Janus Archie verlaat Eventingteam Vlaanderen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Janus Archie verlaat Eventingteam Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-07 11:39

http://www.dehoefslag.nl/news.asp?id=1576
dehoefslag.nl

Janus Archie (25) verlaat het Eventingteam Vlaanderen van Karin Donckers.

Begin dit jaar werd vzw Eventingteam Vlaanderen boven de doopvont gehouden door minister Bert Anciaux, die er 212.500 euro voor uittrok. Het team werd gevormd rond boegbeeld Karin Donckers, geflankeerd door Vincent Martens en Janus Archie, die het na een jaar al voor gezien houdt: ‘Ik werkte voordien als fulltime docent in het BLOSO-sportcentrum van Waregem en nam een jaar loopbaanonderbreking. Ik moest een beslissing nemen en heb inmiddels begrepen dat je van sport niet kunt leven. Ik heb een zeer leerrijk jaar achter de rug. Ook sportief heb ik een grote sprong voorwaarts gemaakt, maar ik ga weer lesgeven in Waregem en rij ’s avonds nog een viertal paarden. Ik had zeker niet de ambitie om rijk te worden, maar als lesgever bij BLOSO heb je meer zekerheid.’

Janus Archie moet even hard werken, al schrikt hem dat niet af: ‘Het verschil is dat ik nu zelf alle beslissingen neem. En ik hou het liever kleinschaliger, er is nog leven na de sport!

Na een jaar onder de vleugels van Karin Donckers heb ik besloten dat ik geen topsportcarrière wil. In dat geval moet je werkelijk alles opgeven en leef je maar voor één doel. Dat is de grote les die ik geleerd heb van Karin.’

Volgend jaar wil hij met zijn paard Boucheron schitteren op het BK. ‘Een podium zal moeilijk worden, maar ik ga ervoor knokken. Van Karin heb ik immers geleerd dat alles mogelijk is.’

X__Trees

Re: Janus Archie verlaat Eventingteam Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 18:11

Janus terug naar Waregem Haha! Altijd graag les gehad van hem Lachen

Mylady_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 18:16

Ik heb ook nog les van hem gekregen!!! En hij deed dat echt super goed. Als hij dus niet graag topsport gaat doen, sta ik volledig achter zijn beslissing.
Ik wens hem nog veel succes in zijn leven en zal duimen voor een goed BK Knipoog
Doei

bibzii

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 12:12

X__Trees schreef:
Janus terug naar Waregem Haha! Altijd graag les gehad van hem Lachen

ik krijg ook graag les van hem, soms als gij wendy moe vervange,,
ie is streng ma echt wel goed en ie eeft nog van die droge humor xP'