http://www.hoefnet.nl
hoefnet.nl
IJsbrand Chardon is met zijn geleende span Lippizaners met minimaal verschil met Boyd Exell op de tweede plaats geëindigd in de try out Wereldbekerwedstrijd in de Hongaarse hoofdstad Boedapest.
“De sfeer is hier geweldig,” vertelt een enthousiaste Chardon. “Het publiek ging volledig uit z’n dak, helemaal toen de omroeper vertelde dat ik de paarden gisteravond pas voor het eerst had gereden. Het verschil met Boyd was minimaal, we reden allebei foutloos en ik was net 0,4 seconden langzamer.” Beide vierspanrijders sloegen een enorm gat met de nummer drie van vanavond, de Hongaar Zoltan Lázár.
Chardon reed met een span paarden van de Hongaarse vierspanrijder Jozsef Dobrovitz, die twee van de Lipizzaners inzette tijdens de Wereldbekerwedstrijden in Stuttgart en Hannover. “We hebben gisteravond getraind in de piste na afloop van het avondprogramma en ze zijn erg goed te sturen. Ik was heel blij dat ze me een goed span hadden gegeven, dit pleit voor de Hongaren. Ze willen eenvoudigweg niet dat je afgaat.”
Het technische parcours zorgde voor fouten bij een aantal van de elf menners, maar het leverde ook veel spektakel op. Parcoursbouwer Gabor Fintha liet net als in Stockholm vuurwerk afgaan bij de brug.
Morgenavond om 18.00 uur wordt de Wereldbekerwedstrijd verreden. De beste vijf menners kwalificeren zich voor de winning round.
Klik hier voor de uitslagen.