Fransen starten inzamelingsactie om dressuurpaard te kopen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Fransen starten inzamelingsactie om dressuurpaard te kopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-07 16:21

http://www.galop.be/newsarticle.php?id=4319
galop.be

Amazone Constance Menard is met de hulp van enkele media een inzamelactie gestart om Lianca aan te kopen. Dat is het Nederlandse dressuurpaard waarmee ze dit jaar een aantal Grote Prijzen won.

Voor Lianca is er een fors bod. Menard, die al een kwart van de merrie bezit, heeft tot eind deze week om de rest van het geld, zo'n 150.000 euro in te zamelen. De Francaise is met de hulp van enkele media met een inzamelactie begonnen. In slechts een paar dagen tijd werden al enkele duizenden euro's ingezameld.

Katja

Re: Fransen starten inzamelingsactie om dressuurpaard te kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 16:38

Enkele duizenden euro's is niet veel als je 150.000 nodig hebt. Ben benieuwd of het gaat lukken.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 16:40

Ik vraag me af hoever ze komt? Lijkt me nog een heel eind te gaan.
Overigens vraag ik me af hoe het dan met de eigendomskwestie zit? Als het nou nog een syndicaat ( zo noemen ze dat toch ) is, maar als er allemaal mensen een paar euro bij leggen, lijkt me het vrij lastig. Of wordt het haar eigendom dan (doe mij ook zo'n paard Haha! ).

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 16:43

Jezus wat een flauwekul. Zamel liever geld in voor al die arme mensen in derdewereld landen die soms dagen niet te eten en zelfs niet te drinken hebben en in elkaar zakken waar je bijstaat! Stelletje idioten. Hier kan ik me echt vreselijk kwaad om maken. Verwend nest.. En dan heb je ook nog van die mensen die hier daadwerkelijk geld aan geven.. Rolleyes

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 16:46

Misschien kan ze beter een goede sponsor zoeken.
Ik vind dit een beetje overdreven.
Als ze dat paard echt graag wilt hebben, dan moet ze dat op een normale manier regelen. Niet geld afhandig maken van verschillende mensen.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 16:46

Lekker kort door de bocht Redrumfox. De problemen in de derde wereld zijn niet zomaar met geld op te lossen.
En waarom is iemand gelijk een verwend nest als ze geen afstand van haar paard wil nemen?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-07 16:47

Redrumfox schreef:
Jezus wat een flauwekul. Zamel liever geld in voor al die arme mensen in derdewereld landen die soms dagen niet te eten en zelfs niet te drinken hebben en in elkaar zakken waar je bijstaat! Stelletje idioten. Hier kan ik me echt vreselijk kwaad om maken. Verwend nest.. En dan heb je ook nog van die mensen die hier daadwerkelijk geld aan geven.. Rolleyes

Wat een overtrokken reactie zeg. Nog niet zolang geleden werd er ook geld ingezameld voor een Nederlands paard, en daar hoorde je niemand over Lachen Ik denk niet dat je hierover kunt oordelen.

Wanneer iemand een goed paard heeft, dan is het logisch dat ze het wil houden. Zeker met het oog op de Spelen.

hilden1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 16:50

Redrumfox schreef:

Sorry ik ben soms erg kortaf en kort door de bocht en ben sinds kort ook op mijn vingers getikt door BOKT ja kan gebeuren, maar dit slaat als een lul op een drumstel. Wanneer iemand een goed paard heeft en dit graag wil behouden staat diegene toch vrij om actie te ondernemen. Ennuh die derde wereld dat wordt toch niks is niks en misschien zal het ooit wat worden maar voor nu één bodemloze put.

postbodesiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 16:50

150.000 euro is maar een schijntje vergeleken bij de 5 miljoen van okidoki Knipoog

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 16:53

hilden1971 schreef:
Sorry ik ben soms erg kortaf en kort door de bocht en ben sinds kort ook op mijn vingers getikt door BOKT ja kan gebeuren, maar dit slaat als een lul op een drumstel. Wanneer iemand een goed paard heeft en dit graag wil behouden staat diegene toch vrij om actie te ondernemen. Ennuh die derde wereld dat wordt toch niks is niks en misschien zal het ooit wat worden maar voor nu één bodemloze put.

Tuurlijk staat het haar vrij om actie te ondernemen. Maar imo kan je als je zo goed bent, makkelijk een sponsor vinden die het paard wil kopen zodat zij er nog een tijd op kan rijden.
Zo gaat het hier toch ook?

Als ze geen sponsor(bedrijf) kan vinden (wat me erg onwaarschijnlijk lijkt) en het geld zelf niet hebt om het betreffende paard te kopen dan is dat jammer en moet je je er bij neerleggen.

Ik vind dit ook erg ver gaan om zo aan een paard te moeten komen.

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 17:00

Ik snap niet dat mensen ook daadwerkelijk geld gaan storten op die rekening. Wat staat er tegenover? Haar lolletje?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 17:05

Ik had een stuk minder zure reacties verwacht moet ik zeggen.

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 17:06

Katja, hoe zou jij reageren als ik een inzamelingsactie zou starten om mijn favo paard te kopen?

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 17:12

Kan iemand mij vertellen hoe het precies zit met de eigendomskwestie van de 'grote' dressuurpaarden? Mijn vriend vroeg het laatst aan mij, maar ik wist het hem niet uit te leggen.

Zo weet ik dat Anky haar Salinero (geloof ik? of bonfire?) zelf gekocht heeft, maar van wie zijn dan de andere paarden die ze rijdt?

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 17:19

Krijgt ze gewoon aangeboden van eigenaren lijkt me..

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 17:22

Krack C en Painted Black zijn van Van Uytert toch?

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 17:23

Het zou voor de dressuur in Frankrijk goed zijn als een dergelijke succesvolle combinatie behouden blijft. Het is net zoiets als dat een Lancet opeens naar het buitenland verkocht werd. In dat geval had de ruiter nog andere goede paarden op stal staan, maar dat is niet iedere ruiter gegund!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 17:23

patsur schreef:
Katja, hoe zou jij reageren als ik een inzamelingsactie zou starten om mijn favo paard te kopen?
Als jij dat wil doen zie ik daar geen enkel probleem in.

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 17:26

De ene heeft geld nodig voor een paard, de ander voor een auto en weer iemand anders voor een paard.
So what!!

Laat een ieder doen wat hij wil en alleen maar fijn voor de amazone dat er mensen zijn die geld willen doneren zodat ze op haar paard door kan blijven rijden.

Misschien kan iedereen die vind dat het geld naar de armen moet, de hand in eigen boezem steken, zijn paarden verkopen en dat storten op een of andere girorekening..

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 17:31

Katja schreef:
Lekker kort door de bocht Redrumfox. De problemen in de derde wereld zijn niet zomaar met geld op te lossen.
En waarom is iemand gelijk een verwend nest als ze geen afstand van haar paard wil nemen?

Wat is hier kort door de bocht aan? Het is gewoon mijn mening en ik vind het ronduit belachelijk dat er zoveel geld wordt neergeteld omdat iemand een paard moet hebben. Er zijn zóveel mensen die eten moeten hebben en waarbij hun leven aan een splinterdun draadje hangt, wat is dan belangrijker?
Het is wel degelijk met geld op te lossen: als de schulden van die landen zijn afgelost krijgen ze ruimte voor economische groei wat ten goede komt van de bevolking. En anders zou het voor voorzieningen gebruikt kunnen worden: met 150.000 euro kan je heel wat mensen van een fatsoenlijk leven voorzien.

Verwend was niet het goede woord, egoïstisch wel.

Jullie kunnen mij nu allemaal wel gaan lopen afkatten, maar ik geef gewoon om mijn medemens en ik vind het idioot dat jullie mij daarop afrekenen.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 17:33

Zoals je het nu omschrijft geef je alleen om je arme medemens.

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 17:35

Je begrijpt zelf ook wel dat ik dat niet bedoel. Als ik moet kiezen tussen een meid die een paard wil en al die arme mensen dan is die keuze voor mij gemakkelijk gemaakt.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 17:37

Redrumfox schreef:
Katja schreef:

Wat is hier kort door de bocht aan? Het is gewoon mijn mening en ik vind het ronduit belachelijk dat er zoveel geld wordt neergeteld omdat iemand een paard moet hebben. Er zijn zóveel mensen die eten moeten hebben en waarbij hun leven aan een splinterdun draadje hangt, wat is dan belangrijker?
Het is wel degelijk met geld op te lossen: als de schulden van die landen zijn afgelost krijgen ze ruimte voor economische groei wat ten goede komt van de bevolking. En anders zou het voor voorzieningen gebruikt kunnen worden: met 150.000 euro kan je heel wat mensen van een fatsoenlijk leven voorzien.

Verwend was niet het goede woord, egoïstisch wel.

Jullie kunnen mij nu allemaal wel gaan lopen afkatten, maar ik geef gewoon om mijn medemens en ik vind het idioot dat jullie mij daarop afrekenen.

Het is niet met geld op te lossen, je vergeet even dat deze landen zichzelf ook tegenwerken. We kunnen geld storten tot we een ons wegen, als de regering oorlog blijft voeren heb je daar niets aan. We kunnen geld storten tot we een ons wegen, maar zolang de export verknalt wordt heb je daar niets aan. Gek dat het rijkste werelddeel ook het armste is: nergens zoveel schatten in de grond als in Afrika.

Mentaliteit, dát moet er veranderen, maar dat zie ik nog zo snel niet gebeuren.
Maar goed, dat is een hele andere discussie.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 17:38

Maar omdat jij een andere keuze maakt wil toch niet zeggen dat anderen niet het recht hebben om een andere keuze te maken.

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 17:43

Redrumfox schreef:
Het is wel degelijk met geld op te lossen: als de schulden van die landen zijn afgelost krijgen ze ruimte voor economische groei wat ten goede komt van de bevolking.

Je bedoelt...dan hebben ze weer ruimte om nieuwe leningen af te sluiten bij wapenhandelaren.

In NL is ook vaak genoeg geld bijeen gebracht om goede paarden aan te houden cq aan te kopen.
Zie het "probleem" echt niet.