Twintig bedelbrieven voor 'prinsessenpony' Amalia

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Twintig bedelbrieven voor 'prinsessenpony' Amalia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-07 09:57

http://www.nhd.nl/nieuws/stadstreek/alk ... 843241.ece
nhd.nl

De familie Gelderblom uit Heerhugowaard heeft het geweten dat ze een pony cadeau wilde doen aan prinses Amalia. Willem-Alexander en Máxima bedankten vriendelijk voor het aanbod. En waarschijnlijk vooral voor het mediacircus van Henny Huisman die voor ouderenomroep Max met draaiende camera en pony aanklopte bij Villa Eikenhorst.

Een ongevraagd geschenk dat dit keer niet achter de rododendrons verdween. Welshpony Clinton staat nog op stal in Heerhugowaard. Werkloos en op zoek naar een nieuw baasje. Niet getreurd. Er zijn al zeker twintig bedelbrieven bij de familie Gelderblom op de mat gevallen. Allemaal mensen die graag de pony - die over is - willen adopteren.

Ook Yvonne Beeckman uit Egmond aan den Hoef schreef zo'n brief. ,,Als ze een pony willen weggeven aan een prinsesje dat alles al heeft, waarom dan niet aan onze dochter?', redeneerde ze. Dus schreef Yvonne een brief. Over ziek en zeer in de familie en dochter Frances die één grote wens heeft: een eigen paardje. Want: ,,Bij een paard kan ik alles kwijt en dit beest krijgt al mijn liefde en ik kan ook alles aan hem vertellen'', aldus de brief. Laatst heeft Frances een 'wensengel' in mogen vullen en we raden het al. Frances wenste een paard.

Dat lijkt voorlopig bij een wens te blijven, want de Gelderbloms uit Heerhugowaard hebben alle bedelbrieven terzijde gelegd. Want er is al een 'bestemming' voor de werkloze Welshpony.

,,Voor zo'n pony moet je wel het geld hebben om te verzorgen, een rijbak, een stal en een stukje weiland. En er moeten wedstrijden mee worden gereden, want het is een wedstrijdpony'', zegt mevrouw Gelderblom. Ze heeft al een nieuwe baasje voor Clinton gevonden. Maar dat baasje heeft geen bedelbrief geschreven. Wie de gelukkige is, wil ze niet zeggen. ,,Deze winter blijft de pony nog bij ons en in het voorjaar gaat hij weg.''

Verwant artikel:

[VN] Geen pony voor prinses Amalia

CM_

Re: Twintig bedelbrieven voor 'prinsessenpony' Amalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 10:00

pfoeh wat eenverhaal

ze heeft gelijk wat betrefd de verzorging, maar wat een onzin dat die pony wedstrijden moet gaan lopen??

ik vond het zowiezo al een vreemde en slijmerige actie om de pony aan het koninklijk huis aan te bieden...

sja en dat je dan mensen krijgt die komen bedelen is eigen schuld..

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 10:03

Haha die pony is aardig in een hokje geduwd. Het is een wedstrijdpony, dus moet het (arme) dier wedstrijden lopen. Dat is inderdaad onzin..

Hoop dat deze mensen zich niet over laten halen door al die zielige brieven, want: als de schrijvers van die brieven voldoende geld hebben om een paard te verzorgen, dan hadden ze er hoogstwaarschijnlijk allang 1 gehad.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 10:05

crossmonster schreef:
pfoeh wat eenverhaal

ze heeft gelijk wat betrefd de verzorging, maar wat een onzin dat die pony wedstrijden moet gaan lopen??

ik vond het zowiezo al een vreemde en slijmerige actie om de pony aan het koninklijk huis aan te bieden...

sja en dat je dan mensen krijgt die komen bedelen is eigen schuld..

Mee eens!
Hoezo kan een wedstrijdpony niet door een (ziek) bedelaartje verzorgd worden?
Amalia is ook pas 4, hoe wou zij wedstrijden gaan rijden dan? Verward
Dat mag zij nog lang niet!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 10:07

dat ze niet zomaar afgeven kan ik inkomen. Veel mensne weten niet wat er allemaal bij komt kijken
en sinds wanneer moeten " wedstrijd" pony`s persee wedstrijden lopen?
bestaat dat wel, een wedstrijdpony? nieuw ras of zo Verward

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 10:07

Waarom de pony aan een prinses schenken die nog nooit op een paard heeft gezeten, terwijl ze persé willen dat de pony wedstrijden gaat lopen Verward
Wat willen ze er nou mee?

Je hebt inderdaad een stal, weiland/paddock en bak nodig om een pony een goed leven te geven en te kunnen rijden, maar ze doen nou net alsof iedereen dat thuis maar moet hebben.

Ik snap wel dat ze niet op bedelbrieven ingaan, maar hun verhaal rammelt een beetje.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 10:10

Pletje123 schreef:
Haha die pony is aardig in een hokje geduwd. Het is een wedstrijdpony, dus moet het (arme) dier wedstrijden lopen. Dat is inderdaad onzin..

Hoop dat deze mensen zich niet over laten halen door al die zielige brieven, want:als de schrijvers van die brieven voldoende geld hebben om een paard te verzorgen, dan hadden ze er hoogstwaarschijnlijk allang 1 gehad.

Helemaal mee eens!

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 10:14

Leuke reclame voor je stal als het koniklijk huis één van je fokproducten op stal heeft staan. Staat toch leuk op de website: "PRINSES AMALIA'S EERSTE PONY IS DOOR ONS GEFOKT"!!
Zo zielig zijn sommige mensen nu eenmaal; het gaat niet om de prinses of de pony, het gaat alleen maar om hun eigen IK....

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 10:16

whaha wat een rare mensen heb je er toch ook bij...die mensen die die pony aangeboden hebben zijn ook niet wijs hoor...
Hele kromme redenering, het kind is 4, laat staan dat die wedstrijden rijd met dit nieuwe ras "wedstrijdpony" en die bedelbrieven: pfffff weer van die mensen die ook nog steeds geloven dat Sinterklaas bestaat!
Kom op zeg: als je persee een pony wilt, moet je hem ook zelf kunnen kopen.....Waarschijnlijk weer van die onbenullen die de "wedstrijdpony" in de achtertuin willen stallen en broodjes kaas willen voeren ofzo.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 10:16

Yvonnelind: helemaal mee eens...

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 10:24

ik vind dit echt belachelijk een pony aan een kind van 4 geven en dan al die bedelbrieven ..... mensen moetten zelf maar gaan werken en sparen ........ hebben we immers allemaal moetten doen ...

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 10:29

Ik denk niet eens dat ze hoeven te sparen hoor Haha! Haha!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 10:32

Ik kan heel goed begrijpen dat mensen wel een pony kado doen aan Amalia, maar niet aan willekeurige mensen die een bedelbrief schrijven.

Wat maakt dat nou uit dat Amalia pas 4 is en geen wedstrijden kan rijden Verward. Als je pony daar staat dan weet je zeker dat hij goed verzorgd wordt en in kundige handen terecht komt. Dat is nog maar de vraag bij een van die mensen die nu denken zo een gratis pony te kunnen krijgen.

Geef die mensen groot gelijk hoor, gewoon op zoek gaan naar een leuk nieuw baasje.

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 10:35

crossmonster schreef:
pfoeh wat eenverhaal

precies mijn gedachte... waarom bieden ze het dan wel aan aan een kind van 4? alsof die wedstrijden gaat rijden Rolleyes

maar vind het van die bedelmensen dan ook wel errug zielig hoor.... zo van: hoi, gratis pony!! ik vind het verschrikkelijk.. vooral omdat ik er ook 1 in de familie heb zitten die ook zo aan een paard wil komen... moe word je ervan....

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 10:44

Apple schreef:
Ik kan heel goed begrijpen dat mensen wel een pony kado doen aan Amalia, maar niet aan willekeurige mensen die een bedelbrief schrijven.

Wat maakt dat nou uit dat Amalia pas 4 is en geen wedstrijden kan rijden Verward. Als je pony daar staat dan weet je zeker dat hij goed verzorgd wordt en in kundige handen terecht komt. Dat is nog maar de vraag bij een van die mensen die nu denken zo een gratis pony te kunnen krijgen.

Geef die mensen groot gelijk hoor, gewoon op zoek gaan naar een leuk nieuw baasje.

omdat ze niet aan anderen willen aanbieden, omdat het een wedstrijd pony is, en die kinderen kunnen dat niet
alsof Amalia dat wel al kan

dat ze niet zomaar afgeven aan mensen kan ik me goed indenken, maar vind ook erg raar cadeau om aan prinses Amalia cadeau te doen

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 10:45

Een pony aanbieden aan wie dan ook vind ik een beetje raar Verward Pony aan Amalia geven...denk iet dat dat alleen is omdat ie dan een goed tehuis zou krijgen Scheve mond Dat je dan bedelbrieven krijgt vind ik wel heel erg eigen schuld.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 10:50

Yvonnelind schreef:
Leuke reclame voor je stal als het koniklijk huis één van je fokproducten op stal heeft staan. Staat toch leuk op de website: "PRINSES AMALIA'S EERSTE PONY IS DOOR ONS GEFOKT"!!
Zo zielig zijn sommige mensen nu eenmaal; het gaat niet om de prinses of de pony, het gaat alleen maar om hun eigen IK....

Heb ook zo mijn vermoedens dat het gewoon hierom draait.

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 10:55

Mistic schreef:
Je hebt inderdaad een stal, weiland/paddock en bak nodig om een pony een goed leven te geven en te kunnen rijden, maar ze doen nou net alsof iedereen dat thuis maar moet hebben.

sorry.. vind dit een beeeeeetje onzin... idd, een stal en weiland, dat is noodzakelijk, maar een bak? kom op... rijden kan overal (bijna overal, okay) maar durf niet te beweren dat mijn paard geen goed leven heeft omdat ik geen bak tot mn beschikking heb Knipoog

superwoman schreef:
Pletje123 schreef:

Hoop dat deze mensen zich niet over laten halen door al die zielige brieven, want:als de schrijvers van die brieven voldoende geld hebben om een paard te verzorgen, dan hadden ze er hoogstwaarschijnlijk allang 1 gehad.

Helemaal mee eens!

en dit is ook de meeeeeest klinkklare onzin die je kunt bedenken.
juist de beginaanschaf is reteduur. Verzorging hoeft niet veel te kosten, stalling ook niet als je de juiste connecties hebt. Een paard is alleen duur als hij ellenlange dierenartsrekeningen veroozaakt of op 1 of andere topstal(flutmanege) staat.

petraaken schreef:
Yvonnelind schreef:

Heb ook zo mijn vermoedens dat het gewoon hierom draait.

vrees ook dat het hierom draait.... mooi dat WimLex en Maxima hier geen zin in hebben. Denk dat als zij (als paardenlievende familie) zelf een geschikte pony voor hun dochter uitzoeken tegen de tijd dat het kind daar zin en behoefte aan heeft.

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 10:58

Jonge jonge zeg. Als die mensen bedelen om een pony en blijkbaar het geld niet hebben om er zelf 1 te kopen, hoe willen ze zo'n beest in gods naam onderhouden?

En als er wedstrijden mee gereden moeten worden, hoe had Amalia dat moeten doen ROFL Ze is pas 4!

NaSan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 11:01

Wat een verhaal. Ik kan me de bedelbrieven wel voorstellen. Mensen zijn begaan met de pony en weten niet waar hij nu terecht gaat komen, dus als ze die een goed plekje kunnen bieden waarom dan geen brief schrijven. Dat de pony wedstrijden moet lopen vind ik onzin. Je kan toch ook veel plezier hebben zonder wedstrijden te rijden? Dat plezier vind ik het belangrijkste voor pony en ruiter!

Pensionnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 11:01

Vroeger was het heel normaal paarden te schenken aan royalties. In het midden oosten gebeurd het nog steeds veelvuldig. Wat ik van de reactie van het koningshuis moet denken weet ik niet.
Ik vind het nog al dubbel. Aan de ene kant denk ik waarom zo'n gebaar niet aannemen? Het zijn je "onderdanen" die een geschenk aanbieden. Is het niet behoorlijk bot dit af te slaan?

Aan de andere kant is er de vraag wat willen de schenkers hiermee bereiken? Is het idd een leuk gebaar of een mediatruukje? Al met al een hoop ophef. Raar want ons koningshuis heeft meerdere geschonken paarden op stal staan. Al zijn dat naar alle waarschijnlijkheid officiele staatsgeschenken geweest.

Keren zij zich tegen de opgedrongen media aandacht? Willen ze gewoon de pony niet? Of is de schenker van dusdanige onbelangrijke komaf, dat nee zeggen in dit geval is geoorloofd?

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 11:12

hmmm, denk dat het koninklijk huis zoiets heeft van: wat moet onze dochter op deze leeftijd met een pony?

daarbij... ik denk dat de andere geschonken paarden idd meer officieel zijn geweest, en niet van 1 familie, maar idd als stad of vereniging of iets dergelijks aangeboden.

dat ze het afslaan komt misschien bot over.. maar wat ik altijd heb met dieren als kadoo schenken; denk even in wat die mensen ervoor moeten doen, ze moeten er idd goed voor zorgen, als die mensen al een beest wilden, zouden ze het dan niet zelf aangeschaft hebben? zeker als ze dat makkelijk kunnen. Waarschijnlijk hebben ze er helemaal geen behoefte aan en dan splits jij ze met een ongewild dier in de maag! waar het misschien heeeeelemaal niet mee klikt! Als je een dier wilt, zelf uitzoeken, want jij moet ermee leven.
Leuk zo'n kadoo, bij mij mogen ze ook aankomen, maar denk je wel ff in dat het om een levend wezen gaat en niet iets wat je op de schouw kunt zetten.

Carmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 11:24

wat een toeval, ik woon ook in hhw Haha!
Maarre, idd een goed tehuis moet het allerbelangerijkste zijn. Maar ik snap het wel (een klein beetje) dat als het koninklijkhuis een goed tehuis is dat je hem/haar dan daaraan (kado) wilt geven/verkopen..

JSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 11:29

getver stelletje slijmbalen!!

als amalia een paardje wil had ze er denk al lang 1 gehad of alex en max hanteren mischien wel een soort van anti verwen opvoeding dan kan ik dat goed begrijpen!

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 11:36

belachelijk van die mensen dat ze een pony willen schenken aan amalia, en ook raar dat ze nu zeggen dat de pony de wedstrijdsport in moet. maarrr...

waarom is het zielig dat ze dit willen doen? het zou voor hun zeker goede reklame geweest zijn, maar wat denken jullie dat sponsoren doen? precies hetzelfde!! zij betalen dingen en dieren zodat zij goede reklame hebben.

deze mensen willen graag dat hun fokproduct bekend wordt, bij amalia was hij dat door deze actie geworden, bij onbekenden zal het gewoon via de sport moeten.

enige zielige vind ik dat mensen gewon brieven gaan schrijven en in feite gewoon schooien om een pony. zoals al eerder genoemd..als ze het geld hadden was er al een pony geweets, zo niet..onderhoud id duurder!