Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Marigold schreef:wat is er toch zo moeilijk aan het doden van een paard of om het even welk ander dier, door een pin?
zodat het zeker weten in 1 klap weg is?
het is me nog steeds een raadsel wat er in Italië precies gebeurd, maar van Amerika heb ik wel filmpjes gezien, lukraak schieten en de paarden verdoofd of niet verwerken, vreselijk!
écht vreselijk
maar hoe bestaat het dat zoiets gehandhaafd blijft??
polly2 schreef:Marigold schreef:wat is er toch zo moeilijk aan het doden van een paard of om het even welk ander dier, door een pin?
het is me nog steeds een raadsel wat er in Italië precies gebeurd, maar van Amerika heb ik wel filmpjes gezien, lukraak schieten en de paarden verdoofd of niet verwerken, vreselijk!
écht vreselijk
Ja...dat begrijp ik ook niet.
Maar wat ik nog minder begrijp is dat de mensen die hier tegen op staan, over het algmeen het steeds alleen maar over de paarden hebben. Ik vind het voor kippen, koeien en varkens evenzo verschrikkelijk als er geen correcte transporten en slachtmethodes worden toegpast. Waarom toch dat onderscheid?
Marigold schreef:wat is er toch zo moeilijk aan het doden van een paard of om het even welk ander dier, door een pin?
polly2 schreef:Marigold schreef:wat is er toch zo moeilijk aan het doden van een paard of om het even welk ander dier, door een pin?
écht vreselijk
Ja...dat begrijp ik ook niet.
Maar wat ik nog minder begrijp is dat de mensen die hier tegen op staan, over het algmeen het steeds alleen maar over de paarden hebben. Ik vind het voor kippen, koeien en varkens evenzo verschrikkelijk als er geen correcte transporten en slachtmethodes worden toegpast. Waarom toch dat onderscheid?
Sigrid72 schreef:Dan mogen de Amerikanen ook eens gaan nadenken wat ze gaan doen met alle amerikaanse paarden die nu duizende kilometers in erbarmelijke toestanden naar Mexico vervoert worden om daar op barbaarse wijze te worden afgeslacht (afgemaakt is nog een te mooi woord). Daar mag hun neus wel bloeden ? Amerika verplaatst het probleem. Er mag dan wel niet meer in hun land geslacht worden, er blijven tienduizenden amerikaanse paarden vervoerd worden naar het buitenland, om dan maar dààr geslacht te worden. Hypocriet. Er bestaat een hele grote slachtpaardenbusiness in Amerika, die nu gewoon al die paarden naar het buitenland vervoeren. Ofwel verbied je het vervoer van slachtpaardenpaarden over de grens (maar dat wil men niet want dan zit men met een immens paardenoverschot waar men niet vanaf kan en een hele industrie die instort) ofwel richt je zo diervriendelijk mogelijke slachterijen op.
Amerika koos voor geen van beide. Voor het amerikaanse publiek lijkt het nu of het probleem is opgelost. In mijn ogen is het enkel maar verslechterd voor die paarden die sowiso voor de slacht bestemd waren.
De "feedlots" blijven bestaan, zowat dagelijks lees je op de Amerikaanse paardenfora noodoproepen van mensen die weet hebben van tientallen paarden die opgekocht werden door slagers, en die paarden alsnog willen redden, voor ze de laatste dagen van hun al erbarmelijke leven ook nog eens de lijdensweg moeten ondergaan van duizenden kilomters transport naar Mexico.
Het probleem zit 'm dus niet enkel in die slagerijen, maar ook in het massale overaanbod aan paarden. Een oplossing op lange termijn ? Mensen zouden minder paarden moeten gaan fokken, zodat er ook geen overaanbod meer is.
Ninx schreef:Maar dat is inmiddels achterhaald. Het is onnodig, ongezond en ouderwets wanneer je avond na avond supermarktvlees ik je mik zit te douwen!
moniquelucky schreef:Ninx schreef:Maar dat is inmiddels achterhaald. Het is onnodig, ongezond en ouderwets wanneer je avond na avond supermarktvlees ik je mik zit te douwen!
Helemaal mee eens, ik vind het erg voor alle dieren.
griebels schreef:Slachten is niets mis mee, mits het op een waardige manier gebeurd...
En dat geldt niet alleen voor mexico, maar ook voor ons eigen land en elk ander land!
Ninx schreef:Helemaal mee eens!!! En ik snap niet hoe mensen zo wreed kunnen zijn om die paarden zo lang zonder water of wat dan ook (met wonden enz.) te vervoeren dan heb je toch geen gevoel in je donder!!!!maar de noodzaak van minderen zal toch eens tot mensen door moeten dringen.
Ninx schreef:Maar waar het om dierenrechten, en de behandeling van slachtvee gaat schaam ik me net zo hard om Nederland en zij bewoners.... om te janken.