Geen pony voor prinses Amalia

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Geen pony voor prinses Amalia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-07 10:36

http://www.bndestem.nl/binnenland/22745 ... ce#reactie
bndestem.nl

Prinses Amalia krijgt morgen geen pony voor haar vierde verjaardag. Haar ouders hebben het aanbod van een familie uit Heerhugowaard, die een pony 'over' heeft, vriendelijk afgeslagen. Na het weekeinde gaat de 4-jarige Amalia naar basisschool Bloemcamp in Wassenaar.

De familie reisde voor een tv-programma onaangekondigd met Henny Huisman en de pony naar Villa Eikenhorst. "Dit soort cadeaus kunnen niet worden aangenomen", aldus een woordvoerder van het prinselijk paar.

De familie kwam op het idee om Amalia hun 'werkloze' Welsh pony Clinton te schenken nadat het prinselijk paar had verklaard dat ze hun dochter ook wilden leren paardrijden.

Wat Amalia wel krijgt is het 'geheim van Eikenhorst'. Zie http://www.royalblog.nl

FlairS

Re: Geen pony voor prinses Amalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 10:41

Leuk idee natuurlijk maar heel begrijpelijk dat het koninklijk huis er niet op in gaat.Als ze alles aan zouden nemen wat er aangeboden wordt(knuffels ed worden meestal doorgesluisd naar kindertehuizen of zo)zou het aardig vol worden in Wassenaar Haha! en met een pony wordt dat weggeven aan iemand anders een beetje lastg.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 10:45

Hm, nu ben ik benieuwd wat "het geheim van eikenhorst" is maar ik kan het niet vinden op die site....

Kapi_Dust

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 10:48

weet iemand wat er nu met de pony gebeurt????

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 10:49

Het huis waar ze wonen heet eikenhorst. Ik denk dat er dus niets bijzonders aan is. Ze hebben het alleen een dure naam gegeven.

Ik neem aan dat er gewoon bedoeld wordt dat ze over de verjaardag van Amalia niets openbaar maken.

Ik vind het verstandig dat het het cadeau geweigerd hebben. Ze heeft nog lang genoeg de tijd om paardrijden te leren, ze is immers pas 4.

Ik denk dat de pony gewoon met de eigenaren mee terug gegaan is.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 10:58

Tja, daar is het een geheim voor. Tong uitsteken

Overigens vind ik dat je dieren nooit ongevraagd kado moet doen aan mensen, ook niet als je denkt dat ze er wel plek of tijd voor hebben of als ze "van Oranje" heten.
Als mensen een dier willen hebben, moeten ze er zelf een uitzoeken, alleen de persoon zelf weet wat bij de eigen situatie past.

Beetje makkelijk om een dier wat je zelf niet meer wilt, sorry, zo komt het op me over, te dumpen onder het mom van kado, bij andere mensen.
Als die pony echt zo lief en schattig is, en die gevers echt om hun pony geven, dan zijn er zat manieren te bedenken om het beestje tot zijn dood zelf te houden en aandacht te geven of ze moeten eerlijk zijn en een nieuwe baas zoeken, een nieuwe baas die zelf voor het beestje kiest, en niet voor het blok gezet wordt door het als "kado" te krijgen, terwijl er van te voren niets gevraagd is.

Een dier is geen kado, een dier is een levend wezen, dat levenslange zorg nodig heeft.

Katoo71

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 11:12

Zoolgangster schreef:

Overigens vind ik dat je dieren nooit ongevraagd kado moet doen aan mensen, ook niet als je denkt dat ze er wel plek of tijd voor hebben of als ze "van Oranje" heten.
Als mensen een dier willen hebben, moeten ze er zelf een uitzoeken, alleen de persoon zelf weet wat bij de eigen situatie past.

Beetje makkelijk om een dier wat je zelf niet meer wilt, sorry, zo komt het op me over, te dumpen onder het mom van kado, bij andere mensen.
Als die pony echt zo lief en schattig is, en die gevers echt om hun pony geven, dan zijn er zat manieren te bedenken om het beestje tot zijn dood zelf te houden en aandacht te geven of ze moeten eerlijk zijn en een nieuwe baas zoeken, een nieuwe baas die zelf voor het beestje kiest, en niet voor het blok gezet wordt door het als "kado" te krijgen, terwijl er van te voren niets gevraagd is.

Een dier is geen kado, een dier is een levend wezen, dat levenslange zorg nodig heeft.

dat zeg je juist !

roylinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 11:13

helemaal mee eens wat zoolgangster zegt Lachen

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 11:20

en waarom weer een prinses die wat krijgt?Die hebben echt zelf geld genoeg om iets te kopen.
Geef het aan iemand die veel pech heeft in zijn leven door ziekte of het verlies van familie,dat stel ik veel meer op prijs.....
Zoals wat ik gisteren las(ben haar naam kwijt..)mensen die een meisje van 18 een pony gaven,zij had veel gezondheidsproblemen gehad en was nu aan de betere hand.dat vind ik nou leuk!!!Die meid verdient het gewoon!! maar amalia?
Bergrijp me niet verkeerd hoor ik heb echt niets tegen die kleine meid,zij kan er ook niets aan doen dat daar geboren is.....

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 11:42

Zoolgangster schreef:

Precies! Juist gezegd. Lachen

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 11:54

nou het laatste waar ik bang voor ben is dat de pony in de stallen van het koningshuis slecht verzorgd zou worden.....

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 12:18

Citaat:
De familie reisde voor een tv-programma onaangekondigd met Henny Huisman en de pony naar Villa Eikenhorst

Goh hij doet ook alles om weer in de publiciteit te komen, Henny Huisman moet toch wel weten dat je een dier niet zomaar ongevraagd kado kunt geven!

Mazoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 12:20

Wat oh wat zou ze krijgen voor haar verjaardag! In ieder geval goed dat ze lekker naar de basis school gaat!

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 12:22

Ja een pony weggeven aan mensen die geld genoeg hebben om er een zelf te kopen dat begrijp ik niet.
>Er zijn genoeg kinderen van ouders die het absoluut niet kunnen betalen die graag willen leren paardrijden gun die kinderen het plezier en niet aan een prinsesje die al zo veel geschenken krijgt.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 13:24

Kafue schreef:
Ja een pony weggeven aan mensen die geld genoeg hebben om er een zelf te kopen dat begrijp ik niet.
>Er zijn genoeg kinderen van ouders die het absoluut niet kunnen betalen die graag willen leren paardrijden gun die kinderen het plezier en niet aan een prinsesje die al zo veel geschenken krijgt.

Kafue; ik begrijp je punt, maar aan de andere kant; als je geen pony kunt aanschaffen (financieel), dan denk ik dat je ook niet in staat bent om hem te onderhouden...

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 13:26

avaluna schreef:
Kafue schreef:

Kafue; ik begrijp je punt, maar aan de andere kant; als je geen pony kunt aanschaffen (financieel), dan denk ik dat je ook niet in staat bent om hem te onderhouden...

Ik denk dat ze mischien bedoel pony voor zorgboerderij enzo Lachen die hebben wel geld voor de verzorging maar vaak krap voor de aankoop, minder dan heel rijk prinsessje

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 13:40

Ik vind dat iemand een paard moet krijgen ,of kopen ,als die er ook zelf voor kan zorgen Vork

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 14:03

toch vind ik het slim gezien , moest het aanvaard worden ,
weeet je zekers dat je pony verschrikkelijk goed word verzorgt , en mss krijg je nog contakt met de koninklijke familie

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 15:25

Het is niet de eerste keer dat ze een paard afslaan. Maxima heeft al eens een fries aangeboden gekregen (of voor het huwelijk of een keer voor haar verjaardag) van het friese stamboek.

Ik vind het heel goed dat ze het afgeslagen hebben. Amalia gaat lekker naar de basis school en spelen met andere kinderen.

Ik vond het ook erg leuk om te zien toen Maxima met haar kinderen bij de intocht van sinterklaas was..gewoon tussen de mensen.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 15:52

idd dat meisje is nogveel te jong om te leren rijden..
waren idd leuke fotos in de roddelbladen van maxima en de kids

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 15:59

Ach het gaat toch om het gebaar van die mensen?

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 16:37

Het is inderdaad een mooi gebaar, maar ik vind het voornamelijk goed dat ze het hebben afgeslagen. Het prinsesje is pas 4 en heeft nog lang genoeg om te leren rijden en een pony te krijgen.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 17:50

terecht, ik vind het echt belachelijk dat de kinderen van het ''koningspaar'' alles in de schoot geworpen krijgen!
in mijn ogen zijn ze niet meer en minder dan de ''gewone kinderen'' uit onze maatschappij!

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 18:54

Judje schreef:
Het is inderdaad een mooi gebaar, maar ik vind het voornamelijk goed dat ze het hebben afgeslagen. Het prinsesje is pas 4 en heeft nog lang genoeg om te leren rijden en een pony te krijgen.

Is ze al 4? Dacht dat ze een jaar of 2 zou zijn.. Bloos
Voor de rest ga ik hier in mee..

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 21:51

Dat zo'n pony wordt aangeboden is denk ik nie omdat de eigenaars hem 'over' hebben, maar ter promotie van het ras, of om als fokker eens in de schijnwerpers te komen te staan. Zelfde verhaal is de fries die door het stamboek werd aangeboden Knipoog
Om dat onaangekondigt te doen is niet slim, zekers niet als je dat ook nog eens op tv wilt hebben Clown