Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Piaffe schreef:Nog even en ze halen het halthouden uit de proeven, omdat dressuurpaarden nou eenmaal niet altijd even stil staan...

). Misschien dat die springpaarden gewoon minder op springen staan (
).
ja tuurlijk maken ze daar gebruik van.
)
en anders gewoon Salinero ereronde training gaan geven
Ik kom wel joelen/springen wapperen met spandoeken in haar rijbak hoor

(al lijkt me het wel verstandig dan dat iemand anders met hem springt en niet Anky...)
Er werd zelfs nog door Anky een extra ereronde ingezet
Hij stond ook keurig stil tijdens de prijsuitreiking.
Ik vind het alleen maar grappig, springruiters gaan wel in volle galop de bak rond
maar dat is weer wat anders natuurlijk!
deess schreef:en het gezeur altijd over springruiters die alles kunnen en paarden die wel stil staan word ik zoo moe van..het zijn hoog in het bloed staande paarden die dus een beetje gek en een beetje geniaal zijn,
Citaat:"Dressuurpaarden kunnen nou eenmaal niet altijd even stil staan. Dat ligt niet aan de ruiters. Dus wanneer er maatregelen kunnen worden genomen om een herhaling van het incident met Salinero te voorkomen, dan zullen we dat ook zeker supporten".
Meestal zie ik dat paarden die niet meer stilstaan kunnen/willen niet correct getraind zijn. Als de ruiter erop zit moeten ze altijd actie vertonen, de ruiters nemen nooit even de tijd om hun paard even stil te zetten en pakweg gewoon niks meer te doen. 10 seconden, 20 sec. of een minuut blijf gewoon af en toe even staan. Ga eens een dag een half uur alleen maar in stap trainen bijvoorbeeld. Het is heel simpel maar vreselijk effectief.
kunnen ze nog wat van leren.