Zaterdagmorgen worden de brandweermedewerkers van Heerenveen gevraagd om te kunnen helpen voor een dier te water. Op de Domela Nieuwenhuisweg is een shetlandpony in het water terecht gekomen. Een voorbijganger die met de hond uit was ontdekte het paardje.
Direct heeft hij de meldkamer gebeld. Twee duikers van Heerenveen gingen het water in en duwden het dier op de walkant. De politie heeft het diertje in de stal gezet van het AOC.
Zoals Belgie dringend nood heeft aan wetten ivm paardjes, beschutting, mishandeling, enz... denk ik dat het tijd is dat Nederland een wet krijgt dat elke weide moet voorzien zijn van een afrastering of afspanning, het is het zoveelste geval van een paardje dat nog maar eens moet gered worden uit de sloot. Hou elke dag mijn hart vast, het loopt meestal goed af, maar ik denk dat de gevallen die een slechte afloop niet vermeld worden. Koop dan iets minder voor jezelf en zet de weide af met afrastreing, zo voorkom je ongelukken. Een tip, wat vraag ik als cadeau voor Kerstmis of Nieuwjaar, palen en lint.
toch wel lief om te zien hoe mensen tochnog met dieren omgaan terwijl je hoort dat veel mensen juist dieren de verschrikkelijste dingen aan doen . het blijft nooit leuk natuurlijk zoiets! maar gelukkig toch dat alles is goed gekomen
Agossie, arm beestje! Gelukkig is 'ie op tijd ontdekt
Rosida_
Geplaatst: 02-09-09 14:09
Dat is de pony van school;) een merrie met papier Vosje.. maar ze was aan het ouwhoeren die andere die er bij staat is tommy een henkst die zit haar altijd op te jagen dus waarschijnlijk door het spelen;)