Tsja, dat heet vooroordeel;-) Ooit zelf eens geweest, ken je heel enschede zuid?

Weet dat sommige delen van enschede zuid niet echt lekker gaan zeg maar, maar om dan meteen heel enschede zuid zo te betitelen slaat nergens op.

Maakt het absoluut niet minder erg hoor, maar om nu meteen te roepen zie je wel.......

Manon2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 22:20

risje schreef:
Manon2 schreef:
Enschede Zuid...Tja, staat ook wel een beetje bekend als 'Niet al te fijn volk'

Tsja, dat heet vooroordeel;-) Ooit zelf eens geweest, ken je heel enschede zuid?

Weet dat sommige delen van enschede zuid niet echt lekker gaan zeg maar, maar om dan meteen heel enschede zuid zo te betitelen slaat nergens op.

Maakt het absoluut niet minder erg hoor, maar om nu meteen te roepen zie je wel.......

Helaas, ik zit in Enschede op school Haha!
Enschede de Wesseler ken ik heel erg goed.

'Zie je wel ' Heb ik nergens geroepen hoor.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 22:24

Is het geen idee om met een groep mensen uit die wijk een buurtwacht in te stellen voorlopig? Dat ze de boel goed in de gaten en om en om in groepjes door de buurt lopen 's avonds?
Dat heeft in veel andere wijken ook veel goeds opgeleverd. Schrikt toch af...
Nu woon ik in een dorp met drie man en een paardenkop... dat scheelt.

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 09:19

@manon2: uit wat je zegt blijkt voor mij dus wel degelijk heel duidelijk dat je enschede zuid niet kent. In Enschede op school zitten houdt helemaal niets in wat dat betreft, daar kun je een compleet stadsdeel niet van kennen. Er zijn inderdaad gedeeltes van de wijk waar veel mensen niet zouden willen wonen en niet alles even lekker verloopt. Maar om dan heel enschede zuid (want dat doe je) te betitelen als niet al te fijn volk vindt ik gewoon wat ver gaan. Sorry als ik het verkeerd heb en je het zo niet bedoelde, maar zo komt het wel over.....

En echt geloof me, woon sinds kort zelf in zuid, en heb lang in de wijk gewerkt, zijn echt meer gedeeltes waar wel alles normaal loopt en alle mensen vriendelijk zijn dan dat er "slechte plekken" zijn. Jammer dat dus een klein groepje schorem zo er voor zorgt dat mensen gaan denken dat enschede zuid dan maar slecht is. Ken de verhalen allemaal hoor, maar mijn eigen ervaring is toch wat genuanceerder;-)

Overigens wel begrijpelijk dat mensen zo gaan denken.....

Manon2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 19:11

risje schreef:
@manon2: uit wat je zegt blijkt voor mij dus wel degelijk heel duidelijk dat je enschede zuid niet kent. In Enschede op school zitten houdt helemaal niets in wat dat betreft, daar kun je een compleet stadsdeel niet van kennen. Er zijn inderdaad gedeeltes van de wijk waar veel mensen niet zouden willen wonen en niet alles even lekker verloopt. Maar om dan heel enschede zuid (want dat doe je) te betitelen als niet al te fijn volk vindt ik gewoon wat ver gaan. Sorry als ik het verkeerd heb en je het zo niet bedoelde, maar zo komt het wel over.....

En echt geloof me, woon sinds kort zelf in zuid, en heb lang in de wijk gewerkt, zijn echt meer gedeeltes waar wel alles normaal loopt en alle mensen vriendelijk zijn dan dat er "slechte plekken" zijn. Jammer dat dus een klein groepje schorem zo er voor zorgt dat mensen gaan denken dat enschede zuid dan maar slecht is. Ken de verhalen allemaal hoor, maar mijn eigen ervaring is toch wat genuanceerder;-)

Overigens wel begrijpelijk dat mensen zo gaan denken.....

Het is gewoon bekend dat Enschede zuid gewoon geen fijne buurt is. Net zo goed als dat over Glanerbrug word gezegd, daar wonen toch ook gewoon normale mensen ?

Dat is toch precies het zelfde als je zegt 'Marokkanen dat is pas rot volk' Maar dat is toch ook niet zo? Overal bij wat dan ook zitten normale mensen tussen. Ik heb het idee dat je je er veelste veel van aantrekt van mijn opmerking. Wat niet de bedoeling is.

Geloof ik zit nu 7 jaar in Enschede op school en woon er zelf aan de rand. Dus ik weet wel hoe Enschede in mekeer steekt!