Theo Hanzon en Spargo trainen door

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Theo Hanzon en Spargo trainen door

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-07 10:07

http://www.anky.nl/index.asp?page=nieuw ... 98&lang=nl
anky.nl

De 26-jarige Theo Hanzon traint sinds maart 2005 bij Anky. Theo’s paradepaard van dit moment is Farm Frites Spargo, een afstammeling van IPS Krack C. Spargo, die in 2008 negen wordt, heeft heel succesvol op Lichte Tour niveau gelopen en wordt nu verder getraind richting Intermediaire II en Zware Tour.

Theo: "Spargo is goed in vorm. Thuis ben ik hard door aan het oefenen met de Zware Tour-oefeningen als passage, piaffe en wissels om de pas. Vooral voor piaffe heeft hij erg veel talent en de ook de passage gaat hem gemakkelijk af. Ik geef hem gewoon even de tijd om hier wat sterker in te worden. Ook de specifieke galopoefeningen als wissels om de pas en de zig-zag appuyementen worden steeds gemakkelijker. Inmiddels kan ik op de diagonaal al 11 wissels om de pas rijden en met de appuyementen worden we allebei steeds handiger. Ik heb er bewust voor gekozen om geen Lichte Tour-wedstrijden met hem te rijden, om hem niet in de war te maken. Thuis rijd ik op mijn gemak lekker door en als hij er klaar voor is, zal ik Intermediair II of Future Test met hem gaan rijden. Tot die tijd blijf ik thuis en ga ik naar les bij Anky."