Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Urielle schreef:Ik zie Gribaldi en Totilas en United al samen in een stalletje staan
of OO Seven, Aachen en Voice
Auky schreef:Urielle schreef:Ik zie Gribaldi en Totilas en United al samen in een stalletje staan
of OO Seven, Aachen en Voice
Zijn dat zulke sociaal gestoorde paarden dan?
Urielle schreef:en dat de eigenaren er nog meer belang aan hechten dat ze heel blijven
Arabesk schreef:alsof groepshuisvesting meer blessures oplevert, dat is echt een vooroordeel dat niet waar is!
zie amazone van deze maand
Arabesk schreef:de situatie die jij schetst komt gewoonweg niet voor omdat dominantie paarden er geen baat bij hebben om de weg te blokkeren. Het levert hen geen voer op. Ze weten dat als ze uit de automaat komen er voorlopig voor hen niets meer uitkomt en dat ze aan de wandel moeten om naar de andere automaat te gaan. Een automaat verstrekt nooit twee keer achter elkaar aan hetzelfde paard.
Dinopino schreef:Ben bij een hit actief stal in duitsland geweest. Daar was een paard die bleef zolang in de voerstand staan en aan de voerbak rammelen tot ie weer aan de beurt kwam. Het werkt volgens mij niet altijd. Een paard wat een zeer been heeft bijvoorbeeld en niet of gedoseerd mag lopen staat dat juist in zo'n aktief stal niet prettig. Hij moet op tijd weg kunnen komen voor de andere paarden. Zodra een van mijn paarden een beetje ziek is beginnen hier gelijk weer de gevechten om de rangorde.