25 paarden vonden de dood nadat hun stallen werden verzwolgen in het vuur, net buiten New York.
De eigenaren van Burgundy Hill konden nog net op tijd 11 paarden redden, maar 2 paarden zijn er zeer slecht aan toe. Zij verblijven op dit moment in het paardenziekenhuis aan de Cornell University.
Volgens de woordvoerder van de brandweer, Bill Gagnon, is het onwaarschijnlijk dat de oorzaak van de brand achterhaald kan worden vanwege de enorme schade. Het vuur verwoeste 2 stalgebouwen, en sloopte de helft van nummer 3. Eigenaresse Arlene Kreimeyer denkt zelf dat het is ontstaan door een probleem met de electriciteit.
Kreimeyer was net klaar met de paarden voeren in de 3 stallen, toen zij rook en vlammen uit de middelste stal zag komen.
De stallen waren al meer dan 60 jaar in de familie.
zo wat en drama zeg en ook heel snel gegaan als de eigenaar ook in de stallen liep. Vraag me af hoe je hier overheen moet komen als je paarden onder je ogen verbranden.
De nachtmerrie van iedere paardeneigenaar, lijkt me verschrikkelijk om toe te zien en niet meer te kunnen helpen...
Inderdaad zeg! Maar weer Amerika, ik wil niet zeggen dat het verder nergens gebeurd, maar sowieso heb ik dit jaar dit al 3 x in amerika gehoord en nog nooit hier. Toeval? Of iets anders?
Amerika is natuurlijk ook wel heel wat groter, en de ouderwetse farms die ze daar nog hebben voldoen vaak niet aan de brandveiligheids-eisen die wij hier in nl hebben. maar het is echt verschrikkelijk, ik moet er echt niet aan denken.