Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Suzanne F. schreef:Oh wat leuk! Dan kan ik laten onderzoeken of mijn bontje ook een bont veulentje zou geven?
Suzanne F. schreef:Oh wat leuk! Dan kan ik laten onderzoeken of mijn bontje ook een bont veulentje zou geven?
Melis20 schreef:Maar als de ouders beide 2 bonte genen hebben moet je haast wel een bont veulen krijgen.
DubbelDun schreef:@JdR: maar als de bonte van SF wel zelf een homozygote bonte is dan krijgt ze iig wel 100% een bont veulen
liannes schreef:Maar dat zei ze er niet bijer is maar 1 ouder van dit veulen bont
janderegelaa schreef:Ik denk dat deze nieuwe test pas een meerwaarde heeft als ze een hoop van de oude testen overnieuw doen met de nieuwe. Pas dan kun je de toegevoegde waarde bepalen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik met de oude test nog nooit een mistest heb gezien en ook nog nooit van gehoord.
DubbelDun schreef:@SF: in dat geval zou je eens en foto van dit veulen moeten plaatsen. Soms kun je aan bepaalde kenmerken zien of een veulen homozygoot is (clawprints o.a). Ook is het mogelijk dat de moeder een 'slipped Tobiano is'; dus geen vlekken maar bijv alleen één of meer witte voetjes heeft. Ook dit kán een foto tonen.