Oude paardenbotten gevonden in stenen kamer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Oude paardenbotten gevonden in stenen kamer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-07 18:03

http://www.horseandhound.co.uk/news/397/165448.html
horseandhound.co.uk

Archeologen proberen een mysterie te ontrafelen omtrent de ontdekking van zeer oude paardenbotten, die begraven lagen in het Nationale Park van Limekilns, Engeland.

De Ingleborough Archaeology Group ontdekte een grote stapel botten in een kiln gevonden. Een kiln is een soort van oude stenen kamer die nog wel eens in het bos worden gevonden. De botten zijn geheel zeker van paarden geweest. De woordvoerder van de groep, David Johnson, vertelde over deze vondst: "Dit zijn echt niet paarden geweest die hier in zijn gevallen of er in werden gegooid".

"Er zijn al veel dieren en andere items hier in de buurt gevonden. Zelfs in de fundering van gebouwen terwijl er renovatiewerkzaamheden werden uitgevoerd. Maar ik heb nog nooit zoiets als dit gezien. Het lijkt wel een soort van afsluitingsritueel te zijn geweest. Het is buitengewoon uniek."

Volgens de Ingleborough Archaeology Group zijn de botten waarschijnlijk gebruikt tijdens een ritueel om kwade geesten te verjagen. De kilns werden vaak gebruikt voor dit soort rituelen. Soms door sektes. Men denkt dat de kilns in gebruik werden genomen tussen 1620 en 1670.

Elisa2

Re: Oude paardenbotten gevonden in stenen kamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 18:28

Nou krijg ik gelijk de gedachte dat die paarden daar verhongerd zijn...ben benieuwd wat ze er nog meer uit af kunnen leidden.

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 18:38

Erg interessant.

Je bedoelt zeker ontrafelen? Erg jammer dat er altijd zoveel spelfouten op de voorpagina van bokt staan.

Ik ben benieuwd of er geschreven documenten gevonden kunnen worden die wellicht wat meer duidelijkheid geven omtrent de aanwezigheid van deze paardenbotten, bijv. idd een of andere ritueel waarbij paarden gebruikt werden. Interdisciplinair onderzoek van zowel archeologen als historici zou daarbij kunnen helpen. Ja Paardenoffering (als dat het al geweest is) is in elk geval niet nieuws onder de zon.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 18:52

Cayenne vertaalt dit toch allemaal zelf?
Alle lof voor alle energie die zij er allemaal in steekt, een paar taal- of spelfouten kunnen mij in dit geval absoluut niet dwars zitten.

Ontopic; het zal vast niet meevallen te achterhalen wat er allemaal gebeurd is daar, ik vraag me alleen af hoe ze al weten dat die paarden daar er niet gewoon in zijn gevallen of gegooid. Geeft toch het idee dat er misschien nog andere dingen bij zijn gegooid.

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 19:27

Interessant Ja

Otex

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 20:01

_Tamara schreef:
Interessant Ja

mee eens

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 20:10

JoSav schreef:
is in elk geval niet nieuws onder de zon.

als je dan toch wil vitten ; nietS nieuws onder de zon Knipoog

is inderdaad heel interessant, zijn er ook afbeeldingen van te vinden?

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 20:12

Of misschien zijn ze gewoon opgegeten Tong uitsteken was eigenlijk het eerste waar ik aan dacht Tong uitsteken als je hongersnood heerst is het toch niet zo abnormaal dat je alles wat leeft en wat te dicht in de buurt komt opeet Tong uitsteken en dan moet je ook wat doen met de botten

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 20:31

Paljassofie schreef:
JoSav schreef:
is in elk geval niet nieuws onder de zon.

als je dan toch wil vitten ; nietS nieuws onder de zon Knipoog

is inderdaad heel interessant, zijn er ook afbeeldingen van te vinden?

Je hebt helemaal gelijk. Haha! Ik kon toen ik het zelf zag al niet meer editten. Staat natuurlijk stom als ik iets zeg over taalfouten en er zelf 1 maak. Clown (Iedereen weet natuurlijk dat het NIETS hoort te zijn, oeps).
Het wat overigens niet bedoeld om te vitten of Cayenne's werk af te vallen maar een algemene constatering. Het is me namelijk opgevallen dat er de afgelopen weken/maanden erg veel taal- en spelfouten op de voorpagina te zien zijn. Dat vind ik jammer, dat hoeft niet iedereen met me eens te zijn. Het was in elk geval dus niet vervelend bedoeld. Lachen

Enkele foto's staan hier: http://www.24hourmuseum.org.uk/nwh_gfx_en/ART51988.html
Meer foto's zullen ongetwijfeld verschijnen in online archeologie magazines. Ik ben erg benieuwd.