De kleinkinderen van Adri Gordijn domineren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

De kleinkinderen van Adri Gordijn domineren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-07 08:55

http://www.dehoefslag.nl/news.asp?id=1627
dehoefslag.nl

De kleinkinderen van Adri Gordijn, van Stal De IJzeren Man – de dertienjarige Antoinette te Riele uit Weert en de vijftienjarige Sanneke Rothenberger uit het Duitse Bad Homberg – pikten bijna alle prijzen in tijdens het dressuurfestival in Weert. Sanneke ging naar huis met maar liefst vier eerste en twee derde prijzen. Haar nichtje Antoinette wist beslag te leggen op één tweede en twee derde prijzen. Bij de pony’s was de eerste prijs zowel bij de landenproef als de individuele proef voor Sanneke met Konrad 15. Antoinette werd in deze proeven met Danny Boy B derde en tweede. Daarnaast werd zij bij ook nog derde bij de Imperial Riding Cup.

Vooral bij de landenproef hadden de nichtjes een zeer ruime voorsprong op de rest van het deelnemersveld. Sanneke haalde ook nog twee eerste prijzen en twee derde prijzen bij de paarden in de CHIO Cup en Individuele proef bij de Junioren. Ook in deze proeven had zij met de paarden Paso Doble en Wembly steeds een ruime voorsprong op haar naaste concurrenten.

De trotse opa Gordijn: ‘Ik volg de verrichtingen van mijn kleinkinderen op de voet. Het is prachtig om te zien dat ook zij de paardensport net zo mooi vinden en goed oppakken als mijn dochters dat deden. Het is te gemakkelijk om te zeggen dat het wel losloopt omdat zij goede pony’s en paarden ter beschikking hebben. Zij zullen toch zelf de mentaliteit en de instelling moeten hebben om op dit niveau goed te kunnen presteren.’

Leonora

Re: De kleinkinderen van Adri Gordijn domineren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 11:18

Leuk hoor zo'n trotse opa en inderdaad knap van die meisjes, maar hij geeft zelf al meteen aan dat ze goede pony's en paarden hebben. Het is voor deze dames in ieder geval wel makkelijker dan voor mijn buurmeisje met haar lastige huis-tuin- en keuken-pony!

welshje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 11:31

het is wel makkelijker maar ook moeten de dames wel enige aanleg hebben voor het rijden. In ieder geval leuk voor ze.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 11:47

Het maakt toch echt wel verschil of je op deze superbeesten rijdt of op een gewone goede.
Ben altijd benieuwd of ze het op een gewone ook zo goed kunnen of dat het dan toch vies tegenvalt.

Verder is ze het succes gegund.

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 11:51

Je wilt niet weten hoe hard die kinders moeten werken en hoe gediciplineerd ze zijn. Mijn lol zou er zo snel vanaf zijn, niks voor mij! Tuurlijk is het leuk om op die goede beesten te rijden, absoluut!

SHALALA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 12:36

Leuk om zo weer wat te horen van ze .. Sanneke heeft super geluk met Paso Doble, maar het is ook een schat van een paard, is van iemand bij ons op stal geweest. Geweldig beestje vond ik dat altijd Haha!

Cristina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 13:08

Leuk he als je van Opa een EK goud (winnaar) pony hengst krijgt van 2 ton om te leren rijden. Paps en Mams geven je dagelijks les in de meest luxe accomodatie. En toch rij je niet mee in de Weert? Leuk bdoelt hoor van Opa, maar om nou de hele Duitse top aan pony's op te kopen voor de kleinkinderen om te leren rijden....ik leerde het mijn kinderen op een stokoude Shet in de wei. En toch kwam een van de kids op een eigen fokproduct nog bij de kadertraining terecht. Zo kan het ook. Maar ere wie ere toekomt......ze hebben wel gewonnen!! Haha! Gefeliciteerd kinderen !!

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 13:15

Cristina schreef:
Leuk he als je van Opa een EK goud (winnaar) pony hengst krijgt van 2 ton om te leren rijden. Paps en Mams geven je dagelijks les in de meest luxe accomodatie. En toch rij je niet mee in de Weert? Leuk bdoelt hoor van Opa, maar om nou de hele Duitse top aan pony's op te kopen voor de kleinkinderen om te leren rijden....ik leerde het mijn kinderen op een stokoude Shet in de wei. En toch kwam een van de kids op een eigen fokproduct nog bij de kadertraining terecht. Zo kan het ook. Maar ere wie ere toekomt......ze hebben wel gewonnen!! Haha! Gefeliciteerd kinderen !!

Maar jouw kinderen hebben op die stokoude shet in de wei wel een hoop lol gehad met spelletjes en flauwe kul uithalen en die ponyhengst leent zich daar waarschijnlijk echt niet voor en daar kan je ook waarschijnlijk niet veilig mee in de wei rijden. Ik heb ooit eens 2 piepjonge meisjes gezien die op jonge leeftijd ook zwaar aan de dressuur waren met elke dag training van papa, maar verder dan zware dressuur kwamen ze ook echt niet terwijl de rest van het jonge spul vrolijk spelletjes deed en op buitenrit ging.

Naomi_Azzet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 15:07

Oneerlijk blijft het sowieso, omdat nooit iedereen dezelfde kansen heeft om mee te beginnen. Desalniettemin drijft echt talent toch wel boven, denk ik. Wellicht iets sneller als dat talent goede paarden en pony's heeft, dan als dat talent op manegepony's rijdt, maar toch.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 16:35

Als ze er allemaal lol in hebben dan zou ik zeggen: Geniet ervan!

Rascha

Woonplaats: Equi-N-icE, hèt koelprodukt voor paarden en hun benen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 18:59

Volgens mij speur ik toch bij een enkeling iets van jaloezie.. (grapje)
Niet dat dat erg is, hoor...

Het is wel zo dat je ouders die centjes voor die dure paardjes/pony's maar moeten willen investeren, daar gelaten
of ze dat geld wel of niet hebben...
Ik heb het moeten leren op een pony die van de markt kwam, niet de mooiste/talentvolste..
en later kreeg ik er een die geruild was tegen 3 schapen... ook geen toppertje, maar heb er superveel van geleerd..
Je kunt niet zelf beslissen waar jouw wiegje staat..
Vaak is het ook zo dat als je ouders grote naam hebben in de sport, dit vaak met de paplepel mee naar binnengaat..
Als je ouders voetbalfanaat zijn, is er grote kans dat het voetballen je in het bloed zit...
En als je dan ook nog alle steun krijgt om het ver te proberen te schoppen, denk ik dat er gewoon voor die kinderen
een droom waar gemaakt kan worden.. Ookal blijft het toch hard trainen, want zonder training komt de beste sporter
ook nergens...
Ik vind het mooi om te zien dat het bloed soms toch kruipt.............
en gun hen dus alle triomf... gefeliciteerd!!!

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 20:24

Het is mooi om te winnen.
Maar die meiden krijgen echt de mogelijkheden...

Larissa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 20:24

Pardon? deze meiden verdienen dit, zij zijn nog altijd diegene die de pony moeten rijden in de ring dat doet hun opa niet voor ze Knipoog .. Heb Antionette al vaker zijn rijden, en dat meisje rijdt gewoon goed!
Ook zij hebben het moeten leren, net als ieder ander.
& misschien hebben hun het dan makkelijker omdat hun pony meer kan, maar wat dan nog?
De meisjes moeten nog altijd zelf de zin en de mentaliteit hebben om te rijden en die hebben ze zeker!!

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 20:35

Tja ze mogen dan de mentaliteit hebben om goed te rijden enz.. maar feit het blijft dat ze al de middelen hebben om in de top te kunnen presteren Lachen.
Ik heb meer respect voor personen zoals Adelinde dan voor mensen die het gewoon allemaal voorgeschoteld krijgen omdat hun ouders beroemd zijn.
Sorry dit is mijn mening.

En idd ik ben blij voor hun dat ze gewonnen zijn en ik gun het hun wel.

Larissa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 20:38

Dat is juist het probleem van de hele paardensport, met alleen talent kom je er niet Knipoog
(lees: bijna nooit mits veel geluk!) Dus ja, deze meisjes gun ik het ook Lachen

ook andersom trouwens, met alleen een goede pony onder je kont zal het ook niet lukken!

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 20:42

Dat is de paardenwereld ja. Maar met goede paarden, goede lessen, een beetje talent en veel motivatie is het niet moeilijk om er te komen. Ik denkt dat dit bij de meiden het geval is.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 21:17

Ze hebben igg de meest optimale omstandigheden en dat hebben de meeste ruiters echt niet. En je kunt er nu nog weinig van zeggen maar om als seniorenruiter aan de top mee te rijden komt er gelukkig meer mij kijken dan een papa die les kan geven en een opa met een flinke spaarpot. En ik ken genoeg namen die de zaken dito voor elkaar hadden en die als senior van het toneel verdwenen.

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 00:13

daniella74 schreef:
Ze hebben igg de meest optimale omstandigheden en dat hebben de meeste ruiters echt niet. En je kunt er nu nog weinig van zeggen maar om als seniorenruiter aan de top mee te rijden komt er gelukkig meer mij kijken dan een papa die les kan geven en een opa met een flinke spaarpot. En ik ken genoeg namen die de zaken dito voor elkaar hadden en die als senior van het toneel verdwenen.

De mamma misschien? Haha!

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 00:30

Tja we zullen wel zien hoe het met de kleinkindjes van Adri Gordijn gaat lopen over 20 jaar.
@ Daniella74: je had een heel sterk punt, zo had ik het nog niet bekeken.

Cristina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 11:56

Hoe ver zouden de kleinkinderen gekomen zijn met een normale pony. Al deze pony's hebben aan de top gelopen, zo niet ...al op 6 jarige leeftijd EK goud gewonnen. Misschien een kwestie van meeliften Haha! Haha!
Geen een kleinkind heeft een groen pony ooit naar de Z gereden, ze kregen alleen een voorgeprogammeerd automaatje. Zelf de C pony waar ze op begonnen was Z2 (NL kampioen) En zonder hulp en les en naam van de ouders hadden ze geen plekkie in het kader gekregen. Ik ben niet jaloers, mijn eigen dochter reed ooit super bij de pony's, maar op een eigen fokproduct die ieder jaar nog een veulen gaf. Altijd lekker buiten en geen dure lessen, maar wel gratis bondstraining!
Ach het is maar wat je leuk vind.

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 20:16

Cristina schreef:
Hoe ver zouden de kleinkinderen gekomen zijn met een normale pony. Al deze pony's hebben aan de top gelopen, zo niet ...al op 6 jarige leeftijd EK goud gewonnen. Misschien een kwestie van meeliften Haha! Haha!
Geen een kleinkind heeft een groen pony ooit naar de Z gereden, ze kregen alleen een voorgeprogammeerd automaatje. Zelf de C pony waar ze op begonnen was Z2 (NL kampioen) En zonder hulp en les en naam van de ouders hadden ze geen plekkie in het kader gekregen. Ik ben niet jaloers, mijn eigen dochter reed ooit super bij de pony's, maar op een eigen fokproduct die ieder jaar nog een veulen gaf. Altijd lekker buiten en geen dure lessen, maar wel gratis bondstraining!
Ach het is maar wat je leuk vind.

dit klinkt toch een beetje zuur Clown
Iedereen moet doen waar hij of zij zelf blij mee is en als je geld hebt mag daar best gebruik van maken. Geld moet rollen...

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 20:18

Wij klinken niet zuur, wij zijn gewoon kritisch. Op een super-doorgereden paard kan ik het ook.

Larissa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 20:19

Ja natuurlijk een paard is een automaat, en loopt zo even zijn proef zonder dat je ook maar iets eraan hoeft te doen Clown Deze kinderen hebben het zeker veel makkelijker als een ander, maar nou en maak je ergens anders druk over Knipoog

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 20:23

Het heeft nu meer weg van kunstjes instuderen en ze moeten vooral doen wat ze willen doen. Moet nog zien of ze het gaat halen bij de seniorentop als er echt hard gewerkt moet worden en het aankomt op mentale kracht. Want dat moet ik Anky nageven als niet-fan, ze staat er wel elke keer toch maar weer.

Larissa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 20:51

daniella74 schreef:
Het heeft nu meer weg van kunstjes instuderen en ze moeten vooral doen wat ze willen doen. Moet nog zien of ze het gaat halen bij de seniorentop als er echt hard gewerkt moet worden en het aankomt op mentale kracht. Want dat moet ik Anky nageven als niet-fan, ze staat er wel elke keer toch maar weer.

Dat kunstjes instuderen hmm.. kan jij dat zo zien aan een proef, misschien kunnen deze kinderen wel echt rijden later en gaan ze Anky nog voorbij Knipoog
Ik bedoel maar te zeggen: het is makkelijk om het maar te gooien op ''ze hebben geld goede pony naam etc'' maar toch zullen ZIJ het moeten laten zien als combinatie in de proef, en niet onafhankelijk van elkaar..