Jespers en Tikila laten van zich horen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Jespers en Tikila laten van zich horen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-07 14:45

http://www.dehoefslag.nl/news.asp?id=1637
dehoefslag.nl

Met de nodige parcoursmeters en een dosis internationale ervaring in de benen is Mark Jespers op maandag teruggekeerd van de wereldbekerkwalificatiewedstrijd in het Hongaarse Budapest. De trip was uitgelopen op een buitengewoon succesvolle onderneming. In alle belangrijke rubrieken wist de 23-jarige ruiter zich van voren wist te plaatsen.

Met zijn zelf opgeleide elfjarige merrie Tikila (v. Nabab de Rêve) kwam hij op de tweede plaats terecht in de kwalificatie voor de wereldbeker. Tijdens deze wereldbekerwedstrijd, die onderdeel uitmaakt van de Oost-Europese Liga, verpeste een balk in de barrage een topklassering en bleef de ruiter uit Prinsenbeek steken op de zesde plek. In de Grote Prijs bleven alle balken in de lepels en wisten Jespers en Tikila zich tussen twee Hongaarse deelnemers in op de tweede plaats te nestelen. In een bijrubriek was het ook prijs voor Jespers. Hij plaatste zich met tweede paard Pomme-Lady, een dochter van ‘eigen hengst’ Jus de Pomme, op de vijfde stek.

De jonge Jespers kon meer dan tevreden terugblikken: ‘Ik zie dit als mijn beste internationale resultaat ooit. Ik wilde graag ervaring opdoen in een wereldbekerwedstrijd en dat is zeker gelukt.’

Volgens Jespers was het geen concours met de typische Oost-Europese uitstraling. Het geheel werd afgewerkt in een mooie nieuwe hal, waarbij de bouw van de parcoursen in handen was van de Duitse topbouwer Olaf Petersen, die assistentie had van zoon Olaf Petersen junior.