Spielberg scoort op meewerkend karakter

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Spielberg scoort op meewerkend karakter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-07 17:41

http://www.dehoefslag.nl/news.asp?id=1593
dehoefslag.nl

De pas driejarige Spielberg is een van de meest besproken dekhengsten van afgelopen dekseizoen. De zoon van Sunny Boy behaalde vorig jaar in Wesfalen zijn goedkeuring en werd later aangewezen voor het KWPN verrichtingsonderzoek. Opgebrand na een seizoen lang merries bedienen, besloten de eigenaren Nijhof, Reesink en van de Oetelaar de jonge hengst niet te laten deelnemen aan de zeventig dagen najaarstest van het KWPN.

De dertig dagen test in het Duitse Zweibrücken bleek beter in het schema te passen. Spielberg deed wat hij moest doen en behaalde de hoogste score van de dressuurhengsten inclusief een definitieve goedkeuring in Duitsland. De bruine hengst scoorde vooral op zijn interieur (9,25) en de zogenaamde Rittigkeit (8,75). Voor de stap (7,88), draf (7,75) en galop (7,75) waren de cijfers niet meer dan netjes te noemen.

Lysander

Re: Spielberg scoort op meewerkend karakter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 18:02

Op zijn interieur? Zal foutje zijn... Of misschien heeft ie een geweldig darmsysteem Haha!

Quazzle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 18:11

verklaar...

Reneetjuh85

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 18:29

Exterieur zal wel bedoeld worden Tong uitsteken

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 18:42

Als ik het goed begrepen heb wordt met interieur het karakter van de hengst bedoeld...

Quazzle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 18:47

ja dat weet ik, maar waarop baseert Lyasander zich om te zeggen dat het slecht zou zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 18:59

De hengst is superbraaf, liep zijn eerste hengstenshow toen hij net 2 weken onder het zadel was. Dan zit het met het karakter wel goed.
Voor vrijspringen had hij trouwens ook 7.07, ik weet niet waarom de TS het niet nodig vindt dat er bij te vermelden?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 19:57

[***] schreef:
De hengst is superbraaf, liep zijn eerste hengstenshow toen hij net 2 weken onder het zadel was. Dan zit het met het karakter wel goed.
Voor vrijspringen had hij trouwens ook 7.07, ik weet niet waarom de TS het niet nodig vindt dat er bij te vermelden?

Hallo, ze kopieert ook alleen maar wat in het artikel staat. Vork

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 20:07

Ik zei al meteen in het topic over deze hengst dat we nog veel van hem zouden horen. En toen geloofde niemand mij Haha!

sprakeloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 21:08

Girlgamer schreef:
Ik zei al meteen in het topic over deze hengst dat we nog veel van hem zouden horen. En toen geloofde niemand mij Haha!

Nog erg vroeg om nu al te roepen dat je gelijk hebt gekregen. Voorlopig heeft hij een nette verrichting gelopen, maar niet meer dan dat. Realiseer je wel dat hij weinig tot geen concurrentie had in Zweibrucken, en dat deze cijfers voor Duitse begrippen zeker niet opvallend hoog zijn.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 10:26

Dat we nog veel van hem gaan horen lijkt me duidelijk, gezien het enorme aantal merries dat hij gedekt heeft. Haha! Ben benieuwd hoe de veulens worden.

Peperplant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 11:48

Lysander schreef:
Op zijn interieur? Zal foutje zijn... Of misschien heeft ie een geweldig darmsysteem Haha!

Met de hoogste punten bij de dressuurpaarden en een 9,25 voor interieur (daar bedoelen ze mee o.a karakter,werkwilligheid,stalgedrag en algemeen van de 30 dagen)

Meer weten??
Zie dressuurstal de Beukenvallei...

http://beukenvallei.nl/news.php?lang=nl