KFPS en WB-stables gaan samenwerking aan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

KFPS en WB-stables gaan samenwerking aan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-07 20:56

http://www.fps-studbook.com/src/content ... 02840&l=NL
fps-studbook.com

De Koninklijke Vereniging “Het Friesch Paarden Stamboek” en WB-stables in Wergea hebben een overeenkomst getekend voor een periode van tien jaar, voor het uitvoeren van de verrichtingsonderzoeken (ABFP-testen) van het KFPS. De ABFP-testen nemen een prominente plaats in, in het fokprogramma van het KFPS, om informatie te vast te leggen over de sportaanleg van het Friese paard.

Nadat eind vorig jaar de overeenkomst met Paarden Centrum Fryslân (PCF) in Drachten werd beëindigd en in 2007 de testen op verschillende locaties in Nederland plaatsvonden, is nu weer een centrale plaats gevonden om de verrichtingsonderzoeken uit te voeren. Bovendien zijn de testen weer terug in Fryslân. Dit past in het KFPS-beleid om de belangrijkste stamboekactiviteiten in Fryslân te laten plaatsvinden. “De faciliteiten die WB-stables biedt voldoen volledig aan eisenpakket dat het KFPS stelt, ten aanzien van de ABFP-testen. Ruime trainingsfaciliteiten, een gescheiden huisvesting en een goede bereikbaarheid, zijn hiervan de belangrijkste”, motiveert KFPS-directeur Ids hellinga de keuze voor WB-stables. “We gaan ervan uit hiermee weer een ‘thuislocatie’ voor het Friese paard gevonden te hebben”.

WB-stables is een trainings- en handelsstal in eigendom van Wilfred Beerse. WB-stables, de voormalige Leeuwarder manege, is sinds kort gehuisvest net ten zuiden van Leeuwarden, nabij Wergea, in een volledig nieuwe manege. Deze manege biedt plaatst aan meer dan 100 pension- en sportpaarden en beschikt ondermeer over een binnenbak van 90 x 25 meter. Naast de ABFP-testen, zullen meer activiteiten rond het Friese paard bij WB-stables georganiseerd gaan worden. Dit geldt voorlopig nog niet voor het centraal verrichtingsonderzoek van de hengsten. Dit zal in ieder geval in 2008 nog in Ermelo plaatsvinden, in het federatiecentrum van de KNHS.

hilden1971

Re: KFPS en WB-stables gaan samenwerking aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 09:44

Wat ik nu zo vreemd vindt is dat de ledenraad het contract niet voor tien jaar wilde aangaan maar eerst voor één jaar op proef. Nu blijkt er in ene een contract te zijn getekend voor tien jaar. Vreemde zaak allemaal, lijkt wel of het bestuur alles doordrukt wat zij willen en dat de mening van de ledenraad(LEDEN) niet meer meetelt.

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 10:14

Heeft de mening van de leden ooit meegeteld dan? Tong uitsteken

hilden1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 17:06

linky schreef:
Heeft de mening van de leden ooit meegeteld dan? Tong uitsteken

Denk het niet. Wel raar dat de ledenraad gekozen is door de leden maar dat maakt niets uit voor de manier van handelen van het bestuur. Hun wil is wet en de fokker staat ook hier in Warga weer langs de rand van de bak in de kou. Alles leuk en wel maar vind het voor het stamboek een aanfluiting om daar in de toekomst meer gerelateerde evenementen gekoppeld aan het Fryske hynder te koppelen. De manege zelf is mooi maar we noemen het niet voor niets een manege, en geen hippisch centrum op paardencentrum.

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 20:42

Waarom is het een aanfluiting voor het stamboek als ik vragen mag? En waarom wordt het niet voor niets een manege genoemd?

hilden1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 13:04

Maysie schreef:
Waarom is het een aanfluiting voor het stamboek als ik vragen mag? En waarom wordt het niet voor niets een manege genoemd?

Een handelsstal en verrichtingsonderzoeken dien je gescheiden te houden van elkaar. Er zijn daar ook een hoop pensioners. Gelet op het gebouw wat totaal open is en geen afscheidng heeft tussen zakelijk en recreatietief zou ik daar als hengstenhouder nooit één paard stallen gezien de verschillen in waardes en risico`s wat dat met zich kan meebrengen. Er is maar een binnenbak welke waarschijnlijk wel in tweeën gedeeld kan worden maar dan nog is er voor de te testen friezen een te groot risico van afleiding door andere geluiden, gelet op de oude situatie in Drachten. Daar de prijzen voor een ABFP test gelijk blijven vind ik de verhoudingen meer dan zoek en ik denk dat de testen nu alleen maar minder zullen worden gezien de beperkingen.

Rl_PrincEsS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 20:36

hilden1971 schreef:
Maysie schreef:

Een handelsstal en verrichtingsonderzoeken dien je gescheiden te houden van elkaar. Er zijn daar ook een hoop pensioners. Gelet op het gebouw wat totaal open is en geen afscheidng heeft tussen zakelijk en recreatietief zou ik daar als hengstenhouder nooit één paard stallen gezien de verschillen in waardes en risico`s wat dat met zich kan meebrengen. Er is maar een binnenbak welke waarschijnlijk wel in tweeën gedeeld kan worden maar dan nog is er voor de te testen friezen een te groot risico van afleiding door andere geluiden, gelet op de oude situatie in Drachten. Daar de prijzen voor een ABFP test gelijk blijven vind ik de verhoudingen meer dan zoek en ik denk dat de testen nu alleen maar minder zullen worden gezien de beperkingen.

Beperkingen? Jij bent vast al heel vaak op de nieuwe locatie geweest denk ik?