Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
FlyingHigh schreef:Eerste auto kan nog remmen voor het overstekende paard, maar diegenen die daar (te dicht???) achter reed, remde niet op tijd.
Huertecilla schreef:FlyingHigh schreef:Eerste auto kan nog remmen voor het overstekende paard, maar diegenen die daar (te dicht???) achter reed, remde niet op tijd.
Je bent niet te gelóven!! Je suggereert dat de botisng het gevolg was van onvoldoende afstand houden?!
Het spijt me maar ík lees het toch echt als een voorbeeld van hoe gevaarlijk het onvoldoende bekwame deel van de ruiterij voor de rest van de wereld is.
´Ineens op hol´![]()
Nâh, dat zal ook wel weer de schuld zijn van een ander. Een wandelaar die geen rekening met paarden hield; had een rode regenhoed op of zo![]()
En vervolgens gaat het paard als een ongeleid projectiel van 500 kilo het verkeer in![]()
hc
Huertecilla schreef:FlyingHigh schreef:Eerste auto kan nog remmen voor het overstekende paard, maar diegenen die daar (te dicht???) achter reed, remde niet op tijd.
Je bent niet te gelóven!! Je suggereert dat de botisng het gevolg was van onvoldoende afstand houden?!
iepsel schreef:IEDEREEN kan een keer van zn paard stuiteren.......zelfs jij HC.....
CherokeeChum schreef:Zelfkennis is iets wat niet iedereen bezit,kennis van paarden ook niet.
Ik kan me ruim voldoende scenario's voorstellen waarin het misging zonder schuld van de ruiter.
Niet alles is te meten.Misschien een leuk onderzoek, wereldvreemdheid in Spanje?,zelfkennis? overschatting van de eigen paardenkennis?
Een ongeluk heet een ongeluk,omdat het gebeurde niet in lijn met de verwachting van de betrokken persoon/personen gebeurt.
Omdat deze of gene geen aanleiding zag tot wat er gebeurde.
Als zelfs een Anky op een demo van haar paard af kan pletteren,wie is dan unberhaupt nog capabel om een buitenrit te maken?Diegene die het geluk heeft dat hem niets overkomt?
Voor het gemak ga ik ervan uit dat diegene die zich op de openbare weg begeven met een paard,weten wat ze doen.
En zelfs dan zit een ongeluk in een klein hoekje om dat de rest van niet paardenminnend NL er niet altijd rekening meehoud dat het een vluchtdier betreft.
Vandaar de campagne,, Weet wat je doet als je een paard ontmoet''.
Het is bizar dat 99,9 procent van de burgerij zover van de natuur afstaat dat een dergelijke campagne nodig is.
Bij de wet is overigens al decennia geregeld dat als je op je voorganger botst je onvoldoende afstand gehouden hebt.
Klimt van zeepkistje....
dierfysio schreef:tsja, dat had ik afgelopen donderdag kunnen zijn: mijn brave paard schrok in het bos, ik viel ernaast, en hij rende in volle galop naarhuis. dwars een hele drukke weg over...
het is gelukkig allemaal goed afgelopen, maar ik ben me er terdege van bewust dat het heeeel erg fout had kunnen gaan.
mijn schuld?
CherokeeChum schreef:Bij de wet is overigens al decennia geregeld dat als je op je voorganger botst je onvoldoende afstand gehouden hebt.
Miryamk schreef:Beste hc STEL iemand in een auto rijdt tegen jouw paard aan, ben jij dan de verantwoordelijke partij? Want zo kom je op mij over, alsof iemand MET paard ALTIJD degene is bij wie de fout ligt?
Huertecilla schreef:CherokeeChum schreef:Bij de wet is overigens al decennia geregeld dat als je op je voorganger botst je onvoldoende afstand gehouden hebt.
Dat is incorrect door onvolledigheid. Bovendien wel érg makkelijk.
Stel dat die jongen zijn gordel niet om had en nu dood zou zijn.
Twee keer ´eigen schuld´? Niets morele aansprakelijkheid van de ruiter die de controle over diens voertuig verliest en wat de oorzaak is?
Wat als jij op een provinciale weg rijdend voor een overstekend paard uitwijkt, de controle verliest en op een boom klapt. Kan jíj dan niet rijden? Joúw fout dat je geen slipkursus gevolgd hebt? joúw fout dat je niet langzamer reedt want er ís daar een bospad?
Ik vind de ruiterij érg makkelijk met diens extra zware verantwoordelijkheid omgaan. Ik vind een ruiterij die hier zo onzorgvuldig mee omgaat niet op de openbare weg horen.
hc
Huertecilla schreef:CherokeeChum schreef:Bij de wet is overigens al decennia geregeld dat als je op je voorganger botst je onvoldoende afstand gehouden hebt.
Dat is incorrect door onvolledigheid
hc