Een vrouw uit Surrey, Engeland is niet komen opdagen tijdens een rechtzaak, nadat zij werd beschuldigd van het onnodig laten lijden van 3 pony's. De vrouw mag voor tenminste 10 jaar geen paarden meer houden.
De vrouw kreeg een ban voor 10 jaar, en moet daarnaast nog 80 uur onbetaald werk verrichten, en binnen 14 dagen een bedrag van 2000 pond aan de RSPCA betalen. De jury tijdens de rechtzitting, gebruikte maar liefst 3 keer het woord "Misselijkmakend" toen er werd omschreven in wat voor omgeving de dieren werden gehouden.
Alle 3 de pony's zijn in beslag genomen, en hun herstel is wonderbaarlijk te noemen. Wanneer de dieren er aan toe zijn, zullen zij worden herplaatst.
Klik hier om te zien hoe 1 van de pony's is opgeknapt.
Persoonlijk vind de strafeis laag, ze had wat mij betreft wel een hogere straf mogen hebben. Paardje is gelukkig goed opgeknapt, een wereld van verschil
goed dat er hard gestraft wordt voor verwaarlozing.
maar als ik eerlijk ben vind ik de pony op de eerste foto niet zo heel vreslijk er uit zien hoor. wel vies en dikke vacht. maar de hoeven zien er netjes uit, dat is vaak een van de eerste dingen die opvallen.
dat dacht ik ook juval, zie geen echte verwaarlozing. Naar mijns inziens kan een paard dat gweoon 24/7 buiten staat er ook zo uitzien. Hoefjes zien er goed uit en volgens mij is hij ook niet echt overdreven mager (ga er vanuit dat die twee foto's op dezelfde dag zijn gemaakt, na scheren ed.)