Politie onderzoekt zwaar verkeersongeval met paard

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Politie onderzoekt zwaar verkeersongeval met paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-07 19:58

http://www.nieuwsbank.nl
nieuwsbank.nl

De politie onderzoekt een verkeersongeval tussen een motorrijder en een paard op de Hogenbos dat vrijdagmorgen omstreeks 06:40 uur heeft plaatsgevonden. De 42-jarige motorrijder uit Swolgen reed over de Hogenbos, rijdende in de richting van Meerlo, toen een loslopend paard plotseling de weg over stak.

De motorrijder kwam in botsing met het paard. Het paard is zwaargewond terug gelopen naar de wei, waar het later door een dierenarts uit zijn lijden is verlost. Hoe het paard uit de wei heeft kunnen ontsnappen is nog niet bekend. De motorrijder heeft aan het ongeval schaafwonden overgehouden.

Lynn_Nikita

Re: Politie onderzoekt zwaar verkeersongeval met paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 19:59

arm paard, zwaargewond teruggelopen naar de wei
wat zal die motorijder geschrokken zijn zeg
nu nog een raadsel hoe paard ontsnappen kon

Plaatje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 20:18

Zoo heftig zeg! Schrikken voor de mottorrijder zeg ... en erg van het paard

Spaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 21:16

Tsjonge dat is schrikken voor de motorrijder. Ben benieuwd waar dat paard vandaan is gekomen.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 21:24

oew dit vind ik wel naar, ik heb hier jarenlang gewoond met mijn ex en we hebben zijn stal gerund samen, dus waarschijnlijk ken ik de eigenaren van het paard Boos!
maar er word bergens een naam genoemd!
maja het is hoe dan ook ontzettend erg! Knipoog

moniquelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 21:26

Arm paard, jeetje, en wat schrikken voor die motorrijder, Meerlo dat is in de buurt jeetje wat erg.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 23:00

zo dan schrik je je ook kapot zeg!
gelukkig heeft de motorrijder niets erstigs, maar wat ontzettend naar voor het paard Scheve mond zwaargewond en dan nog teruggelopen naar de wei ook...

Melis20

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 23:03

oh wat erg zeg van het paard.
dan zie je hem zo in zijn wei staan en dan moet je hem ook nog in laten slapen. wat erg voor die mensen

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 23:17

Ik denk vooral aan de motorrijder. Zíjn materiële en lichamelijke schade, geestelijke en lichamelijke pijn heeft een verantwoordelijke...

Het zal wel weer als kwetstend opgevat worden maar het paard is dood. Dood = dood en daarmee houdt het op, het beest weet van niets meer. Die motorrijder echt wel.
Ik heb 20 jaar geleden mijn schouder uit de kom gehad bij een motorongeval. Dat werd niet eens als ´schrammen´
gerekend, maar ik heb er nóg fysiotherapie voor nodig af en toe.
Als ik hier op Bokt lees hoe er gepiept wordt over van een paard vallen in een zandbak vraag ik me nu echt af waar het inlevend vermogen van ruiters is.
Zodanig tegen een paard aanrijden dat dit afgemaakt moet worden is een flinke klap en dan smakt hij ook nog eens tegen het asfalt. Dat zit hem echt niet in de koude kleren.
De meeste motorrijders zijn ook behoorlijk aan hun motorfiets gehecht en dat is vaak niet ´alleen maar geld´.

Wie is hier nu het slachtoffer???!!

hc

p.s.
als dit een paard zou zijn geweest dat na de val van een ruiter naar huis kachelt en de motorrijder breekt zijn/haar nek is dat dood door schuld.

Tenshi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 00:19

De motorrijder is er met schaafwonden vanaf gekomen, daar komt ie wel weer overheen. Tuurlijk zal het een nare ervaring zijn voor hem, dat zal niemand ontkennen. Maar hoe je het voor elkaar krijgt om materiele schade aan te halen terwijl er een levend wezen zwaargewond is geraakt en hierom is afgemaakt?? Sorry maar de motorrijder is mijns insziens niet meer slachtoffer te noemen dan het paard en zijn eigenaar.

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 00:49

Huertecilla schreef:

De eigenaren van het paard???

Wat een geneuzel zeg! Zoiets is toch erg voor alle partijen? De motorrijder zal dat paard niet met opzet hebben aangereden en heeft nu materiele, fysieke en wellicht emotionele schade. Plus (als het een enigzins invoelend mens is) zal hij zich wel heel naar voelen dat hij een paard heeft doodgereden, wellicht wetend dat de eigenaren erg gehecht waren aan het dier.

Overigens vind ik materiele schade echt niet in verhouding staan tot lichamelijke en emotionele schade. Motor stuk na zo'n ongeval? Who cares? Liever de motor stuk dan een dwarsleasie (of erger) lijkt mij.

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 09:20

Oef arme motorrijder, hoop dat ie er niets blijvends aan over houdt! HC ben het met je eens!
Voor de eigenaren vind ik het ook heel erg!
Laatst bijgewerkt door Sharon_Jims op 01-12-07 09:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 09:24

Voor beide partijen is het vreselijk, als ik bedenk hoe ik me zou voelen als mijn motor of mijn pony in de prak zou liggen zou ik het ook moeilijker hebben met mijn pony.
Maar als je op deze manier een aanrijding krijgt, ik denk dat je je leven aan je voorbij ziet komen als er ineens een paard voor je neus staat..
Ik weet bijna wel zeker dat de motorrijder iig mentale schade heeft, en ja of het nieuws van de schaafwonden klopt en of het daarbij gebleven is moet je ook maar afwachten. op een of andere manier klopt het vaak niet helemaal wat er in kranten staat (weet niet of dit uit de krant komt).
Wat er eerder staat over dat een motor voor vele rijders meer is dan een 'object' kan ik alleen maar beamen. Ik heb me maanden suf gespaart, hij staat er nu eindelijk en reken maar dat ik voorzichtig ben en dat ik zou balen als ik hem op zo'n manier kapot zou rijden!

Ik denk dat in deze de paardeneigenaar en de motorrijder slachtoffer zijn, paard heeft het moeilijk gehad maar is nu dood en merkt dus niks meer.

Beide partijen veel sterkte.

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 09:50

Huertecilla schreef:
Het zal wel weer als kwetstend opgevat worden maar het paard is dood. Dood = dood en daarmee houdt het op, het beest weet van niets meer. Die motorrijder echt wel.
De meeste motorrijders zijn ook behoorlijk aan hun motorfiets gehecht en dat is vaak niet ´alleen maar geld´

Zet zoiets maar op een motorrijdersforum, zul je vast wel heel veel begrip krijgen. Hier op Bokt van mij in elk geval niet. Iedereen die op een motor rijdt weet dat ie onbeschermd is en een flinke smak kan maken bij onvoorziene omstandigheden, en dat dat stuk blik dan kapot is. Als je daar niet mee om kunt gaan ga dan lekker thuis op de bank zitten.

Ik vind het supersneu voor de eigenaren van het paard, wens ze veel sterkte.

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 11:34

Natuurlijk is het sneu voor de eigenaren van het paard, echter zijn zij wel aansprakelijk want zij hadden er voor moeten zorgen dat het paard niet uit zijn weide kon ontsnappen.
De materiele schade wordt wel vergoed maar de emotionele schade niet. Voor beide partijen die blijven achter met vragen en vooral de zin had ik maar...... . Het hek hoger gemaakt stroom op de omheining, niet zo hard gereden, niet met regenachtig weer rijden.

Het is een naar verhaal en in een ongeval zijn altijd beide partijen slachtoffer.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 12:41

@hc:zo kunnen we het ook hebben over de eigenaar van het paard.
net alsof het paard voor hun niks betekend.
als hun per ongeluk het hek hadden open laten staan, hebben ze een enorm schuldgevoel.
was het niet hun schuld, vinden ze dat ook echt vreselijk.
natuurlijk is het erg voor de motor rijder.
daar zal ook iedereen het mee eens zijn.
denk je dat het voor hun geen klap is. ze hebben hem heus niet expres laten ontsnappen.
wie is hier nou slachtoffer? allebei! want denk je dat dat paard het hek open heeft laten staan of wat er ook gebeurt mag zijn.
denk je dat dat paard dacht laat ik even voor die motor gaan staan. tuurlijk is het paard ook slachtoffer.

voor alle partijen verschrikkelijk, wens hun veel sterkte.

Mir_U

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 14:33

He getsie wat vreselijk!! Misschien is het paard wel uit de wei gesprongen, er is bij ons op de manege een paard die dat ook wel eens doet (alleen komt 'ie dan in een andere wei terecht, en gelukkig niet op de weg).

Jonge_Monte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 15:46

Huertecilla schreef:
Ik denk vooral aan de motorrijder. Zíjn materiële en lichamelijke schade, geestelijke en lichamelijke pijn heeft een verantwoordelijke...

Ik heb 20 jaar geleden mijn schouder uit de kom gehad bij een motorongeval. Dat werd niet eens als ´schrammen´
gerekend, maar ik heb er nóg fysiotherapie voor nodig af en toe.
Als ik hier op Bokt lees hoe er gepiept wordt over van een paard vallen in een zandbak vraag ik me nu echt af waar het inlevend vermogen van ruiters is.
Zodanig tegen een paard aanrijden dat dit afgemaakt moet worden is een flinke klap en dan smakt hij ook nog eens tegen het asfalt. Dat zit hem echt niet in de koude kleren.
De meeste motorrijders zijn ook behoorlijk aan hun motorfiets gehecht en dat is vaak niet ´alleen maar geld´.

hc

p.s.
als dit een paard zou zijn geweest dat na de val van een ruiter naar huis kachelt en de motorrijder breekt zijn/haar nek is dat dood door schuld.

Als je van je paard donderd in zoals je noemt een zandbak, en je rug breekt hoe denk je dan dat dit aankomt Bloos
Dat is dan net zo hard als dat je op het asfalt terecht komt hoor. Verward
Dit overkwam ik zelf 12 jaar terug.
Maar ondervind daar ook nog steeds wel de problemen van.
Vind het erg sneu voor de motorrijder, en voor de paardeneigenaren.
Maar tegenwoordig houd het verkeer ook TOTAAL GEEN rekening meer met dieren in het verkeer Verdrietig

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 15:51

Inderdaad houd de gemiddelde motorrijder er geen rekening mee dat er een paard om 6 uur in de ochtend even de weg in zijn eentje oversteekt Lachen Lachen

Ik denk dat de verzekering van de motorrijder alles verhaalt op de eigenaar van het paard.

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 16:11

wat erg voor iedereen , maar de motorrijder heeft geen ernstig letsel

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 16:38

KiWiKo schreef:
Inderdaad houd de gemiddelde motorrijder er geen rekening mee dat er een paard om 6 uur in de ochtend even de weg in zijn eentje oversteekt Lachen Lachen

Ik denk dat de verzekering van de motorrijder alles verhaalt op de eigenaar van het paard.

En als ik motorrijder was zou ik de eigenaar van het paard ook maar eens snel aanspreken voor mijn letselschade Knipoog .

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 16:39

Huertecilla schreef:

de eigenaar zal zijn paard niet express los laten lopen

_Moonwalker_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 17:26

Je zal maar eens een ritje maken s'ochtends Scheve mond
Heel erg voor de eigenaars van het paard natuurlijk, zeker als het dier dan nog ingeslapen moet worden!Maar ik kan me wel inbeelden dat de motorrijder er ook van zal afzien!
Tenslotte is het aan de eigenaars van het paard om ervoor te zorgen dat de weide goed afgesloten is en het paard geen gevaar vormt naar wegverkeer toe!
Ik zou als motorrijder ook wel kwaad zijn!Kan je het hem kwalijk nemen?
Ik kijk ook niet als ik met de brommer rijdt of er mss een paard over kan steken!!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 17:42

meissielief schreef:
Huertecilla schreef:

de eigenaar zal zijn paard niet express los laten lopen

en die motorrijder rijd ook niet expres tegen een paard aan Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 17:44

jeetje dat lijkt me erg als je die motorrijder bent zeg Nagelbijten / Gniffelen
denk dat je die beelden nog lang voor je ziet flitsen.. pfff