Politie zoekt ruiter en paard uit Dordrecht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Politie zoekt ruiter en paard uit Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-07 08:31

http://www.blikopnieuws.nl/bericht/64712
blikopnieuws.nl

De politie Zuid-Holland-Zuid wil graag twee mensen bedanken die op 7 december rond 20.55 uur een aanhouding hebben mogelijk gemaakt. Een onbekend gebleven ruiter te paard met fluoriserend hesje en een onbekende fietser met fluoriserend hesje blokkeerden toen de Stevensweg. Daarop achtervolgde een agent een 25-jarige verdachte die er rennend vandoor was gegaan. Paard, fiets en twee mensen bleken voldoende voor de verdachte om zich vast te lopen, waardoor een agent de man kon aanhouden.

Kort voor de aanhouding waren twee agenten naar de man op de Stevensweg toegegaan, omdat hij daar mogelijk overlast veroorzaakte en een minibike zou rijden. De man werd er niet rijdend aangetroffen, maar hij had wel teveel gedronken. Uit de controle van zijn persoonsgegevens bleek dat de man nog bekeuringen van 300 euro of 5 dagen hechtenis had openstaan. Toen de agenten hem dat mededeelde, nam de verdachte de kuierlatten, maar dank zij de twee onbekende hulpvaardige burgers kwam hij niet ver. De politie hoopt dat de ruiter en fietser zich willen melden, zodat ze wat langer bij het bedanken van deze mensen kan stilstaan, dan in de hectiek van 7 december.

Silence

Re: Politie zoekt ruiter en paard uit Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 09:11

Ik vind het wel een nette actie van de politie, dat ze mensen terug zoeken voor een bedankje.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 10:13

positieve ontwikkeling dat een iets wat eigenlijk een normale burger actie zou moeten zijn beloond word met "dank je wel"
ipv een bon (denkt aan tuinder die moet zitten ivm aanhouding dieven in zijn huis en zo nog vele anderen)

GaitMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 10:19

Vind het ook heel netjes dat ze mensen toch zoeken voor een bedankje! Vind het ook knap van de ruiter om zo gereageerd te hebben!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 10:39

nickyu schreef:
positieve ontwikkeling dat een iets wat eigenlijk een normale burger actie zou moeten zijn beloond word met "dank je wel"
ipv een bon (denkt aan tuinder die moet zitten ivm aanhouding dieven in zijn huis en zo nog vele anderen)

Tsja, het verschil daarin is of de manier waarop je helpt legaal is Knipoog Als ik een inbreker in mijn huis tegenkom en hem neerknuppel (fictief, want ik zou eerder gillend wegrennen Clown ) verwacht ik ook geen bedankje van de politie Knipoog

Maar vind het wel een goede zaak dat ze er achteraf nog aandacht aan besteden om die mensen nog eens te bedanken. Best moedig, om iemand zo staande te houden!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 10:44

hij heeft de dieven niks gedaan he .. alleen gezorgd dat ze niet zover weg konden .. zoals een hond die voor een dief staat
deze de uitgang blokkeerd (zonder te bijten)
je bent bijna altijd wel de pineut
behalve als de politie er net achteraan rent en net niet snel genoeg is dan zijn ze blij als ze op een paar minuten zijn
(nog net niet ter plaatse dus ) is 99% strafbaar omdat de dief zielug is ..wel dapper van de personen veel mensen durven zoiets niet meer

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 12:53

Dat weet ik natuurlijk verder niet, ik ken het verhaal niet... Wat ik me wel afvraag is hóe hij ze tegengehouden heeft, als ze echt weg wilden konden ze hem toch gewoon opzij duwen? Als hij ze nergens mee bedreigde en niets deed, daar alleen maar stond... Maar goed, dat is offtopic.

racheltjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 12:58

Heee dat is bij mij, de Stevensweg loop ik dagelijks op en af Lachen
Ik was het alleen niet Lachen
Wel goed van de politie dat ze dat zo willen gaan aanpakken, is toch weer positieve energie!

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 13:26

Vind het erg netjes dat ze er nog even achteraan gaan

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 13:27

Off topic
Citaat:
Als hij nog 45 jaar voor 25.000 per jaar had kunnen werken kom je al op een groot bedrag terwijl 25.000 BRUTO per jaar geen dik salaris is. Dat wat hij krijgt is ok brotu dus gaat ok nog hoop vanaf...
Hoe berekenen ze dat bij een inbreker? De gemiddelde opbrengst voor een kraak per maand Nagelbijten / Gniffelen

Netjes van de politie dat ze nog eens extra willen bedanken.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 14:27

Margreth schreef:
Off topic
Citaat:
Als hij nog 45 jaar voor 25.000 per jaar had kunnen werken kom je al op een groot bedrag terwijl 25.000 BRUTO per jaar geen dik salaris is. Dat wat hij krijgt is ok brotu dus gaat ok nog hoop vanaf...
Hoe berekenen ze dat bij een inbreker? De gemiddelde opbrengst voor een kraak per maand Nagelbijten / Gniffelen

Netjes van de politie dat ze nog eens extra willen bedanken.

huh, waar haal je die quote vandaan?

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 14:38

Citaat:
huh, waar haal je die quote vandaan?
Die stond er eerst nog in en toen ik daarna keek, stond er bij een van de posts alleen nog maar een . als post.
Nu staat die er ook niet meer. Misschien iemand zijn post ge-edit?

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 15:09

denk dat het in een ander topic thuishoorde Knipoog Bericht is niet echt van topepassing op dit topic.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 15:57

Laura24 schreef:
Dat weet ik natuurlijk verder niet, ik ken het verhaal niet... Wat ik me wel afvraag is hóe hij ze tegengehouden heeft, als ze echt weg wilden konden ze hem toch gewoon opzij duwen? Als hij ze nergens mee bedreigde en niets deed, daar alleen maar stond... Maar goed, dat is offtopic.

Hij heeft de ramen van het busje (de vluchtauto van de inbrekers) ingeslagen met een knuppel, zodat ze niet zo makkelijk weg konden rijden.
En daarom is deze beste man die absdoluut dus geen kwaad in zin had opgepakt.

Hij wilde alleen voorkomen dat ze weg konden en heeft niemand lichamelijk pijn gedaan!
Mag je dan tegenwordig helemaal niet meer voor jezelf opkomen?

Als hier een inbreker in huis was en ik had een knuppel weet ik niet wat ik gedaan had, maar de kans dat ik m op z'n kop sloeg was groot en dan vind ik niet dat ik fout zit.
Ik hoef mij niet te laten beroven en wie weet wat z'n een nog meer van plan is!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 16:28

De gevangenis in voor vernieling?? Vermoed dat er dan wel meer achter heeft gezeten, voor alleen vernieling krijg je alleen een boete.

Zou mezelf ook verdedigen, en als je kan aantonen dat het zelfverdediging is scheelt het een hoop. Maar om wie het ook gaat, iemand zijn hersenen inslaan mag evengoed niet... Is maar goed ook, anders zouden een hoop meer mensen dat als excuus gebruiken...

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 17:09

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 17:16

Wat grappig, ik rijd bijna iedere dag over de stevensweg
maar ik was het niet hoor Clown

Wel een stoere actie Cool

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 17:45

thnx voor de link, dat maakt het verhaal voor mij wat duidelijker Knipoog Begreep eigenlijk een beetje uit jouw verhaal dat die man echtv astzat, als in langere tijd, maar het gaat dus om een nachtje... Inderdaad niet netjes en zeer twijfelachtig, maar iéts begrijpelijker... En ja, er zijn vast meerdere voorbeelden, niet alles gaat goed... Waar mensen werken, worden fouten gemaakt he...

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 18:40

Silence schreef:
Ik vind het wel een nette actie van de politie, dat ze mensen terug zoeken voor een bedankje.

inderdaad erg netjes OK dan!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 19:58

Erg netjes Ja
Wie weet betreft het een bokker Tong uitsteken

Voltigeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 22:48

Silence schreef:

Of ze willen de ruiter alsnog een bon geven om één of andere reden en hopen hem op die manier makkelijker te vinden Clown
Sorry, grapje dat ik echt niet kon laten. Nee, lijkt mij wel gepast, maar daarom niet de regel en eerder de uitzondering.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 00:16

Laura24 schreef:
thnx voor de link, dat maakt het verhaal voor mij wat duidelijker Knipoog Begreep eigenlijk een beetje uit jouw verhaal dat die man echtv astzat, als in langere tijd, maar het gaat dus om een nachtje... Inderdaad niet netjes en zeer twijfelachtig, maar iéts begrijpelijker... En ja, er zijn vast meerdere voorbeelden, niet alles gaat goed... Waar mensen werken, worden fouten gemaakt he...

Ja maar die fout is ook niet herstelt, het erge van alles ze zien het NOG niet als fout.
Deze beste man moet namelijk nog voorkomen!!

Vales

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 10:43

Is er al bekend wie de ruiter was?
Ben nou toch wel benieuwd Tong uitsteken
Woon ook in Dordrecht maar had er helemaal niets over gehoord.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 10:51

Haha dat is een toffe actie zeg!