Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Huertecilla schreef:Wie is hier nu het slachtoffer???!!
Huertecilla schreef:Het zal wel weer als kwetstend opgevat worden maar het paard is dood. Dood = dood en daarmee houdt het op, het beest weet van niets meer. Die motorrijder echt wel.
De meeste motorrijders zijn ook behoorlijk aan hun motorfiets gehecht en dat is vaak niet ´alleen maar geld´
Huertecilla schreef:Ik denk vooral aan de motorrijder. Zíjn materiële en lichamelijke schade, geestelijke en lichamelijke pijn heeft een verantwoordelijke...
Het zal wel weer als kwetstend opgevat worden maar het paard is dood. Dood = dood en daarmee houdt het op, het beest weet van niets meer. Die motorrijder echt wel.
Ik heb 20 jaar geleden mijn schouder uit de kom gehad bij een motorongeval. Dat werd niet eens als ´schrammen´
gerekend, maar ik heb er nóg fysiotherapie voor nodig af en toe.
Als ik hier op Bokt lees hoe er gepiept wordt over van een paard vallen in een zandbak vraag ik me nu echt af waar het inlevend vermogen van ruiters is.
Zodanig tegen een paard aanrijden dat dit afgemaakt moet worden is een flinke klap en dan smakt hij ook nog eens tegen het asfalt. Dat zit hem echt niet in de koude kleren.
De meeste motorrijders zijn ook behoorlijk aan hun motorfiets gehecht en dat is vaak niet ´alleen maar geld´.
Wie is hier nu het slachtoffer???!!
hc
p.s.
als dit een paard zou zijn geweest dat na de val van een ruiter naar huis kachelt en de motorrijder breekt zijn/haar nek is dat dood door schuld.
KiWiKo schreef:Inderdaad houd de gemiddelde motorrijder er geen rekening mee dat er een paard om 6 uur in de ochtend even de weg in zijn eentje oversteekt![]()
![]()
Ik denk dat de verzekering van de motorrijder alles verhaalt op de eigenaar van het paard.
Huertecilla schreef:Ik denk vooral aan de motorrijder. Zíjn materiële en lichamelijke schade, geestelijke en lichamelijke pijn heeft een verantwoordelijke...
meissielief schreef:Huertecilla schreef:Ik denk vooral aan de motorrijder. Zíjn materiële en lichamelijke schade, geestelijke en lichamelijke pijn heeft een verantwoordelijke...
de eigenaar zal zijn paard niet express los laten lopen