Vrouw gewond door paard van Sint

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Vrouw gewond door paard van Sint

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-07 09:37

http://www.ad.nl/utrecht/article1875143.ece
ad.nl

Een van de paarden van Sinterklaas veroorzaakte vanochtend bij de school De Ridderhof Leidsche Rijnwijk Terwijde onrust bij de omstanders van het bezoek.

De vrouw met de voetwond is laconiek over het gebeurde. ,,Waar dieren zijn kan zoiets gebeuren,’’ zegt Mariette de Graaf. Ze gaat zelf veel met paarden om en wilde dan ook het paard kalmeren waar een zwarte piet op zat. Dit paard liep achter het koetsje aan dat door twee paarden werd getrokken en waar sinterklaas in zat. De Graaf liep een wond op aan haar voet en moest zich door de dokter laten behandelen. ,,Gelukkig niets gebroken,’’ zegt ze. Ze zette het paard in de hoek van het schoolplein.

In de school is locatieleider Jelle Weeda bij de ontvangst van sinterklaas. Hij is opgelucht dat er geen kinderen gewond zijn geraakt en dat ze alleen geschrokken zijn door het onrustige paard. Waarom het paard onrustig was, Weeda weet het niet. ,,Het paard is met de eigenaresse terug naar de stal.’’

sandr0

Re: Vrouw gewond door paard van Sint

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 09:55

wat een hoop ongelukken met paard dit jaar. Gelukkig heeft mijn paard gisteren Sinterklaas veilig op school afgeleverd.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 10:05

bij ons kwam sint ook met paard en wagen
zag het al uit de verte, oren en nek er stevig op, dansend kwam hij aan. Gelukkig 2 mensen aan de zijkant die hem beet hielden. maar er stond wel een muur kinders voor het paard. Dus heb ik die samen met een juf met paardenverstand gauw op de stoep gezet. Dus kon het paard rusitg doorlopen toen sint was uitgestapt.

Lijkt wel of het dit jaar gewoon buitensporig mis gaat met sint te paard

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 11:29

Esmeralda schreef:
bij ons kwam sint ook met paard en wagen
zag het al uit de verte, oren en nek er stevig op, dansend kwam hij aan. Gelukkig 2 mensen aan de zijkant die hem beet hielden. maar er stond wel een muur kinders voor het paard. Dus heb ik die samen met een juf met paardenverstand gauw op de stoep gezet. Dus kon het paard rusitg doorlopen toen sint was uitgestapt.

Lijkt wel of het dit jaar gewoon buitensporig mis gaat met sint te paard

Het is zo jammer dat er vaak word gedacht door de organisatoren ( die (soms)alleen weten hoe een paard er uit ziet Haha! ) : ach een paard is wel leuk en maakt t plaatje af zo'n beest zetten we in , schrikt toch niet anders loopt ie niet op straat. Helaas hebben ze vaak geen idee dat zo'n beest ook niet altijd even bomproof is.Het is toch heel wat anders dan de dagelijkse dingen die t gemiddelde paard oet en ziet. De Sint die ik naar school heb gebracht is even bij mij komen proefrijden Haha! . Weten hoe hij op en af moest stappen en dat als hij in zijn gewaad aan komt t best raar kan zijn voor een paard als zo'n grote rode wapperende vlek op m wil stappen. Ik wilde toch even goed doorspreken hoe ik t wilde hebben om ongelukken te voorkomen( voor zover mogelijk want t zit in een klein hoekje natuurlijk). Ook de Pieten hebben nog instructie's gekregen en de school stond ook open voor veiligheid boven alles. De Pieten mochten dus gek doen VOOR mijn paard en niet erachter. Sint mocht zwaaien wat hij wilde als hij maar met 1 hand t zadel vast hield. Ik had ruimte zat bij school om uit te kunnen wijken mocht hij schrikken. De straat was helemaal vrij waar we overheen kwamen en alle ouders hadden een briefje gekregen waarop stond dat ze in de berm moesten staan. We ziujn t plein opgelopen en alle klassen stonden netjes tegen de school aan en de rest van t plein was voor mij en t paard. Dat ging dus helemaal super. Toen Sint veilig en wel geland was ben ik nog een rondje wezen lopen en konden de kinderen aaien. Ook dat ging prima. Alle kids voor zijn neus en geen kinderen ernaast of erachter. Iedereen hield er gewooon rekening mee dat t wel een paard is wat ook kan schrikken.Misschien vinden sommige dit overdreven maar voor mij was t een geruststelling dat ik zo mijn best heb gedaan om veilig de Sint op school af te leveren. Ik wilde niet aansloten in t rijtje ongelukken dit jaar. Mijn knollie daar was ik apetrots op want die heeft echt geen stap verkeerd hgezet en lipe heerlijk relaxed met zijn oortjes erop Sinterklaaspaard te spelen Vork Haha! . Ookal is ie zwart hij is geslaagd als hulppaard van de Sint

kissXbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 13:20

wat erg!

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 14:08

Als je zo het aantal ongelukken met Amerigo zo zie dan roept dat bij mij de vraag op of het uberhaupt nog wel verantwoord is dat Sinterklaas met zijn schimmel aankomt en of dat zo langzaamaan niet verboden moet gaan worden. Lips are sealed

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 16:33

@saqndr0: ik vind het juist helemaal niet overdreven! Alleen maar goed dat je er zo goed over na hebt gedacht.

Tegenwoordig zie je gewoon vaak dat mensen van de natuur af zijn. Inderdaad wordt er vaak onderschat hoe paarden reageren en ook 'paard-onervaren' ouders en kinderen maken het voor alle Amerigo's niet makkelijker...
Misschien zou het verstandig zijn als scholen (en andere organisatoren) er rekening mee houden door extra ruimte vrij te laten voor het paard en ervoor te zorgen dat ze proberen het gross van het publiek te bereiken over de gevaren van een vluchtdier.
Misschien een idee om voor de intocht al met kinderen en ouders een paarden-cursus te volgen, zodat zij weten hoe te handelen en er vooral achter weg te blijven!
Daarnaast: ook de eigenaren van de Amerigo's moeten hun paarden trainen voor dit soort dingen en ze dus niet ineens in een menigte laten eindigen, terwijl ze alleen hun eigen erf gewend zijn.

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 16:41

LDRD schreef:
Als je zo het aantal ongelukken met Amerigo zo zie dan roept dat bij mij de vraag op of het uberhaupt nog wel verantwoord is dat Sinterklaas met zijn schimmel aankomt en of dat zo langzaamaan niet verboden moet gaan worden. Lips are sealed

dan kan je alles wel verbieden wat mis gaat. Mensen moeten gewoon wat beter nadenken en beter voorbereiden. Dan heeft t paard van de Sint maar een keer een ander kleurtje maar is hij wel bomproof Haha!

moshet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 20:16

mischien gata het volgend jaar wel weer heel goed, Knipoog