Geen nieuwe aanval virus op manege Kennemergaarde

Moderators: Essie73, Muiz, NadjaNadja, Maureen95, Firelight

aim

Re: Geen nieuwe aanval virus op manege Kennemergaarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 19:12

Echt erg dat het waarscheinlijk ook op een andere is. ik kom vaak met mijn vriendin in die buurt naar paarden. bij een stal waar mijn verzorgpaardje staat en je mag ze niet meer aaien enzo, Maarjá. Sterkte voor iedereen die daar zijn paard heeft staan

kim91

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 22:29

ik hoorde dat er wel verhoging was.. maar dat is er dus ook niet.. hoor net dat het ook door iets anders kon zijn omdat het een oude pony is!

Contigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 08:38

cantlover schreef:
ik hoorde dat er wel verhoging was.. maar dat is er dus ook niet.. hoor net dat het ook door iets anders kon zijn omdat het een oude pony is!

Zo heel erg oud is de pony nog niet hoor en idd er is GEEN verhoging.

Het is ook nog niet bekend of het daadwerkelijk rhino is bloeduitslag komt deze week

Yeahh ben nu helemaal compleet met Zalina, Contigo en Chance
Hehe eindelijk foto,s in profiel nog niet helemaal compleet

BillyJean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 11:17

Op manege Kennemergaarde zijn vandaag voor de derde dag opeenvolgend alle paarden koortsvrij.
Afgelopen vrijdagochtend had, na anderhalve dag koortsvrij te zijn geweest, het ene paard wat steeds af en toe koorts had, voor het laatst verhoging.

Contigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 12:04

Kijk dat is goed nieuws. Dus de verwachtte koortspiek is uitgebleven? Dat had ik in de krant gelezen dat Martin toch nog wel koorts verwachtte vanwege het verstrijken van de incubatie tijd

BillyJean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 12:47

Contigo schreef:
Kijk dat is goed nieuws. Dus de verwachtte koortspiek is uitgebleven? Dat had ik in de krant gelezen dat Martin toch nog wel koorts verwachtte vanwege het verstrijken van de incubatie tijd

Ik heb dat eigenlijk niet gelezen en heb Martin daar ook helemaal niet over gehoord... vind het eigenlijk wel een apart bericht.
Maar wat maakt het uit, we gaan nu de goede kant op!! Hopen maar dat het bij PC Santpoort ook allemaal gaat meevallen zodat wij, paardenminnende paardeneigenaren Santpoort e.o., fijne feestdagen hebben en een goed begin van het nieuwe jaar!!
Laten we daar met z'n allen op hopen en voor duimen!

Suus88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 14:51

dat het een oude pony is op paardencentrum santpoort is niet waar. de pony is hooguit 12jaar oud die de verschijnselen had.

..Sommige dingen zie je met je ogen, andere dingen zie je met je hart..
Nuts me meisie!

24-9-2012 profiel geupdate

kim91

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 21:05

dan heb ik me vergist.. maar de pony ziet er wel erg oud uit..

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 21:14

Hoi Contigo,
Hoe is het nu met je veulens? Die zijn er volgens mij vatbaarder voor als volwassen paarden.
Hopelijk zijn ze sterk genoeg of blijft het alleen bij wat verhoging.
Ik kom ze volgend jaar wel even bewonderen, net als je nieuwe crack.
Voorlopig kom ik maar op 1 stal.

Contigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 21:49

Hey

Hier gaat alles oke hoor. Voor als nog heeft geen enkel paard op stal verschijnselen gelukkig. Dus ook de kleintjes van mij niet. Hoop ook dat het wat anders is wat de pony heeft want idd zijn die kleintjes er wel vatbaarder voor dan een volwassen paard aangezien ze minder weerstand zouden kunnen hebben. We hopen dat het zo blijft en dat er snel een uitslag is van het bloedonderzoek.
En je hebt gelijk dat je voorlopig op 1 stal komt.

@ Cantlover ik weet niet of je de goede pony voor je hebt maar er oud uitzien is ook niet helemaal waar hoor

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 20:38

Staan weer wat mooie verhaaltjes in de IJmuidercourant. Vind het een beetje overdreven reacties eerlijk gezegd.
http://www.ijmuidercourant.nl/nieuws/re ... ?secId=736
Hier staat niet eens alles wat er wel in de krant staat.

http://fokkeblog.blogspot.com/2007/12/a ... ranen.html

Wat ik wel raar vind is dat je nog zoveel mensen buiten ziet rijden en er altijd eigenwijze eikels tussen zijn die toch op wedstrijd willen naar Schoteroog.
Ook begrijp ik de mensen niet die niet meer op een stal mogen komen vanwege de rhino en dan even gezellig naar kennissen op een andere stal gaan.
Het ergste wat ik gehoord en gezien heb is dat er iemand een paard bij KG heeft en een paard elders en ze ook naar dat andere paard/stal gaat op 1 dag en in de avond. Paard heeft meerdere bijrijders dus een week geen baas zien wordt ie niet slechter van.

Hoepsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 22:28

Ik ben met stomheid geslagen. Mensen die nog buitenrijden, omdat ze ervan overtuigd zijn dat hun paarden het niet kunnen krijgen/ dragen omdat ze zijn ingeent...
Stallen die ontkennen dat er sprake is van Rhino en weigeren bloedtesten te nemen, terwijl vee- artsen daar anders over denken... geen goed woord heb ik ervoor over.. Ook dat lessen gewoon doorgaan vind ik onbegrijpelijk. Dit zijn halve maatregelen!

Ik raak geen enkel ander paard aan de komende 2 maanden, en doe ik dat wel, dan wissel ik mijn kleding om en gooi het in de was voordat ik naar mijn eigen paard of andere paarden ga... Alles om het te voorkomen, jammer dat kennelijk niet iedereen er zo over denkt..... :s

BillyJean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 00:35

Hoepsie schreef:
Ik ben met stomheid geslagen. Mensen die nog buitenrijden, omdat ze ervan overtuigd zijn dat hun paarden het niet kunnen krijgen/ dragen omdat ze zijn ingeent...
Stallen die ontkennen dat er sprake is van Rhino en weigeren bloedtesten te nemen, terwijl vee- artsen daar anders over denken... geen goed woord heb ik ervoor over.. Ook dat lessen gewoon doorgaan vind ik onbegrijpelijk. Dit zijn halve maatregelen!

Ik raak geen enkel ander paard aan de komende 2 maanden, en doe ik dat wel, dan wissel ik mijn kleding om en gooi het in de was voordat ik naar mijn eigen paard of andere paarden ga... Alles om het te voorkomen, jammer dat kennelijk niet iedereen er zo over denkt..... :s

Waar doel je nou op, welke stallen ontkennen de rhino en weigeren bloedtesten te nemen terwijl veeartsen daar anders over denken? Dit hoor ik voor het eerst. Wie doet nou zoiets????
Voor zover ik weet is er alleen Rhino geconstateerd op Kennemergaarde waar mijn paard staat, en op PC Santpoort is het nog niet eens zeker. Beiden hebben gelijk alarm geslagen en bloed laten afnemen, op advies van de veearts.

BillyJean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 00:44

GvdT schreef:
Staan weer wat mooie verhaaltjes in de IJmuidercourant. Vind het een beetje overdreven reacties eerlijk gezegd.
http://www.ijmuidercourant.nl/nieuws/re ... ?secId=736
Hier staat niet eens alles wat er wel in de krant staat.

http://fokkeblog.blogspot.com/2007/12/a ... ranen.html

Wat ik wel raar vind is dat je nog zoveel mensen buiten ziet rijden en er altijd eigenwijze eikels tussen zijn die toch op wedstrijd willen naar Schoteroog.
Ook begrijp ik de mensen niet die niet meer op een stal mogen komen vanwege de rhino en dan even gezellig naar kennissen op een andere stal gaan.
Het ergste wat ik gehoord en gezien heb is dat er iemand een paard bij KG heeft en een paard elders en ze ook naar dat andere paard/stal gaat op 1 dag en in de avond. Paard heeft meerdere bijrijders dus een week geen baas zien wordt ie niet slechter van.

Jij bent wel een ras 'optimist' he? Knipoog
Ik heb geen idee over wie je het hebt......... Gelukkig gaat alles goed bij ons op Kennemergaarde!

Irma1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 10:50

't lijkt me dat we niet overtrokken moeten reageren (ondanks diverse publicaties) want het huppelt niet soepel van stal naar stal; niet voor niets wordt gezegd dat het binnen stallen woedt, niet tussen stallen.

Wel moet je oppassen met (rechtstreeks) verkeer van mensen tussen stallen en met contact tussen paarden. Dat is volgens mij ook hetgeen de meeste stallen in de omgeving in verschillende gradaties nu doen, in ieder geval totdat er zekerheid is over het paardencentrum dat zeer slim en prijzenswaardig meteen zijn deuren gesloten heeft.

't legt wel een ander punt bloot; er zijn allemachtig veel pennies die gedachtenloos heen en weer huppelen tussen stallen, en die laten zich soms erg moeilijk sturen.

It ain't what you do, it's the way that you do it

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 13:24

Irma1 schreef:
't legt wel een ander punt bloot; er zijn allemachtig veel pennies die gedachtenloos heen en weer huppelen tussen stallen, en die laten zich soms erg moeilijk sturen.

Ja, dat zag ik al bij ons op stal toen er enkele paarden schimmel hadden... Moeder: niet de paarden aaien he? Dochter: Nee hoor, en aait direct na ze dat zegt een paard. Moesten ook nog naar een andere stal een vriendinnetje ophalen Scheve mond
En dan is schimmel nog niet eens zo ernstig...

De reacties in de krant vind ik ook wel wat overdreven.

<3 Trotse mamma van Damian Jeremy en Noëlia <3 , geboren 11 juni 2010 & 2 oktober 2013 :+:
Quincy - Malibu Sundance - A Sundance Sorpreza :+:

Irma1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 13:55

Vooraan ons erf en bij de ingang van de stallen hangt een bord 'alleen eigenaren en bijrijders bij paarden/stallen'.

Daarom neem je je zoon, je vader en twee vriendinnen mee. Altijd gezellie.

BillyJean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 15:38

Bij ons op KG mogen geeneens de eigenaren en bijrijders tegelijk op een dag bij hun paard. 1 verzorger per paard per dag.
Dus als mijn bijrijdster mijn paard doet mag ik er niet bij. Streng maar rechtvaardig vind ik.
Manegeklanten mogen al helemaal niet op stal komen.
Verder wordt er gepost dat er geen onbevoegden het terrein op komen, er hangen ook linten en borden overal.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 15:59

Irma1 schreef:

Dat verbaasd mij dus ook. We mogen niet naar stal A, dus gezellig op visite bij vriendin op stal B en het liefst natuurlijk in je paardenkleren Knipoog

Irma1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 19:56

't zou zomaar kunnen dat een aantal ook boodschappen doet met hun cap op en hun laarzen aan.

MrWilson

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 20:30

ha ha ja dat doe ik
die cap staat me zo goed

Irma1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 20:33

Als we echt iets grof besmettelijks krijgen in paardenland, heb je een angstige kans dat dat enorm hard gaat.

BillyJean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 21:54

Wat dacht je van al die vogels die in en om de stal huizen.....

BillyJean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 17:59

Voor de 6e dag op rij, Manege Kennemergaarde KOORTSVRIJ!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 18:07

En paarden pension Santpoort?? Op de site van de dierenarts staat dat er nu 2 stallen zijn met rhino. Gelukkig is KG er nu vanaf en blijft dat ook zo!! Jullie hebben je portie ellende wel gehad lijkt mij!

wie zijn buisje lapt met leugens
vind, al lapt hij dag en nacht
toch altijd weer nieuwe gaatjes
daar waar hij niet had verwacht