In de steek gelaten paarden gered in Engeland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

In de steek gelaten paarden gered in Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-07 13:40

http://www.horseandhound.co.uk/news/397/168612.html
horseandhound.co.uk

22 paarden zijn afgelopen maandag in beslag genomen, terwijl zij op een weiland liepen vlakbij in Middlesex, Engeland. Tijdens een gezamelijke operatie van de Harrow Council politie, en de Redwings paardenopvang, werden de paarden van het land verwijderd, waar de paardenhandelaren de dieren illegaal hielden.

In November kregen de eigenaren, het echtpaar Nathan en Tina Jordan, al een verbod op het houden van paarden voor 2 jaar, omdat zij een paardenhandel waren begonnen op een landgoed dat niet van hen was.

De meeste paarden werden toen verwijderd, maar 20 paarden bleven achter. Afgelopen maandag werden deze laatste paarden ook weggehaald.

Terwijl de dieren in beslag werden genomen, sprak Veronica Thakker, woordvoerder van de politie; "Het is zeer ongebruikelijk dat we over moeten gaan tot zulke drastische maatregelen, maar we moeten de buurt beschermen tegen deze paarden. De dieren lopen steeds midden op de weg en veroorzaken ongelukken."

"We moeten ook de wettige eigenaren van het land, en de paarden beschermen. De dieren lopen hier illegaal en krijgen helemaal geen verzorging."

Volgens de woordvoerder heeft de actie zeer veel hulp gekregen van de welzijnsgroeperingen, inclusief de RSPCA en de International League for the Protection of Horses (ILPH).

Volgens veearts Nicolas de Brauwere, die ook hoofd is van de Redwings paardenopvang, zullen de paarden naar een veilige plek worden gebracht. Waar ze via de paardenopvang een nieuw huis zullen vinden.

"Er is een mogelijkheid dat we de voormalige eigenaren van de paarden zullen aanklagen, omdat de dieren totaal niet werden verzorgd. Sommige paarden zijn kreupel of zeer mager," aldus de Brauwere.

Girlgamer

Re: In de steek gelaten paarden gered in Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 14:08

Goedzo. Meteen actie! Waarom houd je paarden op land dat niet van jou is en verzorg je de dieren niet. En helemaal te gek voor woorden is dat het land geen afrastering heeft en de dieren op straat lopen Gestoord (nou gebeurd dat in Engeland wel vaker, dat weet ik).
Ik zou echt niet kunnen slapen als ik weet dat mijn paarden gewoon over straat kunnen lopen.
Goed dat dieren zijn afgepakt en een nieuw thuis gaan krijgen.

LiNdA1986

Re: In de steek gelaten paarden gered in Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 22:03

Wat een verhaal zeg!
Gelijk aanpakken die eigenaren.